P: CNC x ottis

nyt vois ottaa rakentavaa kritiikkiä. ei enää itse keksi mitä pitäisi tehdä, paitsi ajaa. kiinnostaa just kaikki mikä on väärin :grin::pray: teemaksi siis: hyvin tiukalla budjetilla.

n. 2v sitten löysin pajalt 15€ 6-pultti takakiekon ja etsin sen kaveriksi edullista 3/32 eturatasta. sopiva löytyi CNC’ltä. jotenkin onnistuin niiden kauheilta sivuilta löytämään myös tämän rungon. tarjouksessa hintaan 79eugenia. ostoskoriin! nyt mun budulle sopivaa projektia… ja kun postikulut oli sama on ratas tai runko niin why not. oli tolhetkekl louvoo.

historialla enempää väliä, muutama iteraatio on ollut matkalla vain todetakseni mikä ei toimi. jos nää osavalinnat ihmetyttää, niin kaikki on ostettu tyyliin ylimääräistä rahaa+osui kohdalle ehkä sopivaa tai edullisin luultavasti toimiva. tai jostain jääny. kokeilin uteliaisuuttani myös kiinakuitua, vaihtelevalla menestyksellä. ne mitkä kiinni, oon todennu luultavasti hengenvaarattomiksi. work in progress. takakiekko huutaa nyt ainakin jotain tilalleen. joku musta kuitukiekko? :thinking:

ajomukavuudesta, fitistä en tiedä mut ihan jämäkkä ja hiljainen peli. pääsee ainakin lujempaa ku mun jokapaikantrackloFujilla. mulle pääasia, että on oppinut tekemään itse ja on ollu huvittavaa. enkä myöskään ihan tiedä mitä olen tekemässä, tällä meni suurinpiirtein droppitankoneitsyys :roll_eyes::dizzy_face::axe:

jos joku muuten tietää, mitä sakesmannit ovat tässä kopioineet (jos mitään), niin olisin kiitollinen tiedosta :facepunch:

runko: CNC Race 1.2, 55cm, alumiinia
keula: joku Bianchi 1 1/8", kuitua
ohjainlaakeri: Tange Seiki J-27
tanko: joku Rose
stemmi: joku State
satula: kiinakuitu
satulatolppa: kiinakuitu
kammet: Pro-Lite 170mm
eturatas: CNC 144BCD 48T 3/32"
takaratas: Surly Track Cog 17T 3/32"
ketju: joku KMC 3/32"
jarru: noname
jarrukahva: noname inline
polkimet: MKS Sylvan Track
sträpit: Restrap
kiekot: edessä Pro-Lite Rosa, takana Gran Compe fix/fix
renkaat: Gatorskin 28mm
panta, cap ja teipit: kysy yv, jos kiinnostaa :sob::joy:



:face_with_hand_over_mouth: open season.

7 Likes

Koko näyttää hyvältä. Oispa suora keula.

Jos toimii ni toimii, mutta ite diggaisin yhdenmukaisista kehistä kiekoissa! Toisaalta se maksaa rahaa niin ei ehkä sovi se ehdotus.

Mutta jos saat jostain halvalla dropille tarkoitetut jarrukahvat niin ne antais:

  • sporttisen vaikutelman
  • enemmän ajoasentoja tassuille

Riisuttu tanko just hyvä mutta tällaisessa fillarissa kuuluisi ilman muuta olla lukkopolkimet.

Mustaa kannua kaikkeen, mikä ei o mustaa.

Jos olis näin

niin sit ois parempi. Muhkumpi etunen ei ole kivan näköinen.

työn alla. sitten kun sopiva ja lompakon tilanne kohtaa.

en käytä. klosseilla kolistelu ei oo mun juttu. ja miten niin ilman muuta? says who and on what authority? :thinking::joy:
kokeilin häkkejä tähän kans, mut raapivat maata. nää resträpit on yllättävän hyvät vaikka vähä pebasta aina välillä saada varpaat sisään. aika tuore hankinta, voi olla myös siitä :pray:

putsasin tos tovi sitten yhen planet x kuitukiekon pinkistä (oletettavasti) lateksista :person_facepalming::person_facepalming::person_facepalming: no. fucking. way. :rofl:

olet oikeassa. tota en edes ole itse vielä osannut katsoa.

Pullottava tapaus.

Vaihtaisin satulatolpan.

mikä on pullottava?

satulatolpanko eteivaan tulis kuitua perseeseen jos menee poikki vai? :rofl:

jaa no jos se on kuitua ni sit.

Mut toi tolppa ei vaan pullota samalla tavalla kuin muu pyörä.

nyt tarvitaan edelleen tulkkia :rofl::pray:

eiku sori, siis tätä meinasin:

pullottaa

mut siis lähikuvassa paljastuu kyllä että pinta on siinä määrin samanlainenkin että enpä keksi mikä tolppa ois muka parempi.

nyt tajusin. joo. tolpassa on kiinalaisen rumat dekalitkin (vielä), samaa kuviota muuten

Ei ole itellekään mieleen. En ole ikinä omistanu maantiekenkiä ja -klosseja, eikä ole aikeissa ostaakaan. Spedukengillä kävelee mallista riippuen kolistelematta ja muutenkin kivasti.

Pyörä näyttää siltä että mennään ajamisen ehdoilla ja siihen ajatusmaailmaan strapit (ja häkit myös) sopii mun mielestä huonosti.

Jarrukaapelin kuoresta voisit ottaa muutaman sentin pois, niin siitä katoaa turhat mutkat ja tuntuma paranee.

1 Like

meinaat esim Velosamboja vai?

mitä on mennä ajamisen ehdoilla?

Velosambat on jo hyvinkin arkinen esimerkki mutta joo, onhan noita kenkiä joiden kanssa olo ei ole klosseilla kolistelua kun on poissa pyörän selästä.

Ajamisen ehdoilla mennessä kengät ja polkimet valitaan sen perusteella, miten ne toimii ajaessa, ja muut perusteet on toissijaisia.

1 Like

en todellakaan tätä hae. just, et pyörä olis mukavasti osa muuta elämää ja special klovnikengät ole häiritsemässä :joy:

Lumikko varmaan tarkoitti sitä, että miten polkemiseen käytetty energia mahdollisimman tehokkaasti siirtyisi pyörää eteenpäin vieväksi energiaksi.

Ajamisen ehdoillahan voisi tietysti ajatella tarkoitettavan sitäkin, että millaisessa kokoonpanossa pyörää tulisi eniten käytettyä liikkumiseen ylipäänsä.

Näin, mutta pyörä näyttää siltä, että se on rakennettu ajamisen ehdoilla, kun siitä puuttuu useita yleensä arkielämään kuuluvia kapineita (lokarit, tartsi, jne). Mutta eipä me tiedetä muiden arkielämästä ja maailmaan mahtuu paljon värisävyjä track bike utopian ja hobocrossin väliin.