P: Maantiekiitäjä parts bin edition

Kattelin tossa parts biniä ja mietin että mitä näistä tulis

Löytyi:

Alu/kuituhaarukka
Droppi ja ramin sinkulakahvat
28mm contit
11v takavaihtaja
Jotain 11v ketjuja ja ratasta
Kiekot

hm ja muutenkin olin miettiny et joku budjetti 1x maantie kasaus olis kiva

Noni sehän se tulis! ja eikun fillaritorille.

Elämme varmaan matriisissa koska jokin algoritmi luki mun ajatukset ja heti löyty tällanen hinnat alkaen-scotti. Alumiinia ja painosta päätellen sieltä kataloogin pohjalta.

Mukana tuli vieläpä jarrut, satula, tolppa ja alkuperänen haarukka mikä on vähä suspect kunnossa (sitä ei oltu hinnoiteltu mukaan olleskaan) toi alkuperänen haarukka on ottanu aika pahan näköset nirhaumat renkaasta kruunun alle ja muutenkin näyttää että hyväksyy max 23mm nakit. Nou thänks.

Joten vippasin kiinni ton kannutetun kuitukeken mikä mulla oli bambupyörässä (RIP haljennut bambu).

Yritin vähän mittailla että kuinka paljon keulat poikkeaa toisistaan ja poikkeaahan ne. Alkuperänen keula on about 1cm enemmän A-C mitalta. Eli keula nytten tippu tän mustan keken myötä. Mutta mustassa keulassa on enemmän jättöä, joten…? jää nähtäväksi miten tää vaikuttaa ajoon :joy:

Niin ja se ruoto…taisin sitä sahailla bambukasauksessa…

Ei tarvi arvuutella että slämmätäänkö vai ei :rofl:

Mut sit toi vaihdeosasto. Olis kahvat, sinkulakahvat siis. Ja vaihtaja.
Kitkavipu?

2 Likes

Alkuperäinen oli aika kova. Samalle tasolle yltämiseks täytyy löytyä luovuutta kyl.

Mikä takavaihtaja ja pakka olis tulossa?

Däääm enskerralla teen haun ennenku nimeän topin. Teempäs pienen ninja editin.
Campan 11v Potenza takavaihtaja löytyis, sekä jotku campan kiekot 32-12 (vai oliks se 32-11) pakalla.
Takavaihtaja on medium cage, eli tollanen esim nelkytjotain-t eteen ja 32-12 taakse aivan hyvä.

No joo, jos jotain campajuttuja, ni sit tangonpäähän Rivendellin tai Dia Compen kitkaa vaan.

Ei yhtään kokemusta moisista niin mietin että saattaako noissa olla “kapasiteetissa” eroja, eli kuinka paljon on kokonais “cable pull” näissä. Ja miks ihmeessä näissä ilmoitetaan vaihteiden määrä vaikka idea on että ei väliä…?

No just siihen kapasiteettiin viitataan sillä vaihteiden määrällä, vaikka se onkin vähän epämääräistä. Sun tarttee vähän selvitellä noita Campan vetosuhteita, että tiiät riittääkö vaihtajassa veto koko pakan alalle.

Näköjään Shimanon maantie11=1.4 ja Campan 11=1.5, eli jos lupaavat, että veto riittää Shimanolle, sen pitäis riittää myös Campalle

1 Like

28 mahtu, tilaa vielä fleksatakkin

Reach sama ku muissa pyörissä, droppia satulasta poikkitangolle tuli sentti enemmän.
Saatamme selvitä kuin ajokoira veräjästä.

Rahat tähän meneessä 60€
Painoa nyt 6,5kg

Ohjainlaakeri (irtokuula tyyppiä) oli täynnä ruostetta ja kuivaa vassua, pinnat röpelöiset. Mut ei jaksais vaihtaa, ehkä vaan hion vähän pintoja ja isken jotku irtokuulat.

2 Likes

Jos muuten kellään löytyy
a) 110BCD narrow wide rattaita yli 42t alle 52t
b) valmista NW kampisarjaa
niin PM me please :slight_smile:
Standardit joko GXP tai Hollowtech kakkonen

Hioin. Sitten keksin ottaa teräsvillaa ja muushasin sitä tuolla osien kera ympäri ämpäri.
Pistin kasaan vassujen kera. Se tuntuu edelleen karsealta :rofl:
Pitää mennä penkomaan jos vaikka löytyis jotain…

Vaatii ainaski uudet laakerinkuulat ton jälkeen. Ite vaihtaisin koko laakerin, mut kaikki on asia kohtaista. Jääkö klappia laakeriin kiristäessä?

edit.
Älä kuuntele mua! Määkään en tee niin enää…

Hehe.
Kuhan :fish: vaan testasin huvikseni, kyl toi pitää vaihtaa on niin indeksoitunut.
Pitäs vaan löytää tollanen ömm onks tää nyt se zero stack tai jotain.
Saattaisin selvitä myös vaan ylälaakerin vaihdolla, toi alempi on paremmassa kunnossa. Ruosteinen ylälaakeri vihjaa että tää on maannu ulkona sateessa…

Vein pyykit ales kuivumaan ja samalla pohdin oliko mulla viel jossain se maasturin vanha ylälaakeri :thinking:

Oli :upside_down_face:

Ei tuokaan smooth ole mutta ei sentään pykälöitynyt.

“Jos viet juhannusyönä pyykit kuivumaan saatat löytää ohjainlaakerin”

6 Likes

Tein vähän kampi ja keskiöjumppaa. Pomppikseen meni bambufixin vanha/kunnon UN55 ja Sugino messengerit. Otin siitä tähän nää HooTee kakkoset ja Ajopyörän vanhan 42t eturieskan. Vippasin vaan jonku random hieman käytetyn ketjun jotta saa ekat ideat voimansiirrosta. Joko ketju lyhenee tai limppu kasvaa. Taidan ottaa jälkimmäisen.

Noin 22cm halkaisija ratas mahtuis, siinähän mennään reippaasti > 50t alueelle.
Oishan se leso, mutta ei mun wateilla mitään 52/12 pyöritetä… noooh… kassellaans…

Tätä olin kans miettiny

Mulla tuli tossa yhden osasarjan oston kanssa ylimääräiset ht2 ultegra r8000 kammet, 170mm, joissa garbaruk 50 piikkinen nw, ite kans en ole niin härkä että laittaisin 1x 50 piikkistä, mut jos vois kiinnostaa, niin hmu!

1 Like

Nice!

Ohjainlaakerin ns “dust cap” ei pysyny paikallaan sekapalikoista johtuen. Mutta strategisesti sijoitettu O-rengas hoitaa homman.

Täyttä vauhtia menny tää proggis mistä olen erittäin iloinen. Niin usein asioissa kestää ärsyttävän kauan. Ei puuttuis enään ku toi eturatas-asia, kitkavipu ja tankoteipit.
Kitkavipu löyty fillaritorilta ja nyt vaan odotellaan Postia…

1 Like

Jos ostit sen Microshiftin BS-M10:n mun nokan alta vain käyttääkses sitä kitkana, oon vähän kiukkunen.

1 Like

2Ej7

1 Like

3 Likes

Nyt on hyvää erikoista