P: Retkikrossari, elikkäs äpäräahma tai mitä hiton mäyriä sitä nyt on

Myönnän: takalokari on ihan hirvee, enkä muistanut viritellä mitään järkevämpää, niin nyt on mentävä tuolla.

Kun nyt tätä päivitin, niin lisään vielä käyttökuvan.

https://preview.ibb.co/kHbHJd/20180718_145153.jpg

Muutamia huomioita.

Kaksikomponenttilakka paukkupullosta tuntuu pitävän oikein hyvin, joskin tähän runkoon jäi vähän jälkeä, koska ideaalitilanteessa tuon lakan pitäisi kuivua noin viikon, kun mun oli koottava tämä muutaman päivän odottelun jälkeen. Nyt lakkapintaan on kuivunut esimerkiksi runkolaukun kiinnikeremmien punoksen muotoinen kuvio. Käytännön haittaa ei tietenkään tästä ole.

Ajoasennon kohdilleen saaminen on minusta tässä pyörässä ollut aina ihan pirun hankalaa. Noihin Sebuihin ja rollereihin saa oikean satulan kohdan yleensä heittämällä, mutta tässä sain satulan kohdilleen vasta usean päivän ajettuani. (Satulaa kuitenkin vähän taaemmas ja koska C17 niin ihan rohkeasti keulimista.) Korkeus vakiintui hyväksi noin 40 mm speisseristäkillä, eli vähän piti tuosta ylemmästä kuvasta laskea.

Noin muuten, onhan toi pyörä, jolla voi pyöräillä. Menee leveää rengasta, saa vaihteet ja sinkulointikin onnistuu ilman kikkailuja, joten aivan hyvä tuo on. Oton modauksistakaan ei ole pahaa sanottavaa. Aluksi olin mieltä, että noi kaapeliläpiviennit on nyt vähän keekoilua, mutta onhan ne nyt ihan sairaan kätevät ja kivat. Ja levarit on vaan pakko olla. Tuon jäykän kuoren kanssa BB7:ssakin on hemmetin hyvä tuntuma.

^ajosentohan on vartin homma säätää kohalleen jos voi ottaa mallia toisesta pyörästä missä se on jo kohallaan: senkun mittaa mittanauhalla ja asettelee paikalleen. Satulan kulman saa kivasti vaikka kännykän kulmamitta-äpillä.

Pyörän levelit alkaa olemaan kyllä sen verran tacticoolit että seuraava leveli ois varmaan joku ak47-teline? :smiley:

Pitäisi varmaan systemaattisemmin käyttää muita pyöriä referenssinä. Luulen, että tämän kanssa on enemmän säätöä, koska muissa pyörissä on toi 74.5° (rollerissa 74) satulaputken kulma, kun taas Crosscheckissä on 73°. Tottumuksestahan toki kyse, mutta pasmat menee sekaisin, kun yleensä menee tuolla jyrkemmällä kulmalla.

En mä sivarina kyl pyssyä hommaa, mutta onhan tossa taktista kiinnitystä. Erityisesti noissa satulalaukuissa se on kyllä hyvä, koska kujastoon saa kuminauhun ja kuminauhan alle kaiken sen roinan, jonka mestaa muuten arpoisi. Esim. vaatteet ja pyhkeen kuivumaan yms.