P: Colnago Esamexico

Villesika - 22:46, 19.10.2020 » Huhhuh kun on hieno punasen sävy!
Onko sävylle koodia?

Dibs.

No nyt on kyllä.

NoNiin.

Nyt on hyvä punanen! Oisko kova juottaa pinnat yhteen niinku vanhoina hyvinä aikoina?

Hyvä hyvä. Meinasin toivottaa Esamexico-kerhoon, mutta sulla onkin ollut tuo jo tovin aikaa. :slight_smile:

Jos ohjaamohommat vielä hakusessa, niin multa voisi löytyä.

Joo, multaki löytyy ainaki 1 ylimääränen 3ttt alsa rataohjaamo jos sellanen kiinnostelee, pariakin eri stemmipituutta on saatavilla.

aijai! harvinaista herkkua

olispa ollu pista 22 kruunu, se on se hienoin.

Aah, hieno runko. Esamexico on kuulostanut aina jotenkin hassulta mallinimeltä, etenkin ennen kuin tarkisti ja ymmärsi mistä alkuosa tulee.

Chapeau! Nyt on kunnollista.

Jos saa toivoa, niin lisää tällaista sisältöä ja vähemmän kiukuttelua ja olkinukkeargumentointia.

sani - 23:12, 19.10.2020 »
pabs - 22:57, 19.10.2020 » Eka olin et wow, sit olin et [i][b]WOW[/b][/i]
Tää!
Ei lisättävää

Mun on lisättävä se, että aluksi olin wow, sitten olin WOW.

Ja sitten näin, että tähän teetettiin haarukka. Jumaleissön. Nyt on hyvä.

Kiitos kaikille kommenteista! Nyt ei auta muu kuin viedä tämä projekti maaliin.

mohnomishe - 6:18, 20.10.2020 » missä näitä colnagon haarukoita teetätetaan?
Tämän haarukan teetätin eräällä runkovalmistajalla sen jälkeen kun löysin omatoimisesti kruunun ja haarukanpäät. Yllätyin hieman kun runkovalmistaja pyysi, että en mainitsisi hänen nimeään.
Tikke - 7:15, 20.10.2020 » Oih, tätä seuraan mielenkiinnolla. Miltä runko näytti ennen maalinpoistoa?
En löytänyt kuvaa rungosta ennen maalinpoistoa. Runko oli kokonaisuudessaan (myös kromattu takakolmio) maalattu Bianchin väreihin. Lisäksi kaiverrukset oli täytetty pakkelilla. Ehkä tämä runko on tullut Suomeen maalaamattomana ja Suomen Urheilupyörän tai jonkun muun tahon toimesta se on sitten maalattu sponsoriväreihin. Toisaalta pakkelin alta paljastui, että kaiverrukset oli korostettu mustalla.

Päivitys: Löysin kuvan joka on otettu rungosta lähestulkoon siinä kunnossa kun sen ostin:
https://i.imgur.com/g3EqJJk.jpg

Grim - 7:39, 20.10.2020 »
Villesika - 22:46, 19.10.2020 » Huhhuh kun on hieno punasen sävy!
Onko sävylle koodia?

En tiedä värikoodia. Keskusteluni maalarin kanssa alkoi Saronnin punaisesta ja päättyi ns. candy rediin.

accro - 9:03, 20.10.2020 » Nyt on hyvä punanen! Oisko kova juottaa pinnat yhteen niinku vanhoina hyvinä aikoina?
Itse asiassa osasarjan mukana tulleet kiekot ovat juotetuilla pinnoilla.

Onks tää 56 vai 57 c-t? Vois hypätä dibsijonoon heti eetun perään.

netspider - 13:37, 20.10.2020 » Aah, hieno runko. Esamexico on kuulostanut aina jotenkin hassulta mallinimeltä, etenkin ennen kuin tarkisti ja ymmärsi mistä alkuosa tulee.
Kerro nyt muillekin mistä se tulee niin ei google kulu suotta.

^ tuon rypistetyn putken “markkinointinimi” on ESACOLNAGO, ja se on siis rypistetyn kuusikulmion muotoinen. kuusikulmio on italiaksi esagono.

Hieman huvittavasti tässä yhdessä löytyneessä katalogisivussa on käännetty silmiäavaavasti myös putkisetin nimi eri kielille ESACOLNAGO / EXACOLNAGO / HEXACOLNAGO / SECHSSEITIGCOLNAGO (etenkin saksankielinen käännös on hauska).

Edit: Hotlink näköjään estetty: https://www.cycling-obsession.com/wp-content/uploads/2019/06/Colnago-ESA-Mexico-catalog-page-circa-1987.png

kun taas esim. tässä ei ole:

  • Frameset: Colnago Esamexico Pista, seat tube: 54.5 (ctc), top tube: 55cm (ctc)
  • Crankset: Campagnolo C-Record Pista, 165mm
  • Pedals: Campagnolo C-Record Pista
  • Chainring: Gipiemme, 50T
  • Chain: IZUMI Izumi-V Super Toughness
  • Cog: Campagnolo, 16T
  • Bottom bracket: Campagnolo C-Record Pista, 109mm
  • Hubs: Campagnolo C-Record Pista (high flange), 32H
  • Rims: Ambrosio, not sure about the model
  • Tires: Vittorio Competion Rally 23
  • Seatpost: 3ttt Mod. Record, 27.0mm
  • Seat: Selle San Marco Concor Supercorsa
  • Headset: Campagnolo C-Record Pista(?)
  • Handlebar: Cinelli 67-39 Pista
  • Stem: Cinelli 2A Pista, 110mm

Tämä projekti on saatu melkein loppuun. Jossain vaiheessa saapuu satulatolppa (C Record, 27,0 mm) 3ttt-satulatolpan tilalle. Lisäksi täytyy vaihtaa eturatas (Campagnolo Gipiemmen tilalle) ja tankoteipit (Benotto, musta tai muu vastaava ohut).

19 Likes

Upiaa. Kehtaiskos pyytää lisää kuvia vielä?

Meneekö tohon oikeesti 27.0 tolppa?