P: Rapid Audax

Sirkus - 16:47, 18.10.2019 » Dyny kyllä. Olin skeptinen, joskus tollanen päätynyt ja pyörinyt ylimääräisenä. Ensivaikutelma aivan OK! Harkitaan kampia. Nää on 175mm
no sit noi on liian pitkät :( mut hieno pyörä kuitenki

Tässä pari VÄHÄN parempaa kuvaa mut vielä sen verran paskoja että voi ottaa finalit sitten kun pyörä on valmis. Lainasin kämppiksen kameraa, nakitan ottaa AMAt sitten.

Vaihdoin stemmin lyhyempään todetakseni että vois se kuitenkin ehkä olla se joku 100-105mm. Lol. Eli saa tarjota, toi Eclypse ei uppoa tarpeeksi syvälle ja on ehkä hitusen esteettisesti outo. Pitäs olla 22mm kaulalla tai ehkä 22,2mm jos todettu että uppoo ranskisruotoon, sen lisäksi vielä 26mm clamp. Haastava löytää!

Noh, tällasta. Tanwalleihin tuli heti karaktääriä kun kerros alumiinioksidia 8)

Myös takavaijeri tarvii ainaki uuden kuoren kun liian lyhyt ja etuvaihtajalle unohdin laittaa kuoren hehheh :smiley:

ai ai on niiin kaunis = )

vaikka vähä korkeempi stemmi näyttää häröltä niii kyl sen kaa vaa on kiva ajaa alaotteelta sitten.sit voi esim kellolla vähän peitellä sitä stemmin pystyruotoa :smiley:

Ei jumalauta saako Mafac Racereihin noin helposti Kool stopit, ei ole tullut mieleenkään. Mikä jarrupalamalli tarkalleen on? Pullotelinettä en ihan tajua miten se toimii. Onko itse taivuteltu? Tyylikästä tyylikästä.

rostfrid - 19:45, 21.10.2019 » Ei jumalauta saako Mafac Racereihin noin helposti Kool stopit, ei ole tullut mieleenkään. Mikä jarrupalamalli tarkalleen on? Pullotelinettä en ihan tajua miten se toimii. Onko itse taivuteltu? Tyylikästä tyylikästä.
saa koolstopilta tuollaiset kuin kuvassa tai perinteisiä ympyräkuvioituja

http://www.koolstop.com/images/R10_Mafac_lg.jpg

Kuvan malli supra 2, kai liki kaikki canti-palat toimii. Ja joo kelloa tulossa stemmin varteen. Ohjaamo nyt parin päivän perusteella kyllä ehkä aavistuksen lyhyt, tuntuu että vetää vähän hartiat jumiin. Liekö se sit joku kiva 25,4mm stonga hommattava kun sais paremmin ranskastemmejä. Tai sit laitan nykyiseen jonkun pidemmän reachin tangon, ainainen säätö…

tosiaan aika moni "normi"stemmi mun kokemuksella menee, ainakin jos hioo kiilaa vähän pienemmäksi.

ja tosiaan mafacceihin menee mikä tahansa cantipala, mut jos sattuu omistaan og mafacin holderit niin niihin saa koolstopilta vaihtokumeja

Laitoin tän taas ajoon tai ei tää nyt varsinaisesti ollut missään vaiheessa ajosta pois, mutta pistin stemmin pidemmäksi ja vaijerit kuorineen uusiksi kun oli pikku ongelmaa. Ei uutta kuvaa, kun ei mitään erityistä nähtävää, katsokaa edelliseltä sivulta.

Todella hyvä pyörä, tosi nopea ja mukava. Aah.
Tartteisin kuitenkin yhden osan eli keskiön yltä kulkeville vaijereille uuden ohjurin. Nykyinen ei oikein toimi etuvaihtajan kanssa kun tollanen kouru on vain toisella puolella, pitäs olla molemmilla puolilla.

Tän tyylinen:

Jos löytyy, niin pistä viestiä ja sovitaan kaupat. Ei tarvii olla merkkituote. Vois kai tollasen jotenkin askarrella itekin, tai juottaa muhvin päälle kiinteät ohjurit.

Taannoin tilasin vastaavan pedal pedlarilta: Search: 6 results found for "gear cable guide" - Pedal Pedlar

Toimittivat mitä lupasivat.

Omassa peugeotissa on erillinen pantamallinen kaapelistoppari etuvaihtajalle ja runkoon juotettu ohjuri taakse menevälle vaijerille, vaan tässä ei taida olla ohjureita ollenkaan?

Yritin vakoilla kuvista millaista putkea tämä runko on ja rengastus kiinnostaisi myös, vaan ei tahdo pikselit riittää. Kerrotko?

Tollanen simplexin muovinen varmaan tähän on alun perin tarkoitettu, kun on keskitason runko. Reynolds 531 pääkolmio, muut lienee jotain vaatimattomampaa.
Mulla on iskostunut harrastuksen alkuajoilta kaihoisa ajatus kaikista hipoputkiseteistä, että vähintään pitäs aina olla sitä SLX:ää ja bla bla, mutta todettakoon että kun vertaa nykystandardien ylikoon potentiaalicromoon niin olen todella positiivisesti yllättynyt rungon ja sitä myötä pyörän eloisuudesta ja tuntumasta.
Retkipyörähän tämä ei varsinaisesti ole, vaan jonkunlainen harjoituskilpuri. Ja ehkä just siksi niin hyvä.

Renkaina on Jack Brown race tai mikä lie 26 millisenä. Ymmärtääkseni Panaracerin valmistama. Katselin just eilen jotain vanhaa reissublogia ja silloin oli alla saman levyiset Grand Bois Cerfit. Molemmat ovat kapeudestaan huolimatta aika mukavat renkaat.

Mitäs jos vedät vaan kakspuoliteipillä sen tavanomaisen muovisen ohjurin keskiön alle ja vedät etuvaihtajan vaijerin sieltä?

NKOTB - 16:14, 27.3.2020 » Mitäs jos vedät vaan kakspuoliteipillä sen tavanomaisen muovisen ohjurin keskiön alle ja vedät etuvaihtajan vaijerin sieltä?
Miehelle joka rakastaa patonkistandardeja teipin käyttö on liian helppoa.

Noh näkisittepä tän pyörän teipin määrän. MUTTA. Keskiön alla on tällä hetkellä keskiödynamo, jotenkin vielä nokittaakseni oton piikittelyn. Eli ei välttämättä mahdu tai onnistu, mutta siitä ei ehkä käy kun itseään syyttäminen.

Btw tässä on nyt Edelux II lamppuna ja uskallan väittää että saattaa olla maailman ainut keskiödynamolla sähköistetty…

Oon säätänyt tässä Mafac Racer -jarruja hyvinvointini kustannuksella useamman päivän aikana. Aika hyväksi saa, mutta ei ihan.

Arvon palstan tinamiehet - asennetaan tähän cantitapit. Samalla voisi levittää perän kunnolla ja ehkä tsekata keulan suoruuden.

Elegantisti yllättävämpi käänne olis ostaa Veijo Herseltä Mafaccien elvytyssarja ja tinauttaa runkoon tapit joihin keskivedot saa ilman tota adapteripalikkaa.

SuicideHub - 15:53, 8.4.2020 » Elegantisti yllättävämpi käänne olis ostaa Veijo Herseltä [Mafaccien elvytyssarja](https://www.renehersecycles.com/shop/components/brakes/replacement-hardware-for-compass-and-mafac-centerpull-brakes/) ja tinauttaa runkoon tapit joihin keskivedot saa ilman tota adapteripalikkaa. https://i.ytimg.com/vi/CLUbzSWuyGU/maxresdefault.jpg
Tätä yhdistelmää pohtinut vahvasti johokin omaankin projektiin joten vahva suositus tälle!

no joo, on tätäkin tullut usein mietittyä, ja sopivia materiaaleja vastaaviin hiluihin tullut katottua usein hobby pointista ynnä muista. Luulen, että toimis kyllä ihan hyvin noilla mafacin alkuperäisilläkin osilla, mun on vaikea uskoa että esim jouset niissä ois niin väsyneitä yms.

Joku tossa paketissa kuitenkin syystä tai toisesta kusee sillä tavalla että perfektionisti minussa ei voi hyvin. Voi myös olla se, ettei hupuilta jarruttaessa vaan tuu tarpeeksi mekaanista advantagea, vai toisinpäin. Dropeilta jarruttaessa olen tyytyväinen. Toivonko vain ylipäätään liikoja? Tätäkö varten on fixed gear?

et musta kyllä toivo liikoja, ja veikkaan kyllä että se on siitä kahvasta sitte kii. nimittäin ainakin omissa pyörissäni flättitangon kahvalla on kyllä saanu mafacit ihan 5/5 tehokkaiks, vaikka oma hommansa siinä onkin

Joo, kaiholla muistelen jollain tektron flatbar-kahvalla operoituja Raideja koolstopeilla. Vaikka olen omissa janheineilyissäni nykyään aika eheytynyt ja realistinen kumpuavat nuo muistot pintaan monen levyjarrunkin kanssa.

Ongelma ollut se, että etujarru saan todella hyväksi muutaman ärhäkän lukkojarrutuksen ajaksi, perä reilusti ilmaan yms, mutta näiden jälkeen napakka tuntuma häviää. Joku siis joustaa ja antaa periksi. Ehkä yhdysvaijeria vetävä palikka, länget itsessään, palojen säätö… kuka näistä tietää.

Muistelen myös Sramin S500-kahvoilla saavutetun mukavaa Mafac-yhteiselämää. Nykyiset on Shimano 105 kymppikahvat.