Plug Racerista yleis-/talvikäyttöinen

Suositelkaas mulle millä tehdään Chargen Plug Racerista talvikäyttöinen?

Tarvittavat kilkkeet ja etenkin mitkä renkaat? Tarviiko talvella välttämättä nastoja? Eikai…
Tanko ainakin pitää vaihtaa suoraan tukevuuden takia (mahdollisesti ei ihan kapein riser?).

Juttua kehiin aloittelijalle, pyörän talvi/syksymodauksesta.

Menee siihen ainakin 37:t kumit. Mulla on Plugissa talvella Bilteman pätkitty riser ja 42:18 välitys A-kympeillä (32). Seuraavat nastarenkaat on kyllä paksummat.

ite vedin viime talven rollerilla 35mm paksut nokian nastat alla. Kyl ne nastat on iha jees jos yhtää on samanlaine talvi ku viimeks. Etujarrua en käyttäny kun se vaan keräs lunta ja paskaa (joka sit putoaa siit jarrusta suoraan housuille & kengille). Välitys 46 19, melkeen vois olla löysempikin. 50cm Riserilla.

Plugista saa erittäin pätevän talvipyörän:

Schwalben Marathon Winterit toimi hyvin viime talvena Plugissa. Etujarru ei mahtunut kiinni, mutta eihän sitä mihinkään tarvitakaan, etenkään talvella. Itse käytin lukkopolkimia jalkasuojalämmittimillä. Riseri mulla sama kuin kesällä eli vähän pätkitty. Typerää, etenkin ylämäissä olisin kaivannut reippaasti leveämpää. Välitys oli 42-17, 42-21 oli tulossa, mutta en saanut 17t takaratasta irti…

Kuriositeettina vielä, että ostin joltain (ehkä Smurfilta) tollasen kuvassakin näkyvän alamäkiajo/krossikypärän siis leukasuojalla. Ajatuksena oli, että liukkaalla pannutan varmasti ja useasti ja halusin välttyä leukamurtumalta. Niin kävikin, pannuja tuli useita, mutta pilliruuille ei tarvinnut ruveta. Lisäksi alkusäädön jälkeen ei tarvinnut kummosta viimasuojaa ja pystyi käyttämään laskettelulaseja ajolaseina, jotka ovat todella hyvät kunnon pakkasella. Kertaalleen kyllä talvella kun ajoi tolla setupilla kypärä päässä metrin kinosten ympäröiminä jotkut lanssimiehet pysähty ja otti valokuvan. Varmaan sekotti mut kuuluisaan MadBikeriin…

tuolla talvipyöräketjussa on kuvia erinäisistä talviasetuksista. muutamia plugejakin muistaakseni. ja sitten tietysti löytyy yleisempi talvipyöräilyketju