ouryn perkeleet ja tupit eli gripit yleensäkin

On muuten olleet hiton hyvät kahvat (fiksikäytössä) Herrmansin Double Rib Lockit. Ostin vuosi tai kaksikin sitten ja olleet huolettomat ja toimivat ja ennen kaikkea mukavat ilman hanskoja. Ja kohtuuhintaiset oli. En kyllä tiedä mimmoinen saatavuus on nyttemmin.

hermanni yks parhaista gripeistä

hyvät gripit hermanni

Hermannit on nyt kahdessa pyörässä, enkä käsittääkseni ole ainoa jonka mielestä nuo vaan paranee vanhetessaan. Itellä ei ainakaan ole niinkään muhjuuntuneet, vaan muuttuneet mukavan pehmeiksi lähinnä. Liekö sitten sama ilmiö, mutta eri kokemus.

Edit. Ja onhan noitakin erilaisia tietty. Mulla on noita motonetin lukollisia.

1 Like

ergon gc1 ovat jumal tarttuimet. tiedote päättyy.

1 Like

oisko herrmanssit?

1 Like

Brooks Cambium Comfort Grips

baikkompanysta
joudut hiukka skrollaa

Heti kun saat sen palvelinhomman kuntoon niin laitan kuvan omasta.:slight_smile:

Tekis mieli väittää että ovat herrmannien tekemät

Mä jotenki haluaisin väittää samaa.

toi lukitussysteemi ainakin näyttää täysin samalta kuin noissa hiljattain rismasta ostamissani hermanneissa eikä suomessa taida kovin montaa firmaa olla kekä nimenomaan valmistaa polkupyörätarvikkeita

Eikö se jo jossain ollu ihan tietona esitetty, että hermannilaiset ne on elikkäs made in finland.

No tätä tietoa tässä juuri etsitään :thinking_cat:

no on on

Piste Herrmannille muovittomasta pakkauksesta.

Pahvipakkauksessa lukee made in Finland eli uskottava se on että ainakin pakkaus on tehty Suomessa.

2 Likes

Onk kukaan miettiny mikä on optimaalinen gripin halkaisija ja pitäisikö se suhteuttaa ajajan kämmenen kokoon?

Niinku kaikki asiat tässä maailmassa niin pitäisi. Muistan vielä elävästi miten huvittunut olin kun juteltiin kaverin kanssa joskus 10v sitten gripeistä ja hän näytti miten sikäli isokokoisen käden sormet ei yltänyt Ouryn ympäri. Lyhyet sormet mut iso kämmen.
En oo tosin miettiny gripin halkaisijaa mutta esim. kulunut Herrmanssi on sekä iljettävä tatsiltaan että liian ohkanen. ODI Ruffian myös rajamailla. Semmonen uus Bilteman lukkogrippi tuntuu aika hyvältä.
Muistattekste 2mm paksut keiringripit? Hyissss niillä oli kamala ajaa :grin: Sit tuli Soyolta joku ekstrapaksu 4mm diamondpattern joka oli niin teräväksi muotoiltu ettei pystyny ilman hanskoja ajaa. Huh

Tietääkseni kaikki Herrrmanssin tuotteet on tehty suomessa tai ainakin gripit ja dynyvalot. Vaikee uskoa mutta pakko se on! Ilmeisen öljytyt rattaat tehtaalla kun pystyvät pitää tuotannon täällä

Vähän aihetta liipaten, hommasin uudet ODI:n Elite Motionit kun aiemmin ajoin vastaavat aika loppuun vuosien ajan. No, uusien grippi oli ei-niin-yllättäen todella paljon raffimpi paljaaseen käteen kuin vanhojen ja kuluneiden, joten ei pystynyt pitämään. Saavat mennä mtb:hen tai talvelle.

Olen ollut tyytyväinen Herrmansin mustiin lukkogrippeihin. Paljon miellyttävämpi tuntuma kuin esim. Lizard skinin gripeissä ja kestävät pidempään.

Alussa niissä on tosi hyvä tuntuma ja olin ihan lumoutunut näistä kun olin ensimmäiset ostanut. Ostin lisää ja niitä on varmaan neljässä pyörässä. Siinä sitten tasaisesti kuluneet kun yritän käyttää pyöriä myös tasaisesti mutta nyt kaikki nuo ovat kuluneet todella iljettäviksi. Todella liukkaat, erit. sateella ja kuivalla vaan todella pehmeät ja niljakkaat. Kaikki kuluu joo mutta jatkossa mielummin jotkut joiden seos ei muutu ajan myötä tuollaiseksi vaan pysyy kovana. Mielummin saa vaikka chipata kuin että menee ällöksi. Biltsun lukkogripit vaikuttaa tähän asti todella hyvältä korvaajalta. Joojoo, Suomi laskuun hassama.