Perjantaitopi, pervoimmat makuelämyksesi

Perunoiden kuoriminen kuuluisi kieltää lailla.

Ne ovat myös terveellisiä.

Itse jätän kuorimatta koska olen aivan surkea minkä tahansa kuorimisessa, enkä jaksa edes yrittää.

Paitsi no ehkä banaani. Ne on helppo kuoria

Banskut voi kuoria. Ja sitrushedelmät. Kaikki muu menee nahkoineen. Kiivitkin vaan huuhdellaan vedessä ja viipaloidaan ja syödään.

Melonit myös. Syön melonien kuoret.

Tahmatassu - 21:16, 30.8.2019 » Perunoiden kuoriminen kuuluisi kieltää lailla.
Ei voi kun karjanpaistiin pitää kuoria
Luukas - 21:24, 30.8.2019 » Syön melonien kuoret.
huh huh salutit sinne
happo-orgiat - 20:45, 30.8.2019 » Lueskelen tässä reseptiä jossa kilo hapankaalia haudutetaan miedolla tulella portterin, omenamehun ja fariinisokerin kanssa padassa tämmöiseksi ikään kuin kaalilaatikoksi. Testiin menee
Kilo hapankaalia: löytyy. Tarjoan kaalit jos saan maistaa lopputulosta.
happo-orgiat - 21:30, 30.8.2019 »
Luukas - 21:24, 30.8.2019 » Syön melonien kuoret.
huh huh salutit sinne
[tasteofhome.com/recipes/watermelon-rind-pickles/](https://www.tasteofhome.com/recipes/watermelon-rind-pickles/) [pickledplum.com/pickled-watermelon-rind-bites/](https://pickledplum.com/pickled-watermelon-rind-bites/)

Noista oon ollut tietoinen, vaikken ole koskaan ”raakana” kauhean pitkälle jaksanut valkoista osaa järsiä.

pieni merenneito - 19:22, 30.8.2019 » vähän 50-50 mutta mä tykkäsin nattōsta.
Joo, ihan hyvää.

1:20 topi mainittu

3 kpl paistettuja kananmunia pannulla. Siihen päälle nutellaa tai maapähkinävoita.

jallujaffa

Vadelmahilloa ja oltermannia ruispalalle ja mikroon.
Pekoni-valkosuklaakeksit.

Nyrkillinen – tai suu täyteen – pinaatinlehtiä, jauhannan aikana heitän sekaan manteleita.

Välillä valmistan myös voileipiä suussani.

Kaakao ilman sokeria, kuumaan veteen.

Kasvispallerot pekoniin käärittynä.

Jenssen - 23:16, 30.8.2019 » 3 kpl paistettuja kananmunia pannulla. Siihen päälle nutellaa tai maapähkinävoita.
Nyt on aika eksoottinen mieliteko.

Näissä monissa toistuu suolaisen ja makean yhdistelmä, mutta egut ja makea on outo juttu. Tai egut ja maapähkinävoin paksu rasvaisuus.

tewms - 8:00, 31.8.2019 » Nyrkillinen – tai suu täyteen – pinaatinlehtiä, jauhannan aikana heitän sekaan manteleita. Välillä valmistan myös voileipiä suussani.
Suu täyteen pinaattia on tuttu juttu. En oo sinne sekaan kyl koskaan viskellyt mitään.

Mutta vähän samaan nautin hunajaa ja manteleita. Ensin hina suuhun ja sit sekaan jotain pähkinöitä. Maistuu ihan Jannis-patukoilta.

Munakas tummalla, happamella tahinilla on se the juttu kyllä näissä itellä.

Omat ei tässä porukassa ole kovin outoja, niin kuin mainittiin, perunat ja monet muut kuorineen, leivät ilman ylimääräistä rasvaa, mut pullaan jos saa voita, purkkihernekeitto tulee jatkettua oluella, mitä tummempaa sen parempaa, sinnehän voi sitten sattumiksi heitellä, ananasta, tonnikalaa, tomaattia tai mitä nyt sattuu käsillä olemaan.

wex4 - 9:08, 31.8.2019 » purkkihernekeitto tulee jatkettua oluella, mitä tummempaa sen parempaa
Tässä vaiheessa olin että ollaanko kavereita. Sitten,
sinnehän voi sitten sattumiksi heitellä, ananasta, tonnikalaa, tomaattia tai mitä nyt sattuu käsillä olemaan.
totesin että antaa olla. :-)

En keksiny mitää kovin kummaa mutta muistin että joskus ennen mulla oli tapana tehä ittelleni semmonen herkku että kaadoin lasin pohjalle siirappii 0,5—1cm kerroksen ja sitte kuohukermaa siihe päälle pari kolme senttii. Lusikalla söin.

Joskus nykyäänki jos jäkäris on jotku kerman jämät nii käyn juomassa purkin tyhjäks.