Pelit ja pelaaminen kiinnostaa.

Wasteland 2 directors cut. Tää on jotenki vielä kryptisempää ku XCom 2. Eikä suostu selittää itseään.

Kaikkia vinkkejä saa heittää kehiin. Nyt täs pähkäilen maailmankartalla kun sain hätäkutsun mut meni osa sanomasta vähän ohi et mistäköhän se nyt tuli. Näkeeksitä mistää postuumisti?

siä pitäs olla fallout tyyliin logi mistä voit lueskella, en nyt muista sitä gui, mutta pitäs näkyä ruutu.

jos oot just alottanu nii sun pitää joko mennä vedenpuhdistamolle tai sit ruokalabraan. en muista ilmansuuntia kartalla, haluaisin sanoo et ruokalabra etelämmässä ja idässä jossain se vedenpuhdistamo.

onnea matkaan ranger.

1 Like

TURBO KID

2 Likes

Ah siis aamun sumufiiliksistä inspiroituneena pelailin pitkästä aikaa Hollow Knightia ja siis aah.

Siihen on vissiin tullut/tulossa jatko-osakin? Saas nähä sit kun joskus viiden vuoden päästä saan tän pelattua läpi niin on lisää unenomaista tasoloikkaa luvassa.

3 Likes

Oon narkahtanu totaalisesti Stalkerin Anomalyyn G.A.M.M.A -modpäkin kanssa. Haastavaa survivalismia exclusion zonella, jokanen askel voi johtaa anomalyn keskelle tai mutantin suuhun. Vuoden paras peli onkin modipaketti ja vieläpä ilmanen. Learning curve jyrkkä, istuu vain PC:lle ja asentaminen vie tovin, mutta lämmin suositus. Tästä vielä hyvä pätkä mainostamaan kyseistä peliä ja asennusohjeetkin löytyy videon kuvauksesta:

2 Likes
1 Like

15 vuotta wowia pelanneena, kyllä tää 2019 käyntiin lähtenyt classic rumba, joka on nyt saavuttanut toisen lisäosan, on parasta mitä pelille on tapahtunut hetkeen. Olen nauttinut ja se näkyy pelitunneissa. Paaaljon ois voinu toki hoitaa toisin, mut niinku pelaajakunta tykkää vitsikkäästi todeta: “small indie company Blizzard” - minkäs teet.

2 Likes

Täällä D2 ladderia konsolilla ja kylkeen Dead Cells, aika toimiva kombinaatio illan pimeille.

1 Like

Muistaakseni niihin kutsuihin ei ole aikarajaa vastata, ja varsinkin L.A.ssa siellä saattaa ollakin vastassa scorpitron tms kivaa.

Hätäviestit usein aktivoituu kun olet jossain lähistöllä.

Ite sain WL3 jauhettua, hankin lisäosat mut sit palasin taas ottaan turpaan ceeässässä.

itse olen kyllästynyt ottamaan turpaan CeeäSsässä. Vietän loppuelämäni aina tarpeen tullen pysäyttäen kaiken välilyönnillä.

Onhan se joku kunnon yksinpeli useinkin parempi kuin turhauttava kimppakiva

Ihan kauheassa apex koukussa taas. Premadella rankkua ja ihan saatanan hikistä. Love it. Ostin pari vuotta sitte uuden koneen ja kaikki viimesen päälle vehkeet tätä varten. Onneks kesällä ei oo aikaa tai huvita muutenkaan pelata samalla tavalla.

Onkos joku jo pelaillut uutta God of Waria?

Vaikka oma lapsi on tuonut kohta kuuden vuoden aikana valtavasti onnea elämään, niin voi saatanan saatana kun ei pysty esim. nyt pelaamaan Elden ringiä.

3 Likes

Ostin kahden vuoden jahkailun jälkeen Cyberpunk 2077. Olen siis aikoinaan nuorena pelannu sitä roolipeliä ja Blade runner on mun lempielokuviani, Witcher 3 lempipelejäni, ja odotin ja petyin kovasti julkaisun aikaan siihen miten keskeneräsenä tuuppasivat C2077 ulos.

No nyt se ei enää oo buginen katastrofi. Se on ihan ok peli, välillä jopa hyvä peli, vaikka edelleen häiritsee vähän se miten paljon parempi se ois voinu olla. Puhumattakaan coop-pelimoodista jne mikä ois ollu eeppistä…

Joka tapauksessa, nyt oon pelannu sitä jo yli 200 tuntia, suurimman osan Steam Deckillä ja jonkun verran isolla koneella (jonka prosessori on ihan siinä rajalla jaksaako enää tommosta). Sen verran tykästyin kuitenkin että läpi pelattuani alotin heti uuden läpipeluun. Ekalla kerralla assault solona ja toisella kerralla maximum hax ja stealth ninjailua.

Ei täyden hinnan arvoinen suoritus, mutta alesta 15 euroa 5/5.

(meillä vielä hyvä koska myös puoliso on pelulamu 4 lyfe, meidän hyvä perjantai on se kun pelataan vierekkäin aamuvarhaiseen asti, parhainta tietysti coop-pelit)

5 Likes

Kuumehouruissä päätin ostaa uuden lisäosan World Of Warcraftiin. Uusi class ja rotu on aika meh, mutta onpahan tässä taas kipeänä kärsiessä tullut grindattua kunnolla.

2 Likes

Shadowlands oli eka lisäri mitä en pelannu ollenkaa. Taitaa toi dragonflight olla sit toka. UI uudistus näyttää kyl tosi hyvältä. Saas nähä mitä tapahtuu ku wotlk classic tulee päätökseen. Cata ei kyl oikeen enää kiinnosta uudelleenkokea ja tiedän et Blizz ei pysty mihinkään OSRS tyyliseen classic+ ratkaisuun.

Mulla on viime aikoina kiinnostanu vähentyneissä määrin World of Warships jota oon takonu viimeiset 3-4v aika aktiivisesti. Varmaankin Wargamingin monet kyseenalaiset päätökset pelin jatkumon suhteen ja agressiivinen monetisointi aiheuttaa sen ettei vaan jaksa grindaa.

Hyppäsin kavereiden kanssa takas FPS-kelkkaan pelaamaan Rainbow Six Siegeä ja latasin vähemmän hikisen huvin vuoksi myös Overwatch kakkosen. Vaikka näillä reflekseillä ei enää mitään ihmeitä tehdä niin on kivaa pelailla porukalla.

Huomaa kyllä että 2013-2014 aikana kasattu midtier-pelikone alkaa olemaan äärirajoilla noilla vanhoillakin peleillä kun sain 1080p 144hz näytön kaverilta. Tilanne on onneks yhtä laginen siinä 100-144fps kuin vanhalla 60fps:llä, sillä erolla että nyt osuu paremmin. Oli aika mielenkiintoinen ero pelituntumaan tolla fps:llä kun sen pääsi vihdoin kokemaan.

Aika pitkään jo pelannu fps pelejä 144hz näytöllä ja sellasella 120-140 frameratella. Joskus vahingossa capanny näytön 60fps ja pelaamisesta tulee aivan mahdotonta, ihan ku kaikki ois hidastettuna ja lagaa perkeleesti. Parani myös aikoinaan kaikki statsit kdr yms. tosi paljon kun vaihto näytön 60 > 144hz ja ihan tutkimustietokin taitaa tätä ilmiötä tukea. Siinä mielessä kyllä välineurheilua jos vähänkään tosissaan haluaa pelailla tarkkuutta ja nopeutta vaativia pelejä.

Näinhän se kävi täälläkin. Perus 8min deathmatchissa fragit tuplaantui kun vartin päästä tottui tarkempaan trackkaamiseen. Tiesin kyllä noista tutkimuksista, mutta kengännauhabudjetti ei antanut mahiksia kaivella ostohousuja kaapista.

Seuraava kohennuksen kohde johon laitan rahaa taitaa olla uusi hiiri. Jo 8-9v melkein päivittäisen pelaamisen jälkeen Steeseries Sensei Pro alkaa välillä menettämään yhteyden ja Lmb/rmb ei enää klikkaa tasaisesti. Ilmeisesti kaapeli jostain kohtaa ottanut osumaa mikä aiheuttaa ton sammumisen/dc:n.

Korvaajaksi mietin langallista Logitech g502 heroa koska tykkään miten käsi ja ton muoto sopii aika hyvin yhteen. Alle voi laittaa tietoa jos on parempia vaihtoehtoja tuolle tai varoittavia esimerkkejä tosta hiirestä. Mouse cord bungee löytyy eli g502:en perusvika, purkautuva johdon punonta, ei pelota.