P: Crescent 318

Koska olen ihminen, ja ihminen toistaa usein virheitä, myös minä päädyin tilanteeseen jossa pitää hommata fillari työmatkaa täysiä ajamista ja pommittamista varten. Yövuorossa hairahduin sen verran pahasti, että hommasin mielestäni jopa hyvään hintaan sekalaisista osista kasattuun crescentin 318:n. Runko on vuosimallia -89 eli tangen 900 sarjan putkista kasattu, joka saattaa olla hiukan keveämpi hi-ten putket omaavaa edellisvuosien versiota. Tai sitten ei. Ajattelin kuitenki tehä tästä ei kenenkään unelmapyörästä fiksin jolla kasvatan reisien halkaisijan kahden metrin hujakoille, kenties yli…

Pyörä tuli matkahuollosta yllättävän hyväkuntoisena, muutama kolo maalipinnassa ja pientä pintaruostetta siellä täällä. Etuvaihtaja oli kiristetty oikeaan momenttiin eli tiukalle, jonka ansiosta seatstayn putkessa on lievä dentti. Muuten alkuperänen maalipinta on 5/5 kuosissa. Pyörässä oli jotain sekavaa osaa kiinni vaihteiden suhteen ja ilmeisesti kuningaskulkurin kiekot (myyn heti pois) sekä hajonnut pulloteline. Kammet oli ihan ok kunnossa, joten ne saa jäädä.

Ajattelin vaihtaa kiekot parempiin ja taakse on harkinnassa joko fix/fix tai fix/free napa… Aika näyttää… Mikään kiire tällä ei oo, kunhan toukokuussa viimeistään pääsee ajamaan. Maalipinnasta sen verran, että yritin hiontatahnoilla pelastaa ja ei auta. Huomenna puhallan soodalla koko paskan, koska voin. Värihän on sinänsä pirteän sininen, omaan silmään aivan vitun horror, koska pyörä voi olla ainoastaan musta. Joten nyt ehkä haluaisin mielipiteitä, kun kuitenki joudun maalaamaan, että vedänkö suht samalla sävyllä koko pyörän uusiks vai jollain freessimmällä? Toki on myös mahdollista että puhallan vain heikoimmat kohat ja paikkamaalaan ne kynäruiskulla.

Tässä kuva pyörästä.
20160301_165519
Kysymysmerkki on nuo runkovaihtajien kiinnitykset, onko ne tosiaan kiinteitä kun ei liikkunu mihinkään rikkomatta?? Jos näin on ja maalaan koko pyörän ympäri, saatan leikata ne pois ja juotta kolot umpeen, tai sitten laitan kupit päälle.

Jos intoa, taitoa ja välineet löytyy niin ehdottomasti jotain muuta kun musta.

Noi vaihteiden tapit on rungossa kiinni, esim problem solvers on tehny niihin nuppeja mut siitä voidaan olla montaa mieltä onko noissa mitään järkeä. Jos haluat noi tapit pois ni sitte viilaat ne pois.

Jätä toinen vaihtajatapeista ja laita siihen soittokello. Fix/fix-napa vaan kuule kun voit silti samoille kierteille laittaa vaparin. En jaksaisi tehdä maalipinnalle mitään, mut jos tykkää harrastaa niin mikäs siinä.

maalaaminen on aina hyvä idea

not

Mulla sama runko ajossa, nähnyt konversiona mm. yhden olympiamatkan triathlonin, nyt talvipyöränä koska ruhtinaallisesti rengastilaa ja mukavan letkeet kulmat. Yllärikevytkin tää on, vaikkei Tange 900 mikään erityisen hipo putkisarja taidakaan olla. Näissä taitaa olla jokasessa toi sama dentti etuvaihtajasta. En lähtis maalaamaan, värihän on ihan kiva.

fix fix ja älä mee tekee tolle värille mitään.

olen puhunut.

Jees,tänään tosiaan hieroin runkoa ja tulin siihen lopputulokseen, että turhan iso homma alkaa puhaltamaan ja maalaamaan uusiks. Pitää nyt viikonloppuna koittaa jollain kliinerillä saada noi pahimmat kohdat hoidettua ja sitte vaikka kynäruiskulla pienet paikkamaalit päälle.

pöh

ajat vaa

vahaa pintaan vaan huolella ja nätit tankoteipit, hyvä tulee

Mull Dundane - 2:43, 6.3.2016 » vahaa pintaan vaan huolella ja nätit tankoteipit, hyvä tulee
+1

Kunnon töötit Tectyl ML:ää runkoputkiin sisään ja lujasti ajoa

Onko tuo sisäputkien kotelosuoja wörtti? Mulla olis kyllä ylimääräsenä tuota värkkiä, joten nyt ennenku alan kasaamaan niin sitä vois suihkia kyllä putkiin. Huomenna meen kattomaan kiekkosettiä, saa nähä tuleeko kauppoja, jostain syystä ei oo suurta luottoa cheetahiin.