Tallissa on nökötellyt viime syksystä asti vuoden 2009 Fuji Track -runko, joka oli ensimmäinen ratarunkoni. Itse olin hyvin tyytyväinen runkoon, se palveli ensifixinä mainiosti. Tätä ennen se on palvellut muun muassa nimimerkkejä tmar ja vissiin myös FF. Tänä kesänä siirryin kuitenkin paska-palpaan, joten Fuji on ollut tarpeettomana. Koska nimimerkki Artpow vihaa kyseistä runkoa yli kaiken, ajattelin, että se pitäisi saada taas ajoon. Tänään otin ja puhalsin siitä hiekalla maalit veks.
Ekaks:
https://farm3.staticflickr.com/2946/15451510312_1d0a88c5bd.jpg
Sit:
https://farm4.staticflickr.com/3929/15448702971_97f6e2232e.jpg
(Nokkelimmat-pokkelimmat huomaakin, että ohjainlaakerin kupit oli rungossa puhalluksen ajan kiinni. Niin oli, koska en yksinkertaisesti jaksanu irrottaa niitä. I just want to watch the world burn.)
Tavoitteena on rakentaa Fujista kovaakin käyttöä kestävä pyörä talveksi. Runko on kaksoisohennettua kromi-molybdeeni-ränniä, joten käyttöä sen pitäisi kestääkin. Minulla on valitettava henkilökohtainen taipumus hajottaa “kaikenkestäviä” pyöränosia ja käyttöesineitä toheloinnillani, joten tässä projektissa olisi tarkoitus tosissaan satsata kestävyyteen. Katsotaan nyt.
Suunnitelmissa on pulttirataskiekko taakse, Eightinchin 48 splined -kammet, levyjarru eteen, Brooks B17 penkiksi, täyspitkät lokarit ja näin. 90-millinen stemmi, kiinakuituriseri (niin se kestävyys…) ja joku noname inline-tolppa löytyy. Gripeiksi varmaan ODI longneckit, koska talvihanskojen kanssa parhaat. Polkimiksi varmaan muoviflätit sträpeillä koska talvikengät. Kampien takia ostoslistalla on myös laakerit brittikierteellä 19-mm akselille.
Mr. Sticha maalaili eilen mun tallissa Goldsprintinsa Motipin Camouflage-maalilla ja jälki oli todella huimaa. Aion siis vilpittömästi ja röyhkeästi matkia. Tarvitsis enää päättää väri. Kyseisen maalin lopullinen pinta on todella matta ja hyvin karhea, värivalikoimassa ovat tummanvihreä, khaki, oliivi, harmaa, ruskea ja musta. Olen vahvasti päätymässä oliiviin, ehkä.
Keulan kanssa on kysymyksiä. Fujin orkkiskeula on täyttä rautaa ja painaa aivan helvetisti, joten se kestäisi varmasti, jos siihen laittaisi levyjarrulle korvakkeen. Tästä on paikallisen mannisen kanssa jo vähän puhuttukin. Ongelma on se, että en löydä Fujin keulaa mistään. Eli levyjarrukeulan ostaminen saattaa kiinnostaa myös.
Tällaista. Päivittelen kun jotain tapahtuu. Raha on luonnollisesti ongelma tällä hetkellä, halvalla pitäis saada.