PEKOPД made in ussr

tpertt - 19:26, 15.9.2010 » Oon aatellut sahata 25,4 millisestä yhden sivun auki rungon sisään menevältä pätkältä ja puristaa kasaan. Saa nähdä toimiiko. Onks muita ideoita? Ehkä alkuperäistä putkea voisi yrittää jatkaa, mutta ei viitsisi tärvellä orkkisosaa.
Vie tolppa lähimpään koneistamoon jossa sorvi, 5min homma sorvata oikeaan mittaan! Pitäskö sen kuitenki olla 25mm?, neuvostossa kaikki oli tasan.

Mäki haluun tollasen, jos viel olis lada mil kuskata velolle.

utobictune - 20:36, 15.9.2010 » Vie tolppa lähimpään koneistamoon jossa sorvi, 5min homma sorvata oikeaan mittaan! Pitäskö sen kuitenki olla 25mm?, neuvostossa kaikki oli tasan.
Mutta se on kromattu terästolppa, siis mitähän sille pitäisi sitten tehdä jottei käy ruostumaan. Ideaa vois kyllä harkita. Meillä ois kyllä puusorvi jos siihen sais kiinni ja rautaviilan kun ottaisi käteen. Tulisikohan mitään? Elektroninen tarkkuusmitta näytti paksuudeksi n. 25,18mm. Lukema hieman vaihteli.

^ Biltemasta 25,4 mm alumiininen tolppa, 350 mm ja 4 e. Siitä hiomaan / sorvaamaan? Seinämäpaksuus ja -vahvuus riittänee.

^^25,2mm tolppa ebaysta tai CycleSportsUK.sta.

satulatolppa on 25mm, joka löyty legendaarisesta tampereen rauta ja väristä. sinne jäi vielä yks.

b-veli - 17:53, 16.9.2010 » ^^[25,2mm tolppa ebaysta](http://cgi.ebay.co.uk/Adjustable-Alloy-Bicycle-Seatpost-25-2-x-300mm-BLACK-/270552002406?pt=UK_sportsleisure_cycling_bikeparts_SR&hash=item3efe27ef66) tai [CycleSportsUK.sta](http://www.cyclesportsuk.co.uk/product_info.php?products_id=2914).
Kuten aiemmin kirjoitin niin pyörässäni on perinteinen suora putki ja se on tarkoitus pitää mahdollisimman alkuperäisessä kunnossa. Kumpaakos mallia tuossa bullhornin pyörässä on, ei oikein kuvasta saa selvää. 25,4 millinen kromattu terästolppa mulla on jo hankittuna, pitää kait siitä hinkata pois tai sitten kokeilla 25 millisen toimivuutta.

Utobictune väitti neuvostossa kaiken olleen tasan. Olen täysin eri mieltä, kyllä siellä tehtiin kaikki vähän sinne päin.

^ Jos kromattua tolppaa lähdet hiomaan / sorvaamaan, jäljelle jää paljas ruostuva teräs. Toistan: alumiinitolppa, saa myös sellaisena päästä kapenevana putkena. Lähikaupastakin tod. näk. Alumiinin voi sitten kiillottaa ihan kromin veroiseksi.
Siis jos ei sopivaa löydy ja muokkaamiseen päätyy.