P. PM Champion

O.
Hotstuff.

Hahmottuu…

Tähän on tulossa uudet lokarit. Tai no “uudet”. Vasaroidut alumiiniset. Kuitenkin alkuperäiset rungon kanssa samanväriset ovat sen verran nätti kokonaisuus, että täytyy vähän mallailla ja vertailla. Nykyiset aisat tarjoavat aika heikosti säätömahdollisuuksia, siksi ovat vähän miten sattuu.

Hankin tähän uudet 650B-kiekot alumiinivanteilla ja jalkajarrulla ainakin nyt aluksi. Mielessä olisi kasata vähän paremmilla vanteilla napadynamolla etukiekko, taakse luultavasti jalkajarru. Vannejarrut yltävät aika huonosti tässä rungossa, 700C menis paremmin niiden kanssa. Edessä oleva pullodynamo ei ole jäämässä, kunhan testailin.

Kampi tai ratas on vähän vääntynyt, siksi otin ketjusuojan väliaikaisesti pois. uudet kammet tähän tarvitsisi, harmi kun vastaavia kampia on hankala löytää neliskanttikeskiölle. Lisäksi nykyiset ovat aika hienot, mutta kiilapulttisina en ehkä halua pitää niitä.
Voisihan kammet ottaa irti, huoltaa keskiön ja suoristaa rattaan tai kammen, kumpi syyllinen nyt onkaan, ja iskeä uusilla kiiloilla ja toivoa parasta.

Etutarakka on vanhasta vastaavasta pyörästäni, ranskis lehtienjakoteline. Sopii ihan ookoo tähänkin, vaikka vähän eri väriä onkin.

Ai, että miten nättiä! Jotain tämmöstä 650b jalkajarruhäkkyrää oon kaavaillu itellekki

Tässä vielä testissä nuo postissa tulleet Lefol-lokarit. Mukavan pituiset, takaa joutui vähän ruttaamaan lokaria että menee keskiön alle ja tarakan saa vaakatasoon. Valot on hienot ja toimii.

Ketjusuoja täytyy viritellä paikalleen.

En tiedä mitä Flickr kuville tekee mutta näemmä vähän omaa efektiä

1 Like

Ihana.

Eri hieno!

Kokeilin tänään Autosolia maalipintaan, en oo ennen ajatellutkaan että vois toimia. Aika hyvin vanha nuortui…

Lisäsin myös ketjusuojan. Sen kiinnitys täytyy vielä vähän paremmin laittaa satulaputkeen.

Next step

Evoluutio

Aika härski vekotin! Kyllä on hieno! Miksi mä en ole tajunnut tehdä noin parille vanhemmalle herrasmies konkelille. Myin ne vaan pois :slight_smile: toimiiko nuo vaihteet tuolla eturattaalla hyvin. Ja ilmeisesti kitkavaihtaja toimii tuon takavaihtajan kanssa kivasti.

hienoa työtä!!

Ohan tää nyt hirmu hieno

huhhuh kuule !!

Kiitos. Vielä vähän vaiheessa, vähän lokarit tuntuu tärisevän ja jotain muuta klappia harmina. Vaihteet toimii suht hyvin siihen nähden että pakka on joku suntour vitospakka ilman mitään hampaiden profilointia, pakka on vaan sen verran harva että aika isot liikkeet vaatii vivulta. Tarpeen olisi vaihtaa vielä kammet, ja taakse ehkä joku parempi seiskapakka ja ketju. Nykyinen ketju on joku pyörähuollon roskiksesta ja eturatas tosiaan vähän kiero teräsratas jostain 50-luvulta. :slight_smile: siihen nähden toimii hienosti…

Säätäisin: lokarit
Laittaisin: isommat lihat
Ajaisin: kylille
Arvostan: napojen maalausta (ittekö teit?)

asb - 14:49, 4.7.2016 » Säätäisin: lokarit Laittaisin: isommat lihat Ajaisin: kylille Arvostan: napojen maalausta (ittekö teit?)
Lokareiden kanssa kävi joo klassiset: taka-akseli siirtyi tuon dropoutiin ruuvattavan akselin vuoksi eteenpäin ja lokari jäi vanhaan asetukseen. Kuvan oton jälkeen on silti turha sössöttää, ei auta kuin säätää se perässä.

Renkaiden suhteen on vähän harmi koska takana ei mahdu kunnolla pyörimään tuota 35:sta isompi, edessä sen sijaan helposti. Olen ajatellut jos haarukkaan varovasti puristaisi tilaa ja sillä saisi tilaa vaikkapa 42-47mm kumeille.

Navoista olen tyytyväinen, jatkoin joskus aiemmin aloitettua teemaa joka näkyy ylempänä Mafacien leimoissa.

Sirkus - 15:34, 4.7.2016 »
asb - 14:49, 4.7.2016 » Säätäisin: lokarit Laittaisin: isommat lihat Ajaisin: kylille Arvostan: napojen maalausta (ittekö teit?)
Olen ajatellut jos haarukkaan varovasti puristaisi tilaa ja sillä saisi tilaa vaikkapa 42-47mm kumeille.
Miten oot ajatellut tuon toteuttaa, itellä vois olla vastaava myös edessä...
Sirkus - 15:34, 4.7.2016 » Navoista olen tyytyväinen, jatkoin joskus aiemmin aloitettua teemaa joka näkyy ylempänä Mafacien leimoissa.
Siis ei kai tässä ole samat Raidit jotka vaihdoit multa joskus taannoin? Ei ole todellista! Harmi ettei ole ennen-kuvaa tähän laittaa.

Arvostan että väriteema jatkuu mustekaloissa ja muutenkin on tyylikäs kulkine.

Hieno!

Vaihdoin kammet ja laitoin Grand Bois Hetret. Vähän piti crimpata chainstayta mutta nyt pyörii ihan kivasti. Laitoin kanssa taakse lokarin ilman noita hameverkko-reikiä, nyt ihan kivan näköinen.

Huvin vuoksi vielä kondis missä oli alunperin