Ostoksilla

Eikä olis! Hieno FRM:ni saa nyt lisää lehtiä.

Sitäpaitti muissa vaihdepyörissä on jo Campat, täytyy vähän testailla muutakin joskus.

2 Likes

Kiitti, oon fiilistellyt näitä vanhempia Scotteja siitä saakka kun joskus pääsin ihmettelemään Joona Laukan vanhaa Jean Delatour-tiimifillaria ja internetissä sun konversiota.

1 Like

Oonkos muuten kertonu että uskon vakaasti että toi kuvassa näkyvä meikäläisen Jean Delatour -versio on myös ollu tiimipyöränä? Siinä on nimittäin jarruvaijerin kiinnikkeet vaakaputkessa eri kohdissa kuin niissä yleisessä myynnissä olleissa (jotta vaakaputken alle on voitu juottaa kiinnike kilpailijan numerolappua varten). Eli just samassa kohtaa niinkuin tossa Laukan fillarissakin, vaakaputken päällä.
Plus ton mun rungon vaakaputki on liian pitkä mihinkään kokotaulukkoon kun oon vertaillu, ehkä custom-mitoilla tehtaalta tullu?

edit. En ihan nää niistä sun kuvista, lukeekos tossa Laukan rungossa vaakaputkessa istuinputken päässä sen nimi? Siinä mun rungossa lukee nimittäin “G. Bouvard” joka oli siis myös yks tallin kuskeista.

Muistan tietty aika hyvin ulkoa foorumin AMA-langat, mutta en usko että tää on tullut puheeksi. Laukan pyörässä luki taaemman vaijeriohjurin kohdalla vaakaputkessa “J. Laukka”. En sinänsä tunne näitä Scotteja hirveän hyvin, mutta alsapyörien kanssa en ihmettelisi jos tiimikuskien pyörät olisi olleet custom-geolla, silloin vaijeriohjurien sijoittelun kaltaiset erot detaljeissa kävisivät myös ihan järkeen.

Googlasin vähän AFD-tiimireplikoiden kuvia ja näytti vähän siltä että harvemmassa kaupasta ostetussa on ainakaan kaikkia takahaarukan sponssitarroja (Michelin, Ritchey ja FASTRAX)

image

Tässä vielä linkki muutamaan kuvaan pyörästä: Scott AFD Jean Delatour team bike | Flickr

Joo mä itse asiassa tällä välin jo löysin kuvistas semmosen ruudun missä näkyy kunnolla:

Eli löytyy myös laukan nimi ja just sama kirjoitusasu ja toi vahvisti mulle sen että molemmat siis ihkaoikeita tiimipyöriä eikä mitään replikoita. Mikä sitten toisaalta tarkottaa myös että rungon kunto saattaa olla mitä vaan. Esim. tossa mun yksilössä on kaks ikävähkönnäköstä krimppausta molemmissa chainstayssa alla, ehkä puristettu johonki tyyliin huoltoauton kattotelineeseen tai muuta kaltoinkohtelua. Mutta eipä oo vielä hajonnu.

edit. vertailun vuoksi

J. Laukka:

G. Bouvard:

Replika:

1 Like

millonhan mulla on aikaa maalata tää?

3 Likes

älä maalaa :smiley:

1 Like

Syötit keloineen jne.

:heart_eyes:

17 Likes

7 Likes

Perjantaina oli niin kiva keli että päätin hakea kotimatkalla maantiefillarin. Italo-alsaa Ultegralla ja Dura-Acella. Raami on samaa FOR3-putkea kuin Pelizzolin Leggenda FOR3:t “old kind of tubes from COLUMBUS called FOR3 with triangle shaped used form the TEAM COPPI pro during the 90s, triangle tubes come out the Colubus - Professional - Giovanni collaboration, to find the most stiffness during the ride on aluminum frames.”

15 Likes

Onnittelut! Ai saakuti toi K3 on tollanen oikeesti hieno. Kumppanin fillari vain tää karvalakkisempi pelkkä-K:

5 Likes

Kreivi kävi sebu kaupoilla!

39 Likes

Taustajoukot näkyy

7 Likes

Hienoa että pyörä saatiin takaisin. Onnistuiko ihan kommelluksitta? Katselin myyjän FB-profiilia ja aika sanattomaksi jätti.

Periaatteessa ostoksilla - vaihdoin Nukeproofin titaanijousen eilen leipomaani leipään.

6 Likes

Keski-ikäistyin.

5 Likes

Next stop

1 Like

Minä vahingossa toisen rollerin.

12 Likes

Mulla olis kyl koko setuppi Ortliebii, mut takalaukut on ihanan limenvihreät (mun oli pakko ostaa ne koska se vihree väri oli niiiiin ihana!), etulaukuista toinen o keltanen ja toinen valkonen, ja tankolaukku harmaa. Runkolaukkuja löytyy yks originaali ja yks uudempi uudella vetskarilla.

2 Likes