Pelago Bicycles

Suosittelen mielummin 26’’ disc trucker keulaa tai sitten kiikuta vakiokeula murhakontille. Myöhempi vaihtoehto on omasta mielestä paras.

Kiitti! Taidan tehdä alemman. Oon vähän pihalla näistä palveluista, mutta otan selvää.

Mistä mulle on jääny semmonen mielikuva, että San Sebastianin A-C olis ollu sen joku 395 mm?

26" Disc Truckerin keulahan on on 376 mm A-C, joten sillä on korvailtu noita Steamrollerin 375 mm -keuloja.

Mä mittasin 380, joten 650b menis suoraan.

Helsingin kadut on hajottanut ainakin 2kpl straggler keuloja mutta ei ole vielu kuulunut hajonneesta disc trucker keulasta.

Mutta paljon jännittävämpää on kyllä laitattaa artesaanilla korvake keulaan, jonka jalkoja ei ole suunniteltu kestämään levyjarrun vääntöä.

5 Likes

Sebu keula on kyllä niin ankkuri että omaan on 100% luotto. Empulla ollut 6v työkäytössä ja still going strong.

2 Likes

Tässä nyt toistellaan tällasta mutua, joka ei ole ihan totta. Jos kattellaan esim. Columbuksen katalogia niin materiaalivahvuus perinteisessä haarukan jalassa on 0.9mm ja 1.2~0.9mm levarijaloissa. Esim. Sebun jalan pätkineenä voin todeta, että materiaalivahvuudet kyllä täyttyy. Taitaa olla suunnittelijalle ja tehtaalle helpompi valita kaikkiin haarukoihin vaan se vahva putki joka varmasti kestää vaikka tuotannossa ois pieniä laatuheittoja. En ole kuullut, että mannisoituja Steamrollerinkaan haarukoita olisi mennyt ajossa poikki, onko jollain parempaa tietoa? Stragglerin tehdaskeulojen hajoaminen oli kyllä hiukan huolestuttavaa.

Joo, ei kaikkiin keuloihin kannata alkaa lisäileen korvakoita, maantiekeulat voi heti unohtaa. Ja ei niinku, että tässä kukaan tekis mitään oikeesti tyhmää, niinku hitsailis ruotoputkeen jatkoja… vai hitsaako?

En o insinööri, mutta uskoisin kyllä, että Sebun keulassa materiaalivahvuus riittää, ainakin normaalipainoiselle ja normaaleille kaupunkinopeuksille. Mut ei sitä sittenkään ole suunniteltu levyjarrulle.

en ole pilkkua viilaava ärsyttävä internetsössöttäjä, mutta:

Onhan se silloin suunniteltu levyjarrulle kun kyläseppä niin sanoo :cowboy_hat_face:

Kokemukseen ja dataan perustuen tietenkin

1 Like

SFS kirjasto ei tänään jostain syystä avaudu, enkä voi siis tutkia keulatestipukin valmistamista ranchille.

En mä enää hetkeen oo ajanut työkseni mutta oikein hyvä keula ja kestänyt aikamoista ryskäämistä, päivittäin ajossahan tuo on vieläkin. Jarruna SLX 160mm levyllä ja oon ehkä vähän aggressivinen jarruttaja, perä käy ilmassa. Kerran luulin että keula oli vääntynyt mutta se olikin runko kun oli vähän kallellaan.

Naapurin puolesta kyselen:
miten SanSebastianin kiinteä satulatolpan panta irtoaa parhaiten? Itse sanoisin, että kuumentamalla messingit juokseviksi ja sitten vääntämällä panta pois on parempi vaihtoehto kuin sahata pannan alta. Mitä mieltä @Odie , @normaali , @nutip , @happo-orgiat ja muut runkomestarit? Ja eikö @Aemilius tehnyt tämän myös?

Ja miten tällainen onnistuisi Päähesalassa?

ei kannata sahata. eiks joku mainostanu, että lähtee ihan kylmiltään?

1 Like

nii iso kuusiokoloavain/astalo kuin mahtuu ja vain toisesta reiästä läpi, sit itseään eli pantaa vasten kuorit sillä, viilalla/hiekkapaperilla siistiminen ja musta kannu

1 Like

Otat vaan ruuvarin siihen reikään ja väännät

1 Like

Siellä ei ole juuri ollenkaan messinkiä, turha edes lämmitellä. Vääntää vaan

1 Like

Kiitti tyypit! Naapurikin kiitä!

Jatketaan samalla teemalla. Onko joku löytänyt mahdollisimman lähellä orkkismaalipintaa vastaavan paikkamaalin/kynsilakan sebuun?