-
Specialized Hardrock Ultra 1993
.
Kesä 22:
Loppukesästä kävin hakemassa Maunulasta 1993 Specialized Hardrockin parhaassa mahdollisessa maaliduunissa, hinta 80e.
Kaikki osat olivat alkuperäistä halppis Shimano Altus A20.
En tiedä onko tämä nähnyt edes koskaan päivänvaloa kun dork disc oli vielä ihan uuden näköinen, ehkä joku tällä oli ajellut sen parikymmentä kilometria joskus?
Penkki vaihtui heti tuttuun ja turvalliseen Brooks B15s & spessun oma sohva sujahti reppuun.
Kotimatka ajettiin hitaasti ja varovasti kolmella vaihteella & kovettuneilla jarrupaloilla.
Syksy 22:
Pyörä kävi läpi monia eri vaiheita alkusyksystä kun koitin löytää sopivaa kokoonpanoa mut tässä ehkä oma lemppari syksyltä, cruiser tanko ei ehkä ollut mikään paras näin pienelle rungolle mut pystyi sillä kumminkin ajamaan mikä on pääasia…
Kiekot: Muistaakseni Mavic 236 kehillä, STX FC-MH32 navoilla & 2.2 Racekingillä.
Jarrut: STX cantit edessä ja takana kool stopin paloilla.
Voimansiirto: STX rd-mc32 vaihtaja, pakkana joku Megarange kopio DNP 11-34T, kammet stx rc:tä Tanskan 32t meemirattaalla.
Istuin: Itse nyöritetty B17, Carradice bagmanilla & omavalmisteisella rolltop saddle bagilla.
Ohjaamo: alkuperäinen quilli, kahvoista ei mitään hajua, Ergotec moon cruiser, Ritcheyn “ouryt” & joku shimanon kitkavaihtaja.
Talvi / kevät 23:
Racekingit vaihtui talveksi Kenda klondike 2.1 nastoihin, loppuunajettu stx takavaihtaja alvio rd-mc16:een sekä drop bar conversio oli ollut jo jonkin aikaa mielessä.
Pistin viestiä @mankkis et voisit juottaa mulle yhden hassuttelustemmin ja sehän onnistui.
Quilli syntyi spekseillä: 230mm insert, 40mm reach ja 31.8mm clamp.
Mun piti tähän alunperin laittaa Ritchey Venturemax XL mut päädyin hakemaan TöPystä Sellax Randonneurin 50cm leveenä & kahvoina Shimano 105 BL-1055.
Kesä 23:
Setup muuten pysynyt samana mutta 1x7 lifestyle riitti minulle.
Tervetuloa TA triplat, XTR m900 & Rivendell Silver Shifterit päätyi cross-cheekistä spessuun! Nyt on hyvä <3
Ainiin laitoin kans Mafac Criterium cantit tähän!
Nykyinen kokoonpano:
Kävin pajalla asentaa kirkkaan Tange Seiki FL250C ohjainlaakerin, ostin sokkona ton & toivoin että vois prässää suoraan kiinni ilman isompaa säätöä… no meni sit tietenkin kupit & alakooli molemmat viilattavaksi!
Eipä nämä varmaan koskaan oo valmiita projekteja mut nyt tuntuu siltä että kunhan kuraläpät saan kiinni niin tämä on toistaiseksi valmis & voin keskittyä ajamiseen!
.
.
.