Pannut

sitte oli kans tää seksi vie ja fiksi tuo

9 Likes

Työmatkalla sijaitsevilta pitkospuilta viereiseen vesistöön. Pimeää, ahdas väli ja hyvät vauhdit.

Koivu tulee aika lähelle pitkoksia, joten pitää hieman kantata. Tästäkin sata kertaa ajettu, mutta pieni ajovirhe sai tangon kolahtamaan puuhun. Onneksi oli jo sen verran kestävä jää, että meni ainoastaan säröille. Eipä tuossa kohdassa ole kuin metrin verran syvyyttä, mut parempi näin :handshake:

7 Likes

Kylmät väreet tulee aina, kun tää topi näkyy viimeksi kommentoiduissa, että mitä sieltä tällä kertaa tulee. :frowning:

2 Likes

Näemmä Ice spiker pro:t on sen verran hyvät, ettei ole liukkaammillakaan keleillä tullut pannuteltua aikoihin. Mutta taluttaessa sitten sitäkin enemmän. Viimeksi lauantaina loivassa mäessä jalat alta, pyörä pöpelikköön ja lonkka edellä katuun. Mustelma muistona.

Tää taluttaminen vs. ajaminen on mielenkiintonen. Jäätiköllä kannattaa ajaa.
Kerran istuttiin jyu-mattilanniemessä ravintola maijan kulmapöydässä ja seurattii rantaväylän peilijäiisen ylikulkusillan liikennettä.
Ajamalla tulevat pysy pystyssä jos ei jarruttanu mäessä. Jarruttajat pannutti, kävelijät ja jalankulkijat nojaili kaiteissiin pysyäkseen pystyssä.

9 Likes

Olen havainnut saman. Jopa sivulle viettävällä peilijäällä pysyy hyvillä nastarenkailla pystyssä, mutta kävellen ei millään.

Tuo edellä kuvaamani tilanne ei ollut selvällä jäällä, vaan kai siinä oli joko jäätä lumen alla tai sitten auto painanut lumen kovan liukkaaksi. En jäänyt tutkimaan paikkaa, vaan linkutin sellaisella “ei täs mitään”-ruumiinkielellä eteenpäin.

1 Like

Useamman kerran on tullut testailtua renkaiden rajoja luistelukentällä ja aina vähän yllättää, kuinka nopeassa vauhdissa noilla n. 400 nastaisilla maastorenkailla pystyy kääntymään ennen kuin rengas lähtee luistamaan ja silloinkin pyörän yleensä saa vielä ihan hyvin hallintaan ilman jalkakosketusta. Nastakengillä en ole kävellyt, mutta väitän silti, että ISPeillä on helpompi pysyä pystyssä jäällä.

Icebugeilla kävelee ihan levottoman jyrkkiä kohtia peilijäälläkin. Olin yllättynyt.

Viime talven pakasta vedetyt ice spikerit peilijäällä, maasturi 27.5" x 2.2"
Olis voinu rällätä ihan miten vaan, himmee rouhinta vaan kuuluu
Mutta kärki kului äkkiä, en oo vielä päässy testaa onko yhtä huolettomat

XXL:n nastoilla pysty huoletta lenkkeilee läpi talven myös ihan kauheimmilla pääkallokeleillä.

Mua huvitti kans toi sama miten nastarenkailla pysy fillarin kanssa tosi hyvin pystyssä mut sit liikennevaloissa meinas pannuttaa kun pysähtyessä laski jalan maahan ja jalka meinas luistaa alta. Pyörästä sai hyvin tukea kun se ei luisunu minnekkään.

mul kyl löllöpaineilla Forekasteritki pitää pystyssä paremmin ku monet kenkät.

1 Like

Oho. En muista millon viimeks oon kaatunu, mutta tänään kova pinta muuttuikin pehmeäksi ja sit mentiin. Lyhyen ilmalennon aikana kerkesin jopa miettiin ettei olis mitään kovaa lumen alla vastassa kun olkapäätä sinne tarjosin. Lunta oli riittävästi ja se oli pehmeää. Tapahtui Lapinlahden sairaalan huudeilla sen ison rakennuksen ja kallioiden välisellä Länsibaanalla.

Erityismaininta siitä, että 2 pyöräiljää ajo ohi ja kumpikin kysy voinnit. Toisella oli Singular, kehuin (offtopic).

6 Likes

Mulla noi 29" Ice Spikerit on kuluneempanakin eli yhden talven ajon jälkeen ja skiddailusta irronneista nastoistakin huolimatta sangen jämptit liukkaammallakin kelillä. Toki vertailu pakasta revittyyn on jäänyt tekemättä.

Mutta rullaappas nastoilla sileällä märällä katukivetyksellä, ei paljoo kanttailla…

Voi ***** onnettomuuksia jota ei nää ennalta: pannutin tänään pyörällä ja nyt pystyn vain onnahtelemaan, koska mulla oli sytkäri etutaskussa. Onneks taskussa ei ollut esim. U-lukkoa tai muuta isompaa objektia :o

1 Like

Vuoden avauspannut itäbaanalla. Ei ollut ihan muistissa missä tasoerottelu meneekään tai mikä se edes on. Meni talvihaisaappaaseen vähän lunta ja nauratti.

6 Likes

rääd. pyöräilijät auraa pyörätiet.

Pikseleiden perusteella kuitenki Viikinbaana :thinking:

1 Like

No fak jos se menee itään niin itäbaana se on. Mut joo, Viikinbaana siinä uuden sporavarikon kohdilla

Kaikki baanat johtavat Itään. Ja metrot. Pian myös ratikat.

1 Like