Pelago Bicycles

Ton suunnitteluun on tainnut upota jokunen tunti. Sekin raha pitää jostain kaivaa. Kiinnikkeitä on myös vissiin vähä enempi kuin jossain Steamrollerissa. Toi tiimalasi-headtube saattaa lisätä kustannuksia sekin, kun vaikeuttanee sovitteiden työstöä. Uskoisin, että myös sarjan koolla on oikeasti väliä silläkin. Ja oliko jossain mainostekstissä vielä maininta jostain mtb-tason testauksesta. Nekin muuten maksaa.

2 Likes

Jos rolleriin vertaa niin ehkä ennemmin miettisin onko rollerin hinta vähän liian korkea.

Varsinkin kun ei kovin kauaa sitten sai samalla hintaa kompliitin.

Toki tämän ymmärrän. Kävin vähän oman kuplan ulkopuolella ja tunnustan että mun käsitys hinnasta hyvästä rungosta on selvästi vanhentunut.

Kartiokkaan emäputken sovitteet katotaan kerran kuntoon ja tehdään sen jälkeen sarjatuotantona kuten muutkin liitokset, mutta se putki itsessään on kalliimpi kuin suora.

Nii, no nii. Niitä on kahdeksaa eri mittaista kartiota kyllä.

Mutta hetkinen. Onko tuossa seat tubessa joku taivutus?
Oon aina tykännyt Stavangerin ulkonäöstä ja tykkään vieläkin.

On.

1 Like

Pelagon sivuilta ei löydy San Sebastiania. Eikö sitä enää tehdä? Voi olla, että asia käsitelty, mutta itseltä ainakin mennyt ohi.

Juu eikös se loppunut jo pari vuotta sitten. Tuli ne Hankot tms vaihdepyörät tilalle.

No höh.

mut isompi kysymys on, miksei vanhojen mallien geotaulukoita voi pitää saatavilla. tää toki koskee monia muitakin kuin otsikossa mainittua.

2 Likes

Selviskös se jo missä nämä rungot hitsataan kasaan?

Taiwanissa missä muuallakaa

No ei vittu aavistustakaan, tämmöinenkin sitaatti nimittäin on:

Että onko tietoa vai tunnelmia.

Ekat tehtiin mun muistaakseni Belgiassa. Ja googlella jotain vahvistusta tolle löytyy.

Mitähän M-koon runko mahtaa painaa?

They found suitable frames from a selection of a small Belgian company but the workshop did not have the resources to produce the brother’s own designs and the production had to be transferred to a large manufacturer in Taiwan, which also makes bikes for many global bicycle companies.

Lähde: Helsinki Times
Alkuperäinen juttu: HS

Eli ensimmäiset brooklynit/bristolit tm. tehty belgiassa.

Jos nää hitsattais lähelläkään EU:ta, markkinamiehet ei todellakaa piilottelis sitä tietoa

13 Likes

Huokaus.

kevyet boomer olot

1 Like