Perjantaitopi, pervoimmat makuelämyksesi

Mä mitään ihmeellistä syö, mutta mun 4,5-vuotias tyttäreni veti just karjalanpiirakoita joiden päällä kananmunaa, mätitahnaa ja rusinoita. Taitaa olla keski-ikäinen ja vielä outo.

Tiiä sitten pervoudesta, mutta oli kyllä aika tårta pä tårta kun vetelin männäviikolla kitusiini ukonsienipihviä mustatorvisienikastikkeella :smiley:

^^ OT: Jos keksit oikeita tuotteita putiikkiisi, niin saattaisin joskus olla jopa aivan potentiaalinen asiakas ja kotimaista yrittäjää olisi kiva suosia, mutta jos sä meinaat saada esim. mut ostamaan joskus jotain sulta, niin kannattaisi harkita henkilökohtaisen nimimerkin perustamista niitänäitä höpinöitä varten ja pysyä tuon firmanickisi kanssa kaupat-osiossa. Olet spämmännyt ärsyttävyyteen asti jo fillarifoorumilla.

T. Kivijalkakauppias 20 vuoden kokemuksella

kunba - 11:52, 1.9.2019 » Joskus parikymmentä vuotta sitten kaverit oli ideoineet drinksut. Hk blue puoliksi, ontoksi sellasella vehkeellä millä poistetaan omenan siemenkota. Sitten täyteen kirkasta, kumotaan ykkösellä, syödään makkaramuki perään ja nuollaan sinapit kämmenselästä, vähän niinku tequila ja suola tyyliin. Noita muutama niin taattu elämys.
Tähän liittyen, lihaliemi-jallu on aivan ykkösdrinkki. Mielellään saa olla vähän lihan rippeitä seassa.

Rälläköinnin, hitsuun yms. metallin käsittelyn päälle maistuu tuoreehko ruisleipä jonka päällä leivitettyä perkuujätettä aka. lidlin halvimpia kalapuikkoja

Legenda kertoo että nää kalapuikot on niin käsiteltyjä ettei juuri sisällä jotain perus allergeenejä. Olen todistanut kala-allergikon syövän, merkkiä en tiedä. Ei kuollut, mikä lienee hyvä merkki. En kuitenkaan suosittele moista stunttia muille.

Pervoista makuelämyksiä: Eipä mulla juuri näitä kyllä olekkaan. Mitä nyt kiwit kuorineen ja semmosta, enemmän kyse helppoudesta kuin makuhommista. Huonot / mauttomat safkat myös jotenkin innostaa, tulee semmonen “ihmisen bensa” viba.
Asiasta tulikin mieleeni, joskus junnuina kun vielä alkoholit anastettiin porukoiden kaapista. Tehtiin “bensaa”, en muista mitä kaikkea sisälsi, mutta maku ja haju oli hyvin lähellä perinteistä polttoainetta. Toistuvasti tätä kuitenkin tehtailtiin kun oli jotenkin aika eksoottinen elämys. Pirkka maapähkinä renkaat on kans tämmönen tuote, en voi kyl hiffata miks joku noita haluis. Cravings hommia kai.

Viime aikoina on toiminut lounaana suolainen puuro. Elikkas siis hyva kaurapuuro jonka paalle tulee esim. paistettua tofua/papuja, pinaattia, sipulia ja tahini-sitruunakastike. Kai se on jossain piireissa normihommia mutta jotenkin jaksaa aina naurattaa seka viehattaa.

Sharktänkissä oli amerikkkalaista vastaavaa vaikka millä mausteilla. Ajatuksena mun mielestä pelkästään hyvä. Jaksa aina vetää makeaa.

Hmm

https://nokianpanimo.fi/wp-content/uploads/2020/03/popcorn-soda.jpg

Tummaa suklaata ja päälle oatlyn påMackania

Roller94 - 9:00, 31.8.2019 » Kaakao ilman sokeria, kuumaan veteen. Kasvispallerot pekoniin käärittynä.
Kasvissosekeitto maustettuna käristetyillä pekoninpalasilla

Ruokatrollausta

Hesen ranskikset dipattuna vaniljapehmikseen

1 Like

samarin + maito

1 Like

kaura_real + hunaja + hummus hemmetti

5/5 fuck fodmap/vegan

1 Like

nolla_biisoni pitkis tykeis + uuden macbookin tuoksu

1 Like