P: Eastway Esaki T1

Aattelin tätä tankoa kokeilla itäväylän iisakkiin, katotaan jos ois kiva silleen!

Kammiksi tulee Ultegraa:

Sit ei puutukaan kun satula niin a vot!

2 Likes

On laitettu putkiosiin oudon väriset muovit suojaamaan kuljetuskolhuilta.

Jos tulee fiksihommat, niin octalink kunnon poskitärinämomenttiin. Muuten löystyy.

1 Like

Noni siis aivan minun pyörältähän se alkaa näyttää :grin:



Tekninen kysymys: mulla on tämmönen vanha ja mukava satula, jonka vois laittaa tähän pyörään. Ongelma vaan on että satula on kiinni tämmösessä Wanhan Ajan tolpassa, ja toi kiinnitysmutteri on kulunu pyöreeksi. Onks mitään kikkaa tällasen avaamiseksi vai pitääkö sille vaan näyttää rälläkkää?

5 Likes

Varmaan joku sivistyneempikin tapa on, mutta kaivaisin varmaan sopivan rouheat lukkopihdit välineeksi.

2 Likes

Ottaisin sen työkalun, joka on käden ulottuvilla, enkä murehtisi.

3 Likes

Ottaisin sen kannun, joka on käden ulottuvilla, enkä murehtisi.

1 Like

Vaan kiinnostava lähtökohta kyllä noin värimaailman kannalta… Lisää erilaisia värejä vaan niin hyvä tulee! Pistän tuommoisen linkin kokeiluja varten: Create a Palette - Coolors. Toinen idea voisi olla selvitellä mitä kivoja värikkäitä päteviä satuloita olisi olemassa (SDG? Fizik? Vertu?) ja mistäs niitä saisi. Vai päällystäisikö kenties itse?

2 Likes

Eka ajettava versio! Vähän lyhyeltä tuntuu mut se saattaa johtua leveestä Bilteman satulasta jonka häveliäästi peitän kuvasta. Ostetaan Brooksia!

Runko: Esaki Eastway T1
Renkaat: Gatorskin
Kammet ja keskiö: Ultegra 6500
Takaratas: Phil Wood
Stemmi ja tolppa: BLB
Tanko: joku dirt drop
Tankonauha: Velox Guidoline
Ketju: skeneketju
Polkimet: M520
Satula: haussa

4 Likes

Tää tarvis vielä Velocity Deep V:t jossain värissä. Kai niitä kiekkoja jollain lojumassa kun pitänyt speksata mustaa.

2 Likes

Hyvä idis, otan vastaan tarjouksia! Nyt on takakiekko ainakin jotain kiinantuotetta.

Valkoinen ehkä tylsä mutta https://www.fillaritori.com/topic/314992-velocity deep-v velocity-deep-v-kiekot helsinki/

1 Like

Tää on jotenkin silmiäsärkevän hieno :smile:

1 Like

Huh-uuh! Pitää vähän miettiä, olis erittäin törkee :blush:

3 Likes

Vihree satula, punaset kiekot.

3 Likes

Kuuntele ASBia.

1 Like

Kriittinen näkökulma: Omasta mielestä sellaiset seikat kuin hinta (59€ @singlespeedshop.com), sisäleveys (14mm) ja paino (~550g) eivät ole Deep-v:ssä huomattavan erinomaisessa suhteessa. Kestävyydestä tai laadusta en tiedä. Tyyliseikoilla sen voisi kyllä perustella. Mutta väriä saa purkistakin, jopa paljon halvemmalla.

Kehottaisin lisäksi pohtimaan kehiä, napoja tai muita osia myös kirkkaaksi kiillotettuina, noin rungon tekstiä mukaillen.

Pinkki Sugino Messenger -ratas istuisi tuohon värimaailmaan hyvin. Enpähän vaan tiedä, mistä tätä nykyä sellaisen saisi… Vaan jos oikein muistan, niin esim. vastaavan muotoisessa mustassa Gebhardtissa taitaa olla eloksoinnin sijaan maalattu pinta. Sitä myötä siihen voisi tarttua hyvin joku muukin maali, vinkvink!

2 Likes

Okei, hyvä tietää! Kestävyys ja laatu edellä mä täs kuitenkin aattelin mennä, näyttää sit hyvältä jos näyttää :blush:

niitä ominaisuuksia niistä toki löytyy, mutta sanoisin että tampean tyvänomainen on muuten ihan oikeassa.

Jos jaksat opetella magiaa, niin niitä vanteita voi kans ite anodisoida. Kysy siitä joltain joka osaa, minä en.

https://www.bluebuddhaboutique.com/blog/2011/09/no-white-anodized-aluminum/
Tää on tosiaan kans ongelma, se maali on paljon käppäsempi tapa duunaa väripinta vanteeseen.

1 Like

Itseäni lainaten :slight_smile:

Jos tässä siis uusia kiekkoja lähdettäisiin kasaamaan ja jotain kivaa paino, leveys, laatu ja hinta -suhdetta hakee fiksiin niin esim. DT R460 441g/i18/30e (tai miksei R470 467g i20) on ihan kelpo esim. Siitä taisi adonisoinnitkin lähteä helposti.

2 Likes

images(1)

1 Like