Pikalinkku--> pultti

Onkos mahdollista että laittaisi pikalinkun tilalle jonkun pultti hässäkän ku ei tossa 26"erissä pysy takakiekko kiine? Chaintugit ois tottakai mahollisuus mut en sit tiiä et kestääks nekään mitä ihmeitä.

Kuusiokoloilla kiristettävä pikalinkku ja sit chaintug.

Ollin hyvillä ohjeilla onnistuu myös akselin vaihto. Ainakin Shimanon kasettinapoihin sopivia pulttiakseleita on saatavilla pyöräliikkeistä.

Onks dropoutit maalatut? Jos on, niin metallille hiominen voi auttaa, maali toimii liukasteena siellä välissä.

Ja käytäthän [i]enclosed cam[/i] -mallista linkkua?

Joo maalia on välissä ja oli tollanen exposed cam mallinen.

Tossa on kyllä yks ongelma, jota en välttämättä lähtis ratkaisemaan biltsun tuotteella. Vaikkei noista olekaan omakohtaista kokemusta.

Tarkoitin, et jos normipikalinkku luistaa, niin en välttämättä luottas, että noista löytyy enemmän puristusta.

Mulla pysy talvipyörässä takakiekko kyllä ihan hyvin paikoillaan shimanon enclosed-tyyppisellä linkulla. Kesäpyörän kiekko ei meinannu pysyä surlyn mutterinavalla.

Noh varmaan täytyy köyhtyy ostamalla kuusiokololinkku vehje ja kaks chain tugii ni kyl pitäis pysyy :smiley:

Mikä napa sulla on? Ite vaihtaisin mutteriakselin, jos onnistuu. Kyllä ne siis pysyy, mun pointti tossa yläpuolella oli vaan se, ettei homma oo niin yksinkertainen et pikalinkku = ongelmia ja mutteri = autuus. Myös esim. dropouttien ja muttereiden/pikalinkun päiden materiaalit merkkaa.

Ite laitoin talvimankeliin kaks sellaista hammastettua kitkaprikkaa, makso kokonaista 50 senttiä kipale. Ratkaisi liukumisongelman.

Mun napa on vissiin konelaksuilla muuta en oikeen oo saanu selville/jaksanu ottaa selville koska sain sen tänään kuten koko pyöränkin. Päivä menny noitten linkkujen kanssa tapellessa.

Mitäs pultteja ja prikkoja ootte käyttänyt 6 milliselle pultille konvertoidussa pikalinkkuakselissa? DIN933:n kanta on aika onnettoman pieni, kestääkö? En o viä ajanu, mut kun tota kattoo, niin tuntuma on se, että joku laipallinen pultti vois olla kiva…

Jos olisin itte tehny tommosen konversion nii laittasin DIN 912 -pultit. Alle joku alumiininen kaulusviritelmä ehkä. Jossei semmosia jaksa tehä niin sit vaan 2 x DIN 9021 per puoli.

ISO 7380 -pultti näyttäis kivemmalta mut siinä on tossa koossa 4mm:n kolo joten ei saa ehkä tarpeeks tiukalle.