P: pappa-fit hybridi

Kerrohan sit lisää noista Overideistä kun oot saanut kilsoja alle :slight_smile:

Joo kerrotaan. Nyt tän muutamankymmenen kilsan perusteella voi jo sanoa että oikein kivasti rullaavat noi on. Mutta tubeless-käyttäytymistä en valitettavasti pysty kommentoimaan, en nyt enkä tulevaisuudessakaan.

Näytti tuo Mel vielä kun ei ole venynyt ja vanunut ja lörpsähtänyt.

Lempparikohta: valojen asennus
Bubbling under: jarrukahvat, XTR, topcap

Vähiten lemppari: stemmi
Bubbling under: satula, tolppa, runko

Upea pyörä! Vähän häiritsee vain ettei kuraläpät ole nahkaa sävy-sävyyn penkin ja grippien kanssa.

Tosi hieno pyörä siinä. Rotorit kans kivat.

Jahas elikkä puhuin paskaa. Ei tää ollukkaa vielä valmis.

Ensinnäki halusin laittaa pakkarin ku se ny vihdoin saapu.

Siihen kohtaan mistä aiemmin olin sahannu pois cantijarrujen vaijerikuoren stopparin — ja jossa siis on eniten matskua — porasin 4mm:n terällä reiän:

Reikään tein kierteet 5mm:n pulttia varten:

Sitte siihen kiinni oikeen mittaiseks sahattu pakkarin kiinnitysaisa:

Kiinnitysaisan ruuvasin napakasti pakkarin laitaan kiinni:

http://u.cubeupload.com/Konsta/UswtbX.jpeg

Pakkari asettu suoraan ja on tosi jämäkkä:

http://u.cubeupload.com/Konsta/BJaHo2.jpeg

Viimeinen silaus elikkäs semmone kuminen tulppa joita tulee top capin pultin mukana:

http://u.cubeupload.com/Konsta/tkZQQm.jpeg

http://u.cubeupload.com/Konsta/SJh7Mk.jpeg

Se siitä. Sainpahan taas pari tuntii elämästäni tuhlattuu kellarissa väkertämiseen mut no hauskaakin oli ja sit toisaalta toi yks vaan kattoo kotona Muellerin kuulemista suorana ja vaatii täydellistä hiljasuutta torppaan. Joten mitäpä virkaa mulla siellä olis ollukkaa.

Sitte toinen asia. Noi nahkaset gripit on alkanu ottaa mua päähän. Tosi kovat ja halkasijaki vähän turhan iso. Au au. Täytyy vaihtaa tilalle jotku pehmosammat kumigripsut.

Kolmanneks: Rotorit. Leveet ne on. Ei siitä pääse mihkään. Vaihdan ne ehkä ramimiehen Redeihin. Ehkä. Tai sitte en vaihda.

Näissä sun projekteissa on kaikissa sama vika. Tota pieteettiä seuratessa alkaa nimittäin tehdä mieli lingota omat nippusidevirityksiä täynnä olevat fiket sillalta.

Hyvin on pelittännä ja palvellu.

Muutoksia: gripit (nahkaset oli kivannäköset mutta liian kovat), polkimet (noissa ekoissa oli mukamas liian huonolaatuset laakerit) ja jarrulevyt (jostain syystä jota en muista muuttuivat centerlineiks, takana nyt 140-millinen).

Vaihtajankorvake on varmaanki vähän vino, ollu ihan alusta saakka. Mulkero rupiaa nimittäin vaihtamaan vaihdetta jos kampia pyörittelee taaksepäin. Mut enpä oo jaksanu asiaa korjata että ei kai se sitte niin kauhiasti haittaa. Muuta kurjaa en tästä ny keksi. Ihan ykkösfillarina ollu.

todella jeppis kamaa!

Arvostan tuota pakkariviritelmää suuresti: on nimittäin aidosti hienon näköinen.

Ja ovathan noi pyörätkin todella pätevän näköiset. Peregrine herättää kyllä vahvaa omistamisen halua ja kateutta :slight_smile:

Päivitystä. Pyörä ollunna ahkerassa käytössä mutta halpiskeskiö tuhoutui tuossa kesemmällä. Ei ollut korvaavaa keskiötä eikä huvita tilailla ulkomailta mitään roinaa joten fillari sai odotella kellarissa ryhdistäytymistäni. Tänään se vihdoin tapahtui ja sain laitettua kiinni kaapissa odotelleet keskiön ja kammet. Sramin Redit (kiitos, sepe84!), joku kampien mukana tullu GXP, en tiedä mitä sarjaa. Polkimiksi vaihdoin Sakae MTP 129 Low Fatit (kiitos, FF!) koska näissä on hyvä pito vaikka eivät olekaan kaksipuoliset. Eturatas piti lainata parisuhdetoverin pyörästä.

Semmottis. Jospa toi GXP ny vaikka tän syksyn kestäis niin olis kiva.

4 Likes

Tämä pyörä se kyllä on sitten muodostunu mun pääasialliseks kulkineekseni.

Tarakka on erinomaisen tukeva ja joustamaton ja mahdollistaa kaikenlaista ettei tartte repussa raahata kamaa. Mulla on semmoinen Ikeasta poistomyynnistä naurettavalla hinnalla ostettu iso tarakkalaukku jonka koukut sujahtaa tartsin laitaan ja siinä kulkee työläppärit ja painavat ostokset kaupasta ja vaikka mitä. Ajo-ominaisuudetkin säilyy ihan mukiinmenevinä mun mielestä.

GXP:n ja Redin kammet asensin viime elokuussa, edelleen toimii keskiö oikein hyvin.

Hämmästyttävän huoltovapaa laite kaiken kaikkiaan. Välillä oon rätillä pyyhkiny fillarista kertyneet kurat ja luruttanu ketjuun ohutta halpisöljyä mut siinä se.

Ainoo mikä on alkanu tökkiä nyt on että noi gripit on jotenki sulanu ja alkanu murentumaan yäk. Täytyy vaihtaa ne.

Lisäks inhoon ylimääräisiä ääniä fillarissa mutta tossa juhannuksen tienoilla alko takalokarin pirulainen päristä ärsyttävästi.

Noiden BBB:n lokarien kiinnitys on siis tällainen (kuvassa etulokari):

Toi muotoiltu kaareva kova muoviosa on siis ihan vaan kosmetiikkaa. Koska takana se jotenkin narisi ja pärisi, otin sen sitten kokonaan helvettiin sieltä:

Omatekemän kuraläppä siirtyi lokarin sisäpuolelle ja en tiä näkyykö kuvasta mutta leikkelin vielä palasen sisäkumia tuonne aisojen ja lokarin väliin. Lisäks ton päällä näkyvän prikan ja lokarin välissä on silikonisesta jääpalamuotista leikelty “prikka”.

Jo loppu pärinä saakuti! Etulokasuoja on vielä alkuperäisessä kuosissaan, muokkaan sitä sitten tulevaisuudessa jos sekin alkaa narista/päristä.

4 Likes

Pieniä päivityksiä. Parin vuoden ajan horroksessa ollut pyörienlaitteluvimmani on nyt taas herännyt ja kohdistuu näköjään pontevasti muiden kohteidensa lisäksi myös tähän kulkineeseen.

Kampi-langassa asiaa jo sivusinkin mutta siis tän kanssa oli käyny sillai että GXP-ummikkona olin ehkä asentanu vasemman kammen hieman huonosti. Tai jotain. Joka tapauksessa huomasin tuossa että kampi klappasi hieman. Irrotin, putsasin liitoksen parhaani mukaan ja rasvasin sekä pultin että akselin harjanteet ja vedin kiinni niin tiukasti kuin voimat riitti. Sitten nitkuttelin ja seisoskelin kampien päällä ja ajelin ympäriinsä ja sitten kiristin vielä lisää, ei kyllä liikkunut pultti enää. Tuntuis nyt olevan ihan hyvä. Toivon kovasti että liitos ei ole päässyt väljistymään löysälläoloaikanaan. Nähtäväksi jää.

Aiemmat Sakaen ysäripolkimet oli oikein hyvät ja hyvällä pidolla varustetut mutta kun ne oli kengän alla väärin päin n. 50 prossaa ajasta niin päädyin sitten vaihtamaan tähän laatikosta löytyneet Xpedon Spryt.

Hoksasin lisäksi että mulla oli tyhjän panttina myös tämmöne 110/25,4mm italialainen Extraliten stemuli joten aiemmin kiinni ollut ITM sai väistyä. Just kivasti tuli 10mm lisää pituutta.

Vanhat Marin-brändätyt gripit oli paitsi aika kuluneet, myös saavuttaneet jonkun oudon kemiallisen epästabiiliuden tilan eli ne oli muuttunu tosi tahmasiks ja niistä irtos koko ajan semmosia palleroita käsiin ja hanskoihin yäk. Joten korvasin ne Konan lukkogripeillä.

Kyllä nyt kelpaa ajella juu ja kaiken muun hyvän lisäksi fillarikin keveni melkein 160g! (Polkimet -78g, stemmi + yks 10mm speisseri -41g sekä gripit -39g. Huh huh.)

5 Likes

Ja lisäpäivitys. Hutchinson Overiden takarengas oli jo kulunu vaihtokuntoon ja jotain piti keksiä.

Kellarista löysin nimimerkki konkelilta vuos tai pari sitte kympillä ostamani yksittäisen Gravel Kingin koossa 40-622. Olin ajatellu että se on varmaan joku ajattu paska mutta mitäs kun olikin ihan priima karvoineen ja kuvioineen! Tästä löydöstä innostuneena ostin sitten kivijalkakaupasta renkaalle parin. Huh huh mitä hulluttelua.

Päivitin samalla kertaa myös takarenkaan sisältä yllärinä löytyneen Saiturin Pörssin tai öö Tokmannin järkkypainavan 559-kokoisen sisurin hifimpään.

Taas keveni fillari ~360g!

Ja onpahan meinaan varsinaiset löllyttimet noi GK:t. Ihanaa etenemistä. En ymmärrä miks olen ylenkatsonu noita aiemmin. Olen hupsu.

4 Likes

hei muuten ootko pohtinut kuinka tähän istuisi jotkut kirkkaat ja tyyliltään klassisistisemmat veivilöiset esim

Nämä liittyy? Pistosuojaamattoman gk:n kuherruskuukausi sisureilla on lähes poikkeuksetta jäänyt juuri sellaisen mittaiseksi. Tubelessina :heart:

Olette kumpainenkin hulluja.

2 Likes

Tämä pyörä se on edelleenkin oikein hyvä.

Otin tänään oikein kuvankin. Kas tässä:

Raportoinpas tännekin topsuliin että kiltisti jaksoi myös pappa-fit hybridini mökille saakka vaikka lastiakin oli.

Takana vasemmalla Ortlieb Back-Roller City ja oikealla iänikuinen Ikean poistohyllystä aikanaan ostettu iso laukku. Satulan alla näkyvä Carradice on parisuhdeystävä-toverilta lainassa, täynnä vesiputeleita lähinnä.

Muutamia oikein mukavia asioita ja yllätyksiäkin oli. Esimerkiksi matkalle sattunut todella inhottava sepeli/sora-metsätie ei tappanut lateksisisurillisia Gravel Kingejäni vaikka monta kertaa oikein hirvitti.
Myöskään ketjut ei mitään putoillu vaikka eturatas on rehdisti non-nw ja takavaihtaja vielä rehdimmin non-clutch XTR.

2 Likes