P: Lievästi psykedeelisen näkönen Rossin (eka kasaus alkas olla tässä)

uudet jarrupalat vanhojen kovettuneiden tilalle ni homma ok

Kyllähän tommoset jarrut on hyvillä paloilla ja oikein säädettynä hyvinkin tehokkaat.

Joo. Pitää varmaan vaihtaa ne palat ja harjotella säätämistä. Polkimet kun vielä löytäs niin uskaltas alkaa purkaan.

E: toki kahvatki vois olla esteettisemmät, mutta katon sitä sitten myöhemmin.

Uutta stemmiä metsästäessä kannattaa huomioida se että etuhaarukan ruoto on erittäin lyhyt. Ja kapenee alapäästä*. Joten stemmin ruotoon menevä osa pitää olla reilusti ruotoakin lyhyempi jotta se asettuu sinne turvallisesti. Asennoidu siihen että et löydä mistään tarpeeksi pienellä varrella olevaa stemmiä vaan rälläkkähommiksi menee.

Kuvassa vasemmanpuoleista stemmiä voi helposti lyhentää sahaamalla ylimääräinen pois. Oikeanpuoleista on hyvin vaikea lyhentää.

^ Mä oon saanut slämmättyä tämän mun Bassoon ongelmitta. Tän emäputki näyttäs äkkiseltään olevan mitaltaan aika lähellä, joten tuurilla vois mennä suoriltakin. Tossa nimenomasessa stemmissä on toki sit se ongelma et sitä ei saa kovin pitkänä.

Paavi - 21:35, 29.9.2015 » Joten stemmin ruotoon menevä osa pitää olla reilusti ruotoakin lyhyempi jotta se asettuu sinne turvallisesti.
Kyl kai se nyt minimi-insertioon menee minkälaiseen emäputkeen vaan, jos ei ole joku ihme superhigh-malli? Estetiikka sit toinen juttu.

Juu toki. Estetiikka on yks juttu, ja sopiva ajoasento millien etäisyydellä siitä. En usko että tähän fillariin on tulossa mikään insera-ajoasento.

Eikös tollasen expander-tyyppisenkin kiilapultti stemin saa lyhennettyä ihan vaan rautasahalla. Siihen toki vaikuttaa se että paljonko sitä lyhentää, koska eikös tollasten stemmin seinämavahvuus muutu paksummaksi yläpäätä kohti?

^ Saa, kunhan ottaa juurikin tuon seinämän paksuuden huomioon ja muistaa sahata myös noi lovet että se alapää pääsee paisumaan.

Paavi - 22:19, 29.9.2015 » Juu toki. Estetiikka on yks juttu, ja sopiva ajoasento millien etäisyydellä siitä. En usko että tähän fillariin on tulossa mikään insera-ajoasento.
Mun kommentti viittasi tuohon sun "turvallisesti" -sanaan. Eli tarkoitus oli sanoa, et kyllä sen stemmin varmastiihan turvallisesti saa kiinni. Sit jos asento ei asetu, niin voi lähteä miettimään, tarviiko lyhentää.

Tälläsenaan tämä stemmi on niin pohjassa kuin se menee. Kyllä tällä näin ajaa, mutta on se silti kovin korkialla. Pitää vähän kattella meniskö toi hyllyllä oleva cinelli tähän, se ainakin on nykyistä matalampi. Joskus elämä on kivaa hamstraajana, niin jollekki ehkä on käyttöä suorilta. Tai sitten pitää todeta ettei päissään kannata ostaa mitää.


Psykedelialle kuuluu nykyään tällästä. Polkimet mulla on vieläkin hukassa, mutta varmaan laitan häkit (ei nuo kuvassa olevat, niillä ei tee mitään). Vähän olin kans ajatellu rälläköidä pois nuo vaihdevipujen tapit, tai ainakin toiselta puolelta pitää rälläköidä ne vivun rippeet. Perkele meni hajoamaan niille sijoilleen. Vähän kyllä mietityttää mitä ovia mää sillä suljen. Rungossa on pieniä könyämisen jälkiä, mistä puuttuu maalia. Ajattelin käydä ostamassa mustaa maalia ja lakkaa, vetää sitten ruiskulla noi pikkuset kohdat. Muutenki runkoa pitää seuraavaksi pestä ja kattoa mitä sitten tapahtuu.

Jos tosiaan on niin että vaihdetappi on rikki, on poistaminen ihan ok. Tee se sit molemmille puolille mutta mielummin pienellä rautasahalla ja hyvin viilalla, ei rälläkällä. Tota runko on hyvä paikkamaalata mustalla miranolilla töpöttelemällä. Ja sit vesihiot ja vahaat. Näin yhden sillain korjatun psykedeelisen Rossinin ja hyvä oli. Kauniskin.

Jos se tappi on paskana ni molemmat veks ihan rauhassa. Niitä saa uusia pantakiinnityksellä sitten, kun laitat kitkat takas tähän.

Tässä mietin, että oonko mä ihan tosissani ton stemmin kanssa? Okei, mulla o pitkä selkä suhteessa raajoihin, mutta ihan noin pitkä. Toi mun suunnittelema tanko ei mee tohon stemmiin, koska siinä clappi on isompi. Siihenhän on olemassa jotaki palikoita väliin? Toi tanko ois muuten nimittäin hyvä (siis se joka tuli tän rungon mukana, ratadroppi torkkuu hyllyllä). Keskiön kanssa oli aika batlle, mutta nyt sekin o vaihdettu.

Aika pitkältä kyl näyttää. Minkäs pituista/paksuista kaipailisit?

No toi kuvassa oleva on cinelli 1R ja sen mitat ois 110mm ja 1". Muutenhan toi ois hyvä, mutta on liian pitkä (kenties). Mulla ei ole vielä niin paljoa kokemusta asiasta, että osaisin suorilta sanoa minkä mittanen ois mulle hyvä.
E: Pitänee kysyä jotaki kaveria ottaan musta mittoja, tulis varmaan vähän tarkemmat mitat ja osais asiaa katsoa vähän paremmin. Toi 110mm on kyllä tod.näk. liikaa.



Weee! Eka kokoonpano alkas olla tässä. Mitä ajattelin vielä vaihtaa on eturatas (ei oikein minusta istu tähän), stemmin kysymys on edelleen auki ja polkimet puuttuu vieläkin. Aluksi vähä mietitytti miten tuo ruskea istuu tähän runkoon, mutta ainakin itse tykkään siitä. Varmasti kyllä jakaa vähän mielipiteitä, mutta musta ois ollu tylsä. Tässä vaiheessa en ole vielä laittanut mitää säätöjä ja valmista tuli tuossa puoli tuntia sitten, joten ajamaankaan ei olla vielä päästy. Pitää sitten valmiista kasauksesta ottaa parempia kuvia. :smiley:

ratas imo ihan hyvä, oon tosin ääriliberaali. Erittäin nättiä.

ei huono