P: pomppis

talvi tulee ja pakko päästä pyöräilemään
hyvä syy ostaa pomppis

taikasanoja
v4 raw
thomson blvk
ellipse
miche primato
marawinter
voivitujarru

paketit edelleen matkalla

nihkeesti tarjontaa mun visiosta googlehaulla, enemmän kaikkea muuta.

Jännän kuuloinen paketti. Saako tiedustella millä perusteella päädyit kiekkovalintaan, lähinnä suhteessa renkaisiin, rengastilaan ja käyttötarkoitukseen?

sain päähäni tilata toiseen projektiin toisen kiekkosetin ja ellipset jäivät siitä ylimääräiseksi. katotaan nyt jääkö ne vai vaihtuuko muihin kiekkoihin. commuteri-käyttöön tää on kuitenkin tulossa joten saa luvan kelvata ainakin alkuunsa :slight_smile:

Ellipset ovat kapeavanteiset ratakiekot, joiden suositusrengasleveys on valmistajan mukaan 19-23 mm. 28-milliseen saakka toiminevat ongelmitta, mutta Marathon Winteriä en ehkä noille sovittelisi, semminkin kun käypäisempiä kehiä löytyy helposti. Mutta toisaalta jos kerran ovat joutilaina, niin ainahan voi kokeilla miten toimii.

Tostakin asiasta keskusteltiin ja muistaakseni ihana taina kertoi homman toimivn ihan kokemukseen perustuen. En usko, että tossa on mitään ongelmaa. Jossain enemmän hc ajossa voi jotain muljuntaa olla

ja jarrun voi kiristää sillai hinkkaamaan ettei vauhdit nouse yli talvirajotusten joo

En tiiä noista ellipsejen leveyksistä, mutta joo mulla oli 35mm cx compit reynolds sdv66 kiekoissa. Ei hajua noidenkaan leveydestä, eli homma on vähän diibadaaba tietoa. Uskoisin että reynoldsit samaa luokkaa tai kapeammat, ainakin kumeja niille sai vääntää ihan helvetisti verrattuina ellipseihin, joihin sai kumin väännettyä huoletta ilman apuvälineitä.

Hetki kesti ennen kuin tajusin topsun nimen, mutta sitten muistin mitä ko. rungon nimellä tulee kuvahaussa.
Vähän kyllä empisin noiden Ellipsien kanssa, mutta kait ne kestää.
Aika kapeilla vanteilla (13.6 sisäleveys) olen 37mm kumeja käyttänyt ja ihan hyvin toimii.

No jos asiasta on täällä keskusteltu ja Ihana Taina todennut, niin silloinhan kehät sopivat hyvin talviajoon 35-millisillä nastarenkailla.

Ellipsen sisäleveys on 15mm netin mukaan. Eli pitäis anakin tohon 40mm paikkeille toimia, jos grobianin touhuissa on kaikki ok. On ne vissiin muutenkin aika pomminvarmat eli no worries ajoa vaan :slight_smile:

E: Valmistajat ilmottelee mitä ilmottelee. Noihan on ihan liibalaabaa yleensä noi suositukset. Bonarina liian kapea kumisuositus ratakiekossa toimii kans vakuuttajana että “jee nä on kunnon kamaa kun pitää olla ohuet nakit” Nothing personal sulle kakkosnikki, meinaan vaan yleisesti.

E2: Yllämainittu siis omaa mielipidettä, ja niinkuin monet ovat varmasti huomanneet, olen foorumilla yleensä mielipiteiden puolesta yleisen kritiikin kohde. Varovaisuutta siis :slight_smile:

Mä ainakin uskalsin hommata ellipset käyttöfillariin kun merkkarillakin on

Iha hyvät kiekot ne ellipset on.
Ei vaan kyl mun mielestä oo tän rungon kiekot.

Minkä kokoisen rungon ostit?

28 oli mielestäni suurin suositus mut tosiaan, en usko että on niin millilleen ja kuten sanoin, katotaan nyt jääkö vanteet vai ei. Ensikasaus nyt ainakin niillä et pääsee edes vähän ajelemaan

Tyydyin s-kokoseen kun ei ollut rawia m kokoisena. Toivon mukaan ei osottaudu ihan huonoksi valinnaksi. 172 lyhyillä jaloilla ja isolla päällä, kai se ihan ookoo on :smiley:

Väri tärkeempi ku koko :DD Ebin

Haha :smiley: joo no siis olin jo alunperin vähän vaakalaudalla kumman otan ja annoin sitte värin ratkasta :slight_smile:

vaakalaudalla

vaaka_laudalla

vaaka laudalla

vaakalaudalla

http://pifu.kuvat.fi/kuvat/Fiksi/Pompino/IMG_0232.JPG/_small.jpg

Pikainen ensikasaus

Kaipaa loivempaa stemmiä, kapeempaa tankoa ja mahdollisesti enemmän nousua tankoon. Renkaita en jaksanut vielä vaihtaa mutta alkuunsa laitan varmaan taakse ribmon ja eteen 4 seasonin kun sellaiset ylimääräisinä löytyy nurkista, myöhemmin sitten nastat kun niille on tarvetta. Talveksi tulee myös jarrut jotka kyllä löytyy jo muuten mutta vaijerit puuttuu vielä. Kiekot ei kyllä näytä juuri miltään tässä, joten niiden tilalle pitänee keksiä jotain. Ainiin ja tolpan kiristin ja stemmin yläpuolella olevat spacerit vaihtuu vielä tummiin.

sellasta tällä kertaa

Vaihda keula niin sit sul on gangsta

OG-forkkia kaipais kyllä. se taitais olla kyllä tuplahinta runkoon verrattuna. mut oikein hyvä näinkin.