P: KingKonga

Reilu vuosi ollut ajossa tällainen niin voi kai sitä projektilangan avata. Hyvin laiska projekti tää tosin on ollut speksaamisen suhteen ja tod.näk sellaisena myös jatkuu, mut mut…

https://c5.staticflickr.com/6/5584/30243549484_24bd249572_z.jpg
Tähän mennessä tapahtunutta:

• Record pistat vaihdoin foorumin kautta seiskavitosiin, kun eivät mahtuneet kunnolla pyörimään.
  • Nitisemisestä tunnetun dorico team -hiilaritolpan kanssa on eletty, vaikka ajattelin sen lähtevän vaihtoon heti ensimmäisenä. Vaseliinilla on pysynyt nitinä kurissa ja satulakin paikallaan. Menee vaihtoon jossain vaiheessa, mutten ole jaksanut ettiä/miettiä mihin ton vaihtais.
  • Hopen satulatolpan pannan alu-vitun-pultti katkesi kesällä kesken lenkin eikä kapine muutenkaan oikein vakuuta. Miljoonavaraston läpipultti plus pari prikkaa ajaneet asiansa toistaiseksi.
  • Kirkas mavicsekakiekkosetti kannibalisoitiin kesällä ennen lomareissua osittain puoliskon fillariin ja foorumilta löytyi DT:n kehille kasattu joskus tussattu muttei enää niin kovin tussattu rotahtava edullinen setti korvaajaksi. Yllättävän työteliäät kehät saada rengas vanteelle, muistaakseni rr465:t.
  • Kaksi ohjaamoa: kuvassa näkyvä thomson 110mm - easton 58cm ja sit nitto 100mm - ritcheyn 44cm ergodroppi, joka olikin lähes koko kesän käytössä.

Muuten tällä on vain ajettu, keväällä,kesällä ja syksyllä erityisesti maantielenkkiä droppitangolla. Crittifinaalit ja KOF tuli ajettua tällä, aivan hyvä. Nasta runko - teräiseksi kevyenpuoleinen ja jäykkä, keskiö korkealla jne. Takana pyörii tarvittaessa CX Pro ja edessä 35 millinenkin nappula. Viime talvena välit 46/19, kesällä 45/17 ja nyt 45/19.

edit. kännykän varassa toistaiseksi. pitää korjata tilanne myöhemmin.

Ja kuva ei näy

En tuu koskaan ymmärtämään ton mallisia putkia, mutta toi keula on kiva ja ylipäätään pyörä jossa yhdistyy nopean fiksipyörän ominaisuudet sekä talvikumien mahdollisuus on kiva. Kokonaisuus kaipais vähän huomiovärejä, toihan hukkuu joskus helmikuun pilvisen päivän loskaiseen katuun jos jättää vahingossa ulos säilöön?

edittiä: Noin niinku yleisesti ottaen: ihan käyttöpyörän näköinen elikkäs ajaisin värittömyydestä huolimatta.

Juottaiskohan se Angan Kontti sulle pullotelineet sellaiseen paikkaan, ettei palstan potentiaalintikkaajat pääse aukomaan?

Project KingKonga(loid) 2017.

^ Antti tosiaan juotti tähän toukokuun alussa kiinnikkeet pullotelineelle. Viistoputki jäi tuunaamatta putken seinämän ohuuden vuoksi. Haarukkaan porattiin samalla jarrulle paikka. Sain myös tietää, että runko olis tehty Columbus Zonasta ja Spiritistä ja maalautettu jossain mikkeliläisessä automaalaamossa.

Tällä setupilla uhmasin kohtaloa Kotkan 1v9v -synttäreillä. Good times böijötin´

Kesäloman aloittajaiset: rando sinne ja takaisin eli mökille erakoitumaan ja muutaman päivän päästä takas ihmisten pariin. Hankin aiemmin kesällä 143mm Phenom Compin testiin satulaksi, enkä oo vieläkään ihan varma tosta. Tuntuu että pitkillä matkoilla lenkkikäytössä ja bibseillä mulla pitäis olla se kapein malli, kun ilman bibsejä toi taas tuntuu aivan hyvältä. Mene ja tiedä. Voi olla et palaan takas flite-elämäntapaan.

NCMC/KOF 2017. Aiemman kirkkaan eturattaan olin ajanu kesän lenkeillä niin paskaan kuntoon, että uutta ketjua vaihtaessa piti turvautua stäshin värikkääseen ainoaan vaihtoehtoon. Punaista on - ja jää.

Tästä on tullut erityisesti tänä vuonna tärkeä fillari, koska oon ajanut tällä kevään alusta selkeästi eniten mun fillareista. Kilsat oon keränny lähinnä maantien laidasta Etelä-Savon mäissä kompaktidroppi+kahvat -ohjaamolla + tietty noista stupid-fixed-gear -randoista. Vaikka maalissa on fleikkiä, se näyttää tosiaan kauempaa tollaselta ankealta loskanharmaan automainosauton väriltä, mut siihenkin oon alkanut tottua kun naarmut ja chipit tekevät vähän eloa pintaan.

Oon aika lähellä, että crimppaan tästä chainstayt, että sais jonkun 32mm krossirenkaan pyörimään talveksi.

Onko droppi takalaukussa ihan vaan varalta mukana?

ziGo - 16:34, 6.9.2017 » Onko droppi takalaukussa ihan vaan varalta mukana?
tais olla 1v9v crittejä varten :)

Päivitetty jopa osaa:

• Ritchey Superlogic crabon satulatolppa
  • Salsa liplock

Laiskassa mietinnässä spessun phenomin vaihtaminen, koska ei toimi droppitankoisilla pidemmillä matkoilla mulle parhaiten. Riserilla hyvä.

Eiks tää nyt menis jo ama:n puolelle!? kaunista satana. Tarttisin myös pyörän joka olis rata mutta talvikumeilla.

Mun silmään valmiin näkönen fillari siinä niin joka paranee ainoastaan tarrat poistamalla :wink:

Tää tais olla mielikuvituksessa mulla kirjotellessani ideaali fiksipyörä -lankaan. Onks tossa muuten tuumanen keula vai mitenkä.

On kyl näppärän näkönen värkki

Tarroista en myöskään niin kauheasti välitä mutta miksi perä ei ole tukt?

Tuukka ja Tuukan pyörät <3

ziGo - 17:35, 7.4.2018 » Tuukka ja Tuukan pyörät <3
Konsta - 15:38, 7.4.2018 » Tää tais olla mielikuvituksessa mulla kirjotellessani ideaali fiksipyörä -lankaan. Onks tossa muuten tuumanen keula vai mitenkä.
Eiku ihan perus 1 1/8, voi olla että tuhdimmat putket hämää vähän.
kaukomieli - 17:29, 7.4.2018 » Tarroista en myöskään niin kauheasti välitä mutta miksi perä ei ole tukt?
Ketju on vielä viime syksyltä, kun pidensin sen randoväleille. Pitäis vaihtaa ja ehkä myös takaratas uusia.
DanielBraun - 18:02, 7.4.2018 »
ziGo - 17:35, 7.4.2018 » Tuukka ja Tuukan pyörät <3
Höpönassut. <3

Kiitti muutenkin kommenteista kaikille. Oli kyl bliss ajaa pitkästä aikaa slikseillä, tosin loppukesän 2017 katuratavälit tuntuivat aluksi suht härkäsille – perus.

tudetski - 21:23, 7.4.2018 » Eiku ihan perus 1 1/8
Okei no sit toi tikkaski mun kaikki ideaalifiksipyörä-boksit.

Minkäs kokonen tää kaunotar on?

majava - 11:05, 8.4.2018 » Minkäs kokonen tää kaunotar on?
57 (ST 57 c-t, TT 57 c-c)

Siinä tapaukssa välitön dibsaus jos joskus päätät luopua!