P: Do the Dew

22.8.2021


Oltiin kavereilla käymässä niin tarttui mukaan tollanen Kona Dew Plus. Oiskohan joku 2007?

Eka pyörä mulle jossa on levyjarrut ja muutenkin kovin moderni.

Ulkonäköä voi vain äiti rakastaa mutta kai tosta tulee ihan asiallinen retkeily/yleispyörä.

Pitäis mennä 45mm kumit ja kunnon tarakka tulee molempiin päihin. Ajattelin laittaa molokon tai jonestangon ja säilyttää 3x8.

6 Likes

hei joo! tästä tulee hyvä

Näyttää korkealta ja lyhyeltä, eli just sopivalta Jones-tangolle!

Onks oikeesti vaan 45-milliselle tilat? Eiks noissa plussissa oo ollu jotain kakstuumasia Big Appleja?

Mun mielestä plus tarkoittaa Deweissä vaan astetta parempaa osalistaa kuin tavallisessa Dewissä. Joskus mallistossa oli Big Dew, jossa oli isompi rengastila.

Joo, sotkin vissiin tohon Big Roveen tän Dew:n!

37 mm contit näemmä ollu tossa 2010-vuoden mallissa ensiasennusrenkaina.

Peukkua tälle.

Itsekin ostin tuossa vasta käytetyn 2020 Kona Dewn rungon, kun varastossa lojuvat ylimääräiset osat sopis siihen melko hyvin.

Tanko ostettu basaarista ja renkaita soviteltu alle. Hyvin menee 42mm alkuperäisillä lokareilla.

Löysin stäshistä lastenpyörän tarakan ja siihen ei tarvi kuin hitsata kiinnike kruunuun ja vähän maalia pintaan.

6 Likes

Alkaa näytellä hyvältä

Etutarakka tuli räittyä migillä kasaan. Nippusiteillä siihen tommonen perus pyöräkori madallettuna. Ei siihen mahdu paljoa mutta kamerat ja suklaapatukat nyt kuitenkin.


5 Likes

vaihtajien ulkonäköä voi vain äiti/insinööri rakastaa

1 Like

Helvetin hyvä! Pidä triplakammet.

Joo koitan pitää sijoitukset alhaalla. Jos selviäis alle 300 koko hommasta niin olisin tyytyväinen. Kayapossakin on loppunut pari kertaa välitykset kun on 1x9.

Odottelin tankonauhoja kiinasta mutta ne tulikin saksasta, winning.

Omaan silmään vaihtajat on kovasti sen näköiset, että haluaisivat mennä avaruuteen.

Juhannuksena pitäis ajaa pidempi reissu, niin ajoin töihin 35km. Aika hyvä pyörä ajettavaksi vaikka on kyllä sieluton.

Brooksista tuli jo melko hyvä kun kastelin ja ajoin pehmeäksi. Ehkä se siitä asettuu.

2 Likes

Olen ajellut tällä aika paljon, ja vaikea keksiä parannettavaa. Seisontajalka olis kiva mutta ei mene etuvaihtajan kanssa, niin varmaan sitten 1x10 vois olla.

Kukaan ei ostanu tota tarakkaa ja laukkua niin asensin ne nyt tähän. Ei mahdu kyllä helposti aukeamaan tuolla tangolla niin vähän tyhmä.

En oikein ymmärrä tätä kun ko. osat ovat aika eri paikoissa ja seisontajalkoja on aika monta erilaista

Tossa menee vaijeri alhaalta ja aika tiukka paikka niin ei saa keskijalkaa laitettua. Semmosta takahaarukan sivuun tulevaa en halua kun kaatuu varmasti.

Hyvä pointti, rungossa näyttäisi olevan takahaarukassa paikka jalalle, ruuvinpaikat 40 mm etäisyydellä toisistaan.

E: Mulla oli samalla kiinnityksellä Trek 920:ssä joku Atran-Velo ja se oli ihan tukeva ja jepa vielä kohtuullisella kuormalla.

Tiukempiinkin paikkoihin olen saanut esim. Esge by Pletscher ja Bilteman tuplajalat mahtumaan.

Mulla on sellanen Pletsherin kopio jota sovittelin. Vaijeri tarvis vetää läpi siitä kiinnikkeestä että mahtuis.

Mutta luulen että kun aika jättää rattaista niin laitan 1x10, en mä nytkään käytä tota etuvaihtajaa kuin kerran kuussa.