P: Hobocross haave 2020

Noni taitaa tulla siis noi punaset

^
Edit. Mun mielestä kenkä ei osu grippiin kun sen laskee, mutta nostaessa varmaan antaa tukea. Eli tosi hyvä esim jos on metsässä poimimassa marjoja ja täytyy nopeesti polkasta pyörä liikkeelle, kun törmää karhuun.

5 Likes

tuplajalkaelämäntapaa tukisi oivallisesti ohjauksen keskittävä jousi

1 Like


Värjäsin kangasteippiä kurkumalla. Ihan kiva sävy tuli.

5 Likes


Toivottavasti tää on hyvä setti. Vaihtajiks 9sp xt ja suntour arx.

4 Likes

kunnon puuhastelua :smiley:

vanha kansa sanoo “nine is fine and eight is great but seven is heaven!”

5 Likes

Ja eleven is better than seven but ten is zen?

3 Likes

image

yt setäoletettu

no hlö koht oon kyllä ten speed kannattaja! (2x5) (tämä eiole vitsi)

3 Likes

Mä näin viime yönä unta että olin aamulla Pelagon kaupassa ja valot oli vielä pois päältä. Entiä mitä olin sielä tekemässä mut annasofia oli varmaan avaamassa kauppaa ja pikkumikkokin oli sielä jostain syystä. Se esitteli mulle uusia shimanon kymppivipuja jotka oli just hankkinu. Sielä mä pimeessä liikkeessä naksuttelin ja fiilistelin sellasia mustia sturmey archer 3spd näkösiä vipuja ja ajattelin et itekki pitää varmaan hankkia sellaset. Jotku valkoset pienet tekstit niissä oli niinku uudemmissa sturmey vivuissa.

1 Like

2021 alkaa lähestymään loppuaan, joten olis korkea aika saada tää pyörä valmiiks. Kyl se on hyvä jos edes jotain haaveita sais joskus realisoitua.

Tässä on tarakka jonka alottelin pyöräpajalla varmaan joskus 2020 loppuvuodesta ja kasasin valmiiks viime keväänä. Testasin valmista tarakkaa mun Lemond Popradissa. Ihan hyvin ja tukevasti siinä pysyi esim Ostrichin F-104.

11 Likes

Haaveilu alkoi korona keväänä ja nyt viime viikon koronaa sairastaessa sain vihdoinkin haaveet toteutettua!

The Radavisissa oli pari päivää sitten hyvä artikkeli, jossa keskusteltiin jonkun amerikkalaisen pyörämekaanikon erikoispyörää. “Do you ever have a backlog of bike parts, but no frame interesting enough to give them a home? I do. I guess a lot of bicycle mechanics have this problem… ” Samaistun itse jossain määrin tähän fiilikseen vaikken ole ollut pyörämekaanikko enää moneen vuoteen. Mun pyörässä ei sentään ole di2 takavaihtajaa, mutta perinteinen kitkavipu löytyy etuvaihtajalle.

42 Likes

michen tolppalinkku on artefaktien artefakti, pöllin joskus jostain romupyörästä pelkästään sellasen ja kyllä kannatti

Nyt on kyllä puhuttelevia erikoisratkaisuja! Tykkään, varsinki Spinaceista ja etujarrun kuoristopparista.

Edit: kuinka harkittua on, että hite-rite puuttuu?

Eiks toi oo tommonen ‘osta Gigantista telkkari - saat pyörän kaupan päälle’? Eiks se oo ihan surkea se runko?

^^Joo spinacheja fiilistelen itekin. Ne myös kivasti niputtaa kaikki vaijerit suojaan, ettei ne tuu tartsin tielle.

Valitsin ton perinteisemmän ununun mainitseman pikalinkku systeemin.

Törkeetä!

1 Like

^^^ ¯_(ツ)_/¯

2 Likes

Todella väkevä tulkinta

Kokeilitko myös keula oikein päin? Etutarakka ei tietysti ole niin helppo kiinnittää jos jarrutapit taaksepäin.

2 Likes

Arvostan.

loled

hyvä toteutus, täynnä hauskoja detskuja