P: Kona Kilauea 96

Reel Neyss! :ok_hand:
+Eri näppärää askartelua ton kuoristopparin kanssa myöskin.
Onko minkätyyppistä spekuleerinkia rattiosaston suhteen? Enämpi leveyttä, sweeppiä, vaiko minkälainen homma?

Nyt kiinni oleva ohjaamo on hyvä, mut se pitäis vaan toistaa quillillä ja tuumasella tangolla.
Etsinnässä siis 12-16deg sweeppiä, 66-70cm leveä ja mahtuu pujottautumaan quilliin. Muutama vaihtoehto onkin jo mitä vois tilata ja testata. Ellei sit jostain löydy kiva 1 1/8" quill stemmi avautuvalla tangon kiinnikkeellä, niin ei tarvii arpoa mikä tanko mahtuis pujottautumaan.

Paras vaihtoehto tietty olis tuumanen vector, vaikka en oo ihan varma saisko niitä tankoja käyttää minkään muun kuin niiden oman VRO stemmin kanssa.

Ok, mulla ois saattanu olla joutavana On One Fleegle tuumasella kiinnikeklumpilla ja 660 leveenä, mut se tosin tollanen riettaan kiiltovalkonen. :face_with_spiral_eyes:
Et pitäs varmaan hioskellen karhentaa ja maalata joksku säädyllisemmän väriseks.
Vois tietty olla metka jos jaksas vaik hakee jonku mahd. lähelle ton haarukan väriä olevan sävyn…
:thinking:

Edit. Tai ton KONA-logon siniharmaaks jos sen peinttais.

Aika laidasta laitaan niche huh

https://cdn.shopify.com/s/files/1/1199/0226/products/mt53s.gif

Joo, aikamoinen erikoisstemmitilanne.
Racekingejä ei taida saada tanwallina muuta kuin 27,5 ja 29 koissa.

Onza canista sai joskus 26" tanwallina, mut ei taida enää.

Toi sinisen konan mopo tanko ja teräs stemmi kombo oli mun Mikolle speksaama. On kyllä hyvännäkönen setti, vaikka tossa on nyt noi vaivaannuttavat lisäkahvat.

jeepa ja samalla sen tason suorite, että oon jättäny silkasta kunnioituksesta/pelosta koskemattomaksi

sisänousarit 80cm stongan ja 16" rungon kanssa muodostaa sellasen ergonomisen trinityn etten halua ottaa riskiä mojon menettämisen kanssa yhtään

Torissa oli jollain keskisuomalaisella myyjällä sakea ilmoitus jossa oli tällainen myynnissä. Kuvat tosin vanhoja, etten tiedä onko ko. artefakti enää edes myynnissäolevien listalla.

Laita Dth renkulit. Saa suomesta ja aivan loistava rengas.

^^en ainakaan enää löydä torista…

^Mä oon pitänyt Billy bonkerseista niin paljon että laitan kyl sellaset jos laitan sliksit. Ja ne taitaa olla kevyemmätkin.

IMG_20220312_212416x
Nyt on tanko speksattu Konaan, ni voi ottaa pois ton quill-ahead stemmi säädön ja laittaa tilalle tangonpidennys säädön.

3 Likes

Tällanen aika jyrkkä mtb stemmi nyt testissä tangonpidennysten kanssa. Ihan hyvältä tuntuu.

11 Likes

Edelleen: maukas

Kona on kesän ollu varastossa mut aattelin taas herätellä juttuja.

Takajarrua en oo edelleenkään vaihtanu siihen hopeiseen ja nyt aloin purkaa tätä takakiekkoa fixed gear elämäntapaa varten.


Näissä micheissä on siis tarpeeksi pitkä akseli 135mm takahaarukalle ja on ollu pidempäänkin tarkotus laittaa tää napa parempaan käyttöön. Ostin komponentti kirppiksellä joku vuosi myös ononen 135mm fix-fix navan mut se on aika pahan näkönen ni ajattelin askarrella tällä nyt eka jotain.

Keskiviikkona kävin myös pyöräpajalla kattelemassa vähän ysäri vanteita.

Tän pyörän säätämisestä postailu jäi vähän kesken, kun oli kaikkea muuta säädettävää. Ton 700c miche kiekon sijaan kasasin vanhasta OnOne Inbred fix/fix navasta 26"takakiekon. Siinä navassa on sopivasti 50mm ketjulinja, joka on myös noissa xt kammissa. Mietin aika pitkään välitystä ja päädyin lopulta 42/15t joka 35mm/559 renkailla on aika lähellä 25mm/622 renkailla 47/18 välitystä.


Viime viikolla kun mentiin Ruotsiin, pääsin myös testaamaan rinko pakkaamista pitkästä aikaa. Tässä pyörässä on sopivasti Konan sellanen erikoinen kuusiokololla kiristettävä ohjainlaakeri.

Kojak oli aika liukas takana mut muuten hyvä setti. Paremmat vanteet ja joku siistimpi stemmin olis siisti.

7 Likes


Käytin Kreivin kanssa hakemassa mun Kona Tukholmasta ja samalla ajettiin Lussekatten ällärit. Loput ajasta syötiin pizzaa ja käytiin museoissa. Olin ostanu 2.1" rocket ronit Konaa varten black friday aleista, mutta en olisi uskonut että ne tartteis tuoda Tukholmaan ja vaihtaa heti alle. Sunnuntaina ja maanantaina Emppu ja pari muuta Tukholmasta varotteli säästä, niin ajattelin ottaa ne varmuuden vuoks mukaa. Onneks otin, koska en oo koskaan nähny Tukholmassa näin paljon lunta. Oli hyvä matka.


Poljin naksu jo syyskuussa ja tänään laakerit päätti hajota käsiin. Näitä polkimia joissa on konelaakerit on toinenkin pari joskus hajonnut, niin ei tarvi tällasia enää hankkia.

Täytyy vähän miettiä laitanko jarrut ja vaparin tähän nyt talveks.

5 Likes

Tämä Kullan värinen Kilauea oli tarkoitettu (valmistettu) ainoastaan Ruotsin (tai pelkästään Scandinavian)markkinoille…

Ainakin tämä runko oli maalattu kahteen kertaa, joten rungot varmaan maalattiin uudelleen sen jälkeen, kun markkinointi keksi tämän erikoisvärin.

Ilmeisesti näin on käynyt… Mutta ainakin Suomen sekä Venäjän markkinoille tarkoitetut Kona Niihaut 1994/1995 (keltaiset, en osa sanoa sinisistä) oli vedetty suoraan keltaisiksi.Mutta se on sitten aivan eri tarina…

Eli ruotsista se oli tullut ja viime vuonna ruotsiin palatessaan ei voinu muuta ku voittaa cbsm-kisat.

2 Likes


Laitoin lokarit

8 Likes