P: Haaveissa hobo-klunker elämäntapa

Nautin tästä. From pile of shit to hot shit.

kunba - 20:57, 17.4.2018 » Onko etuakseli 14mm?
Ei oo, eteen tulee shimanon pikalinkkunapa johon vaihdoin takanavasta akselin jotta mutterikiinnitys mahdollistuu, eli 10mm. e: snowflake olis ollut kyllä kova.

tuleeko torpedolle erikois-offset-ratas?

Mull Dundane - 21:07, 17.4.2018 » tuleeko torpedolle erikois-offset-ratas?
Ei tule, mittailin tänään että seatstayta joutuu krimppaamaan melkolailla rajusti että kammet pyörii, mutta kai se kestää. Ja jos ei kestä niin tehdään uus.

Kubo hlonker

TheMiklu - 14:45, 17.4.2018 » Joitain asioita ei vaan rahalla saa.
oon kyl saanu parikin [klunkkeria](https://www.yksivaihde.net/old/29888) rahalla eli kandee vähintäänkin kokeilla

mukava ja edelleen trendikäs proju btw

Haarukka mielyttää silmää todella.

Oh yes. Hyvä!

Ihanaa käppänää. Kyllä tällasella kelpaa viettää hoboklunkerlyfee.

eikös toi sauma muuten ole ihan kohtalaisen ok?

Eilen sain taas projektia vähän eteenpäin.

Ensin oikomishommia.

Sitten tein tämän.

Ja tämän.

Reikä ei tullut ihan keskelle, mutta varmasti siihen tarakan kiinnittää aivan hyvin.

Sitten pitäisi askarrella vielä jarruraudalle kiinnitys ja krimpata seatstayta.

Semmonen tässä vähän mietityttää että pitäisikö tähän laittaa tuplavaakaputki vai ei. Toisaalta se ikään kuin kuuluisi asiaan, toisaalta taas eihän näissä hommissa mitään sääntöjä ole. Toinen vaihtoehto on semmoinen vahvikelevy niinkuin vanhoissa bemakseissa, tähän tyyliin:

Plasmaleikkurikin on käytössä niin tuosta voisi tehdä oikeastaan millaisen vaan. Jos en osaa päättää niin katson vaikka kolikolla, mielipiteitä saa toki esittää.

Emäputki on sen verta pitkä, että gussetit näyttäis varmaan vähän hölmöiltä. En kyl laittais tuplaputkeekaan, mut tää ei ookkaan mun pyörä.

Tuplaputki ilman muuta. Vahvikelevy tekee headtuben alueesta raskaan näköisen.

Oispa plasmaleikkuri.

Hienot gussetithan sillä saa tuohon tehtyä, miksei sitten vaikka niitä.

Sitä, miltä tuplatoptube näyttää on helppo mallata irtoputkilla, ja jos näyttää mieleiseltä niin eikun vaan täppäät kiinni.

Hieno projekti!
Ehdotan ohutta vaakasuoraa putkea kokeiltavaksi vaikka tolla Odien metodilla.
http://www.retrobike.co.uk/forum/download/file.php?id=226175&sid=67080ad1fdccbe01da63a78a3c528693

Isot gussetit! Luovat heti mielestäni tän prokkiksen vaatimaa tankkimaisuutta kuten keulassakin. Ja saisi plasmaleikkurin työnjälkeä myös mukaan.

Jätin tuplaputki/gussethommat vielä hautumaan ja keskityin ohjaamoasioihin.

Muuten hyvä tanko mutta leveyttä uupuu.

No sitähän saa lisää.



Meneehän tommonen metrin keppi jo vähän huumoriosastolle, mutta ajattelin että jatkan kerralla riittävästi niin on sitten mistä pätkiä.MAGilla tämä olisi kannattanut kyllä tehdä ja hioa sitten lopuksi. Tekihän tuon tigilläkin mutta aikaa ja tupakkaa paloi.

Jaha. Ja sitten bullmoosea tekemään siitä

tekispä joku matskujen ja pakastepizzojen hinnalla custom bullmoosen

manuelkala - 13:25, 19.4.2018 » tekispä joku matskujen ja pakastepizzojen hinnalla custom bullmoosen
Tee itse. Mä uskon suhun.

#diyanddie

Edit. Mistä muuten sais 22mm OD kromoa?