Harmittaako katsella internetissä tuhansien eurojen pyöriä, joissa sopivan laukun speksaus on kuitenkin jätetty puolitiehen?
Tai sitten ne kaikki harmaan sävyt?
(Joo joo, apidura pelannu sillai hyvin että harmaa sopii oikeesti kaiken kanssa, mut tää projekti ei tarjoa jotain kaikille vaan kaiken jollekin.)
Asiat voi tehdä toisinkin ja nyt lähtee. Ei todellakaan tuu (koko)musta tai harmaa. Kaikki peliin rakenteen ja taitojen puolesta. Matskujen puolesta meni jo, sillä osa loppui heti kun pyöröleikkuri kosketti corduraa.
Vaatimattomuus kaunistaa, mutta jos tää laukku onnistuu edes puoliksi suunnitelmien mukaan niin ei tarvii enempää. Siistiä jos pystytte nokittamaan nettilöydöillä, toki vielä siistimpää jos omilla töillä. Muutetaan otsikkoa muiden tehdessä komeampia tai omien taitojen pettäessä, mutta luottamus suunnitelmiin on vahva.
Etenee pikkuhiljaa, kuvia tulossa lähitulevaisuudessa.
Asiasanat: full frame bag, bolt on, fashion > function.
Sepsodus - 20:37, 22.4.2018 »
Siistiä jos pystytte nokittamaan nettilöydöillä, toki vielä siistimpää jos omilla töillä. Muutetaan otsikkoa muiden tehdessä komeampia tai omien taitojen pettäessä, mutta luottamus suunnitelmiin on vahva.
Etenee pikkuhiljaa, kuvia tulossa lähitulevaisuudessa.
Asiasanat: full frame bag, bolt on, fashion > function.
Et muuten vaihda otsikkoa. Mulla alko ihan tosissaan kiinnostaa miten meinaat nokittaa nämä:
Tässä hieman värimaailmaa. Kattellaan tekstiilitilausta tehdessä tulisiko mustan tilalle jotain muuta, mutta todennäköisesti näistä laukku koostuu. Pieniä mustia osia on pakko laittaa kestävyyden suhteen, joten jo tässä ehkä joudun syömään sanani fashionin suhteen. Tossa on kahta oranssia kangasta, extremtextilin ripstop nylonia ja shelbyn laavukangasta, veikkaisin että päädyn ompelemaan laukun vuoren tuosta ripstopista.
spacerin listauksessa on hienoja laukkuja, mutta oon erityisesti iloinen että sain itse laukkutehtailijan paikalle! Oon nimittäin ollut kateellinen tuosta kuusilogosta ja haluaisin personoida omiakin töitä. Monikäyttöistä signaturea en vielä keksinyt, mutta suunnittelin laukkuun vähän muuta tunnusta, josta enemmän kunhan saan puuttuvat materiaalit käsiini.
spacer - 23:32, 22.4.2018 »
Oisko rima asetettu nyt sopivalle korkeudelle? ;-)
Mä teetin joskus muutaman kappaleen sarjan takkeja Mickeysillä. Noissa oli ihan logot, joten ei ne ihan halvat olleet. En kyllä enää muista hintaa, mutta ei noita olis teetetty jos ne olis jotenkin ihan poskettomasti maksaneet.
Logo on aina kiva lvl up laukulle kuin laukulle. Brodeeraten olis toki parempi ja esim teekkarihaalareihin pätsejä tekevät tahot vois olla yksi paikka kysellä ~20kpl sarjoja. Tästä viisaudesta huolimatta olen toistaiseksi painanut nimilaput omiin piensarjoihini ihan vaan dymolla.
Itseasiassa pätsin sijaan hakusessa prodeeraus suoraan kankaaseen ennen laukun ompelua. Täytyy otta Mickeyssiin yhteyttä, jos ei maksa tuontimansikoita niin menee agendaan. Aika moni tarjoo just minimi-tilausmäärää ja perkeleellistä pienlaskutuslisää.
Hevostelijat vissiin tykkää nimikoida kamojaan brodeeraamalla, eli jostain alan liikkestä vois kysäistä ko. palvelua. Värien määrähän sitä hintaa sit heti nostaa.
mikko_n - 14:05, 23.4.2018 »
https://pbs.twimg.com/media/DHdPH_MXYAAB9pJ?format=jpg&name=large
olen toistaiseksi painanut nimilaput omiin piensarjoihini ihan vaan dymolla.
Täähän on uskomattoman tyylikäs, eipä tullut mieleenkään. En ehkä varasta tähän projektiin, mutta tulevaisuudessa saatan käyttääkin.
Muotoilu katsottu pahviversiosta. Tein tuosta myös tarkemmilla ääriviivoilla olevan paperisen mallin, mutta ei nyt sattunut kuvaan.
Sitten keräämäni muovisälän kimppuun. Päätin etten osta erikseen muovia näihin hommiin, vaan katselen mitä ympäriltä löytyy. Yhtenäisestä palasta tulisi kevyempi ja kestävämpi, mutta nyt mennään lezynen juomapullotelineiden pakkausmuovilla, maitorahkatynnyrillä ja epäeettisellä määrällä gorillateippiä. Oon astunut ja istunut tuon päälle vahingossa, joten uskoisin kestävän käyttöä.
Ompeluhommia voi alkaa vähän katsella eteenpäin, mutta materiaalien odotteluksi menee suurimmalta osin. Jotain pikkusälää on joutunut kyselemään jo valmistajalta asti, muttei myy yksityisille ja kaupoissa tarjotaan eioota. Toukokuun aika olisi kiva saada laukku valmiiksi, mutta katellaan nyt miten tilanteet kehittyy.
Etenee. Tai eteni, kunnes visio muuttui lennossa, purin puolet saumoista, ompelin sen uuden vision väärään kohtaan ja tässä puran taas. Tämmöstä tää vähän mulla aina on.
Jos värit miellyttää niin voi että miten hyvää on luvassa! Jos taas ei niin… no, niin. Kai tätä puuhastelua voi seurata muuten vaan.
Niin siis täällähän voidaan huonosti. Projekti on edennyt valtavasta innostuksesta jumalattomaan hämminkiin ja ehkä helvetilliseen sekaannukseen. Seuraava vaihe olisi järkiintymisvaihe joka tuntuisi jotenkin olevan horisontissa, mutta voihan se olla vasta siirtyminen sekaannukseen.
Paintilla tehdyt kuvat laukusta näyttää aika paljon sleekimmiltä, joten toi narun tuottama aaltoilu corduraan ei nyt kyllä mee mun standardeihin. Samoin toi nauha ei kestä hirveesti mitään, joten oikeestaan mikä vaan muu ratkaisu on parempi kuin tuon rispaantuminen jossain vaiheessa. Todennäköisesti ompelen ton kuvion tuolta ylempää löytyvän jpaksin tavoin. Ja tilasin jotain vinyyliä, katotaan tulisko sillä jotain onnistunutta. Mut jos sekään ei toimi niin tilasin myös rainbowglitter vinyyliä, jolla. Ei. Voi. Epäonnistua.
Sepsodus - 21:36, 24.4.2018 »
Toukokuun aika olisi kiva saada laukku valmiiksi
Ikävä tuottaa itselleni pettymys, mutta eipä taida tässä kuussa vielä laukku valmistua.
Ikävät syyt:
työkiireet
materiaalien odottelu, joista tosin kaikki tarpeellinen on nyt hallussa
Mukavat syyt:
viime viikon “synttäri pre-event”, joka tarjoili brevettiä, hengailua, komponenttikirppistä ja sora-ajelua
sää
tuleva Sveitsin-reissu…
…josta suoraan sit synttäreille.
Projektin suhteen alkaa sekoilu selkenemään. Tossa alettiin ehkä keskittyä vähän liikaa ulkonäköseikkoihin vaikka ilman niihin panostamista on (omat) odotukset edelleenkin korkealla. Valmistuu sitten kun valmistuu, koska näemmä aikaa laukun käytöllekään ei ihan just ole.
Mutta jotta tämä ei vaikuttaisi pelkältä luovuttajan märinältä niin on täällä pikkasen edetty saapuneiden materiaalien kanssa.