pistosuojatut renkaat?

Gatorskinien pistosuojaus ei toimi ainakaan isommilla paineilla joita painavampi kuski joutuu käyttämään. Tai saattaahan se niin toimia että rengasrikkoja tulee vähemmän kuin suojaamattomalla renkaalla, mutta jos kerran viikossa posahtaa sepelillä ajaessa niin silloin ei kannata kauheasti pistosuojasta huudella.

Kapeammalla Sureride pistosuojanauhalla erittäin toimiva rengas, mutta jos pistosuojanauhaleikkiin lähtee jo renkaita ostellessa niin on sama sitten ostaa suoraan keveämpi rengas ja unohtaa pistosuojaominaisuudet.

Onko kellään kokemuksia näistä?

Kuvien, speksien ja mainospuheiden perusteella noista lähes kaikki 28mm tai kapeammat tuntuisivat olevan sitä mitä olen haeskellut. Jos joku tietää nuo jollain tapaa hyviksi tai huonoiksi, niin kertokaa toki tässä välissä.

^en tiedä mitä noista Panan renkaista tarkoitat. Tuo URL kun ei muuta kun noita eri mallien tietoja klikkailee nähtäväksi.

Sen verran voin kertoa, että ite oon ajellu kaks kesää/syksyä Ribmoilla, eka kesä/syksy 28c ja toka 32c versioilla. Kertaakaan ei oojoutunu vaihtamaan rengasta sen takia, että mitään olisi päässyt renkaan läpi tunkemaan. Viime kesänä/syksyllä tuli ajeltua aika paljon myös erinäisissä sepeli/kivi oloissa, kun työmatkalla oli parin sadan metrin siivu kevyenliikenteen-/tietytyömaata. Renkaan pinnassa oli kyllä kivistä viiltoja jonkin verran, mutta puhki ei kertaakaan menny.
Omalta osaltani en voi kuin suositella.

Täsmennän siis, että tuo linkki viittaa ihan tarkoituksella vain tuohon Panaracerin urban-kategorian sivulle; minua siis kiinnostaa kuulla kokemuksia mistä tahansa sivulla näkyvästä mallista mahdollista hankintaa silmälläpitäen.

Mistäkähän löytyisi Gator skineja tai Randoja koossa 25-28mm. Wigglen paska ei näköjään toimita noitakaan suomeen.

Kyll Wiggle toimittaa noita Gatorskin folding-malleja Suomeen. Muuten täältä.

Onko jengillä muuten kokemusta Gatorskin Hardshellistä?

^ Randoja kannattaa kysellä fillariosa.fi. Siellä on tulossa syksyn keleille esim. Rubino eiku Zaffiro 23mm sadekelille, jos sattuu syksyllä satelemaan. Päätän kokeilla. En osaa tarkentaa mikä malli, maahantuoja kertoo lisää…

Nyt muutaman viikon ajellut Rubino Pro:lla (23mm) tarkoituksella välillä soralla, ei ongelmia kestävyydessä. On menty lasinsirujenkin yli.

jarkko - 18:43, 6.10.2010 » Jos joku ostaa 25 mm Marathon Plussan, mä haluan tulla katsomaan sen ensiasennuksen. Voin ehkä tuoda tölkin tai pari asennusjuomaakin.
Tää on huomionarvoinen asia, noiden paikalleen saattamisessa oli tosiaan aika painiminen. Kovin montaa kertaa ei näiden kanssa välttämättä haluaisi paikkaushommiin ruveta, mutta eipä ole toistaiseksi ollut tarvettakaan. Takana (muistaakseni) pari vuotta sorattuja pyöräteitä, satunnaiset lasimurskat sekä jonkin verran kevyehköä retkiajoa. Kilometrimäärät eivät tosin mitään kovin ihmeellisiä.

Tässä langassa kun on ollut pistosuojanauhoistakin puhetta niin kysynpä sitten tässä.

Miten porukka on asentanut weldtite pistousuojanauhoja? Ostin tänään setin talvirenkaita varten ja kuvittelin että nauhoissa olisi jonkin sortin liimapuoli mutta niinhän ei ollutkaan. Yritin teippailla nauhaa kiinni renkaaseen mutta se ei pitänyt. Pitääkö näitä ruveta liimailemaan kiinni?

Ei sitä mihinkään liimailla.
Hieman kärsivällisyyttä ja sorminäppäryyttä niin saa sen pysymään paikallaan.

Schwalbelta tais olla tulossa “durano skid” kesäks 2011. skid skid.

Pistin kokeeks yhden tollasen Durano Skidin tilaukseen.

polkupyöräkauppa.fi

Onks tällassii muuten kukaan kokeillut?

Continental Super Sport Plus. Kohderyhmä: “Messengers, Hardcore Commuters and Fixie Riders!”

(Itse taidan tosin tyytyä vanhoihin kunnon gaattorskineihin).

Kyllä on, kestävin rengas mitä olen käyttänyt, ei kertaakaan tullut noiden kanssa flättejä vaikka ajoa on tullut lukematon määrä tietyösepelillä, lasissa ja vaikka missä. Viimeksi kun vaihdoin niin tarkastelin lähemmin takarengasta jossa oli aika saatanallisesti viiltoja ja jonkun verran kiviä kumin sisällä mutta silti ei sisurit olleet puhjenneet. Tarkoituksella olen kurmuuttanut noita oikein olan takaa mutta vieläkin kestävät. Skidaa hyvin mutta painoa löytyy tuon hyvän pistosuojauksen takia. Oma luottosuosikkini, varastossa odottelee ajamaton pari sitä kun 4seasonit kuluu loppuun.

Panaracer paselat on täs muutaman viikon toiminut hyvin soralla ja lumella. Kuumottavan ohuet reunavallit kylläkin. Vaikuttaa laadukkailta.

En löytänyt parempaakaan lankaa, joten: mikä olis kuninkain, 35-45 -millinen kumi kaupunkipyöräilyyn fixeedillä? Nyt alla on Schwalben Kojakit, mutta takarengas alkaa jo näyttää kantikkaalta. Randot ei kelpaa.

Marathon Racer? Emmätiiä, mulla on tommoset 47-leveenä talvipyörän kesärenkaina. Tuntuu rullaavan kivasti eikä oo kauheen painavatkaan. En tosin tiiä miten kestää räädiskiddailua kun en harrasta.

Mitenköhän noin Resist Nomadit 700x45 koossa? Ei vain taida Suomesta saada?

ribmo

Se oli kans mietinnässä, mutta niitä ei taida saada kuin 35-millisinä. Katotaan miten käy…