Peugeot Mont Blanc

Terve taas!

Tämän projektin tavoitteena oli rakentaa helppoajoinen, lunki ja härski pyörä jokapäiväiseen käyttöön. Aamen.

Tässä lähtökohta:

http://perttu.kuvat.fi/kuvat/Le%20Peugeot%20aka%20Homo-Bögööt/194_2802.JPG/_small.jpg

Ja tässä tämänhetkinen tilanne:

http://perttu.kuvat.fi/kuvat/Le%20Peugeot%20aka%20Homo-Bögööt/196_2820.JPG/_small.jpg

Uutta palikkaa:
-renkaat, contin ultrasportit
-suora stonga
-bmx jarrukahvat, jarruletkut ja -vaijerit
-color matching polkimet

Vielä olis tarkoitus hommata korkealaippaiset, metallinväriset kiekot tohon. Mielellään flip/flop. Ja tämä tapahtuukin heti kun saan massia hieman kasaan. Nythän tuossa on vielä takapakka kiinni. En jaksanut lähteä kikkailemaan tuon helicomatic-navan kanssa. Nyt löytyi juuri passeli välitys ja ketjulinja on suora. Saa nähdä millaisia ongelmia uusien kiekkojen metsästyksessä ilmenee, kun tuon takahaarukan leveys on 125mm??

Myös remmit noihin polkimiin olis hakusessa. Sateenkaaren väriset sopis tyyliin aika kivasti. Sitten kyllä saattaa saada turpaan tai perseeseen jos kurvailee väärillä kulmilla. Ja luulen, että edes viikset ei pelasta tällä kertaa.

Ajettavuus. Eka maantiepyörä mulla joten joudun vertaamaan edelliseen sinkulaani eli On One Inbrediin. Se oli hauska pyörä ajaa. Pystyi tykittämään kanttarit, rappuset ja keulimaan mutkista ulos, tosin lähinnä härskin geometrian takia. Nyt kun nousen Pökötin selkään, niin kyllä se hymy nousee kasvoille samantein. On toi vaan niin nopea ja hauska ajaa. Ei sillä kikkailemaan pysty, mutta eipä se edes haittaa. Kovaa sillä pääsee eikä tartte miettiä, että jääkö autojen “jalkoihin”.

Sana on vapaa, toivottavasti herättää jotain tuntemuksia.

Edit: linkki kuosiin

Joo, kyllä tolla pääsee, hyvin rullaa ja alamäessä joskus hirvittää…

http://0a1igw.bay.livefilestore.com/y1phj6DyQZhu4tJS5a8ZoQ6V1mPHDVMCJ4smYytA0K3eR1o9IFXVG1Wjjbk5Y9i9c4HKgtESk_B6R_dNonDNBji4T-yCzSi52Hm/STScreenshot.JPG?psid=1

Tässä oma vastaava

http://0a1igw.bay.livefilestore.com/y1pAX0hJn5vO9g2CngeV1V5BR1tegoQCA4X65d_8cMu-k1E3oyC0Ql_XiDcz7iLKhKwow6d6EMqG_deF54LVjq9NUc0IvfBlYcY/Pösö1.JPG?psid=1

En ole jaksanut ottaa stressiä tuosta väristä. Kai siihen oli joku syy miksi tuollainen väri joskus aikanaan valittiin tai sitten 80-luvulla oltiin avarakatseisempia värien suhteen.

Hieno!

Joo, toi väriseikka vähän mietitytti. Meinasin maalata ja hommata decalssit jostain, mutta sitten vaan ajattelin, että tollasena vedetään ja heitetään vielä vähän löylyä lisää. Tässä ajattelutavassa lienee samaa kuin siinä, että miksi 185cm tyttö laittaa 10cm korot. Eilen bongasin sellaisen nimittäin.

Pitääpä kokeilla millasta keskinopeutta tolla saa pidettyä. Inbred kulki lentokentältä kumpulaan karvan yli 30km/h keskinopeudella ja maksimit mitä 44/16 ja 26" nakeilla sain oli muistaakseni 45km/h tasaisella. Pökötin tulisi suoriutua paremmin.

Saa siinä kyllä lujaa polkea oli mikä pyörä tahansa…

Mitäs teit yli jäänelle kilkkeille, lähinnä vaihtajille?

Kilkkeet ovat säilössä, mitään en heittänyt pois. Tossa oli täydellinen sachsin valkoinen osasarja, sama kun sulla näyttää olevan.

Mikäs tässä nyt sitten on niin “homoa”?

Liila väri, niin mulle on sanottu. Tiivi-taavi.

Se että mies nussii toista peräaukkoon!

Täytyy miettiä… (siis niitä osia, ei mitään muuta)

Eihän se oo homo joka nussii vaan se joka ottaa. Pitää varmaan kohta muokkaa toi otsikko, ettei lähde ihan lapasesta koko topicci…:slight_smile:

Noni, homot rauhaan! Peugeotit aina siistejä, sattuneesta syystä. En vaan lämpene noihin bmx -kilkkeisiin ja flättipolkimiin näissä maantiepyörissä. Alkuperästä Maillardia ja varvaskoukkuja alkaisin haeskella kyllä oitis, droppitanko takas ja jättäisin ne diipit kiekot hommaamati. Mutta makunsa kullakin. Napojen kans ei tuu mitään ongelmaa, niitä kyllä löytää tohon haarukkaan. Toi 52 ratas eteen, 19 taakse on passeli välitys, avot!
Tästä fiilisteleen Peugeotteja:
http://www.peugeotshow.com/

^ +1
Tuossahan oli Maillardin aeropolkimet mukana, ekassa kuvassa näkyy. Eikös jotkut Campankin varvaskoukut niihin sopisi, jos ei halvempia Christopheja löydy…?
120 mm fixunapa istuu taakse sen enempiä taivuttelematta, itse mittasin takahaarukan 121 mm leveäksi. Kuten on parissa langassa jo tullut kerrottua on itsellä juurikin tuollainen Mont Blanc. Ei ole tosin enää metalliliila, eikä värin vaihto johtunut seksuaali-identiteetistä tai epävarmasta maskuliinisuudesta. Väri on nyt erittäin epämacho ja ihQ vaaleansininen :stuck_out_tongue:
Mut joo… Hauska pyörä, toivottavasti annat sille kunnon kyytiä! ; )

Mulla on tuollainen kans siilinjärvellä odottamassa tulevaisuuttaan. Lähes kaikki alkuperäiset kilkkeet on paikallaan ja lähes ajokuntoinen. On vain hieman isommalle miehelle tarkoitettu rungon korkeus muistaakseni 59 cm ja stemmikin taisi olla 120 mm

Flatit, stonga ja bmx-kahvat ovat osittain heräteostoksia ja käytännöllisyyden parantamisen toivossa tehtyjä hankintoja. En kuitenkaan niitä lähde puolustelemaan sen enempää, sillä omaan silmään toimii vallan mainiosti ja pirun kiva ajaa. Kuten Mikko-K totesikin; makuasioita, kuten pukaman nuoleminen.

Sitten kun tuo setuppi käy tylsäksi niin droppitangon voi heittää takaisin paikalleen tai vaikkapa bullhornia. Ja nuo alkuperäisetkin polkimet löytyy. Krnky:llä sattuisi olemaan musta/liloja sträppejä! Ne vois olla aika kivat noihin nykyisiin flätteihin.

Äsken kun tolla kävin päiväkaljalla pyörähtämässä niin aika kivasti kulki tuon hämeentien, ainakin keskustan suuntaan… Takaisin päin hämeentien ylämäki ja tää helle otti veronsa.

ps. toi homo-pökötti nimitys ei ole mitenkään tarkoitettu seksuaalivähemmistöä loukkaavaksi. mulla ei ole mitään homoja vastaan eikä varmasti muillakaan, joten älkööt loukkaantuko. ja jos joku loukkaantui niin tarjoan pullakahvit.

Moi mä oon BB-Nipsu ja sä loukkasit syvästi mun tunteita.
Missä me voitais päiväkahvitella silleen, tiedäthän? ;-))

On se ny jos polkupyörän värin mukaan aletaan seksuaalisuuntauksia kääntään. Mulla oli vaaleenpuna-valkonen Crescentti, eikä paljo homottanu, siis pyöräily.

Muuten tietysti periaatteessa homoilu kiinnostaa.

Möin sen keväällä naapurin miehelle, joka kieltää poikaansaki leikkimästä nukeilla.

Ja mikä siinä on että homoja pidetään automaattisesti jotenki neitimäisinä? Tiedän kyllä monta heteroa jotka syö kaikkee saatanan siemeniä ja kivennäisvesiä. Ja pukee jotain vaimon ostamia saatanan vaaleenpunasia villapaitoja, voi vittu!

Ja kyllä meilläki poika leikkii isosiskojen mekoilla summuilla korkokengillä. Jos tulee homo, ni ainakin huolehdin siita että pysyy miehekkäänä ja pystyy ajaan vaikka vitun liilalla polkupyörällä ilman että tarvii kimittää saatana.

Tää threadi kaipaa kuvaa.

homoilu on miesten hommaa.

tosi-

Suomen Karhut