Onko tämä vain vaihe?

grep - 18:30, 7.1.2014 » Kuitenkin oikeasti haluaisin selvitä yhdellä pyörällä. En pidä turhasta roinasta.
mullakin oli se vaihe kun olin satavarma että yksi pyörä on ihan tarpeeksi. voi olla että vielä joskus palaan siihen vaiheeseen mutta toistaiseksi oon sitä mieltä että oikea fillareiden määrä on aina n+1 mutta [s]kolmella[/s] neljällä pärjäis jo erinomaisesti...
peltsip - 21:34, 7.1.2014 »
grep - 18:30, 7.1.2014 » Kuitenkin oikeasti haluaisin selvitä yhdellä pyörällä. En pidä turhasta roinasta.
mullakin oli se vaihe kun olin satavarma että yksi pyörä on ihan tarpeeksi. voi olla että vielä joskus palaan siihen vaiheeseen mutta toistaiseksi oon sitä mieltä että oikea fillareiden määrä on aina n+1 mutta [s]kolmella[/s] neljällä pärjäis jo erinomaisesti...
Joo, mäkin kokeilin syksyn ajan yhden pyörän taktiikkaa. Sit tulin siihen tulokseen että vituttaa vaihtaa kiekkoja/kumeja/ratastusta/ohjaamoa jatkuvasti eri ajoihin sopivaksi.

Mä käyn myös uskomaan että n+1 on oikea määrä.
Mult uupuu talvi/paskan kelin kulkine.

^Jos tuolle tielle lähdet, niin sen jälkeen uupuu taas jotain muuta. N+1.

Ei Gara ja NJS yksisarvinen palvele kaikkia ajoja…
Valitettavasti.

Eikä Gara, NJS ja talvi/paskankelin kulkine. N+1. Semmonen on ihmismieli, ja halut.

Veikkaan, että näiden pyörien hamstraaminen on vaihe. Tai sitten aaltoliikettä.

Ainii, sullakin oli Dodici…

En usko hamstraukseen, eikä mun kuutiokotiinkaan mahdu.
Mut, ku ois selkee “tarve” :smiley:

DanielBraun - 21:48, 7.1.2014 » Mä käyn myös uskomaan että n+1 on oikea määrä. Mult uupuu talvi/paskan kelin kulkine.
sen verran tähän että S-1 > N+1

90s, 700c, kiinakuitu…

Tämä vaihe ei taida kestää kevättä, päivänvaloa.

Fuk gears, fuk brakes… paitsi silloin kun on sellasta ajoa.

Ihan sama millä fillarilla ajaa, kunhan ajaa.

^tämä.

miks me ajettiin näillä munanmittasilla risereilla joskus

olikse joku juttu

DanielBraun - 23:33, 5.1.2014 »
kid_scientifik - 20:00, 5.1.2014 » e. ajaako näin moni täällä (oikeeta) maantielenkkiä vai suunnitteletteko vain [i]vaiheenjälkeistä[/i] elämäänne?
Skidin postauksessa tämä pätkä sai miettimään. Onko kiinteävälitteiset/sinkulat vain vaihe? Ja pari viikkoa muutenkin pohtinut yleisellä tasolla foorumin ikärakennetta ja harrastajien pyöräilytaustoja.
Ikää on 33 ja pyöräiltyä on tullut aina ja "vakavampaa" pyöräilyä tullut harrastettua 8 vuotta. Se mitä pyörältä haluaa on vaihdellut kausittain. Välillä on tullut huti hankintoja ja välillä tullut luovutta jostain minkä ois voinu pitää. Aluksi olin sitä mieltä, että maantiepyöräily on se juttu, kunnes hairahduin yksivaihteisten maailmaan. Yksivaihteisuus tuntuu jääneen jotenkin pääosaan vaikka pyörät on vaihtuneet. Itselleni tietty pyörä on vaihe harrastuksessa/kulkuvälineessä enemmän kuin yksivaihteisuus olisi joku vaihe pyöräilyssäni. Siitä pyörän vaihtelusta haluaisin eroon yhtä paljon kuin välillä haluan uutta pyörää. Toinen minkä haluais vähentyvän on jatkuva speksaaminen. Nyt olenkin pyrkinyt säilyttämään tiettyjä luottopalikoita, vaikka pyörä vaihtuisi. Myös ajoittain esiintyvää foorumilla pätemistä voisin rajoittaa. Miksi sitten yksivaihteinen kiinteävälitteinen on jäänyt pidemmäksi vaiheeksi? Yksinkertaisesta sitä on hauska ajaa. On toki hauskaa ajaa myös kevyttä vaihteellista maantierakettia tai täysijousitettua metsäpyörää. Ajamisen luonne on muuttunut fixailun myötä ja lenkit myös. Maatiepyörällä tuli kuntoiltua ja retkeiltyä 100km lenkkejä. Yksivaihteisella ajot on usein 10-50km ja ajaminen on enemmän taajamaalueella fiilistelyä/hyötyajoa A-B välillä. Yleiskäytössä fixi tarjoaa pyöräilyyn sellaisen tuntuman ja fiiliksen, että pidän sitä itselleni mielekkäimpänä vaihtoehtona. Tämä pyöräilyn vaihe on vain jäänyt päälle. Voisin kuvitella ajavani samat ajot myös vaihdepyörällä. En yllättyisi vaikka seuraava vaihe olisi vaihde vaihe, nyt ei tosin siltä tunnu.

Tämän ketjun alkuperäiseen otsikkoon viitaten, onko tämä foorumipyöräily vaihe?

Suosin monipuolista pyöräilyä. Erillaisia pyöriä, eri tarkoituksiin ja eri varusteilla. Sit, ku ei enää kiinnosta, ni tekee jotain muuta. Vaikka järkkää pyöräkisoja. Tai sit alkaa käyttämään huumeita.

Smurf - 13:01, 6.1.2014 » "fiksispedeily".
Kyllä tässä useamman vuoden kiinteellä ajeltuani oon edelleen sitä mieltä että hölmöläisten hommaa, mutta ei kaiken hauskan tartte fiksua ollakaan :)

Jyd on opettanut minulle n+1 tärkeyden!

kun katsoo tätä kevättä ja vetämisen määrää niin: ei ne ollu.

RADAVIST IS NOT
PROLLY IS NOT PROBABLY

en kestä kesä ilman fixedgear

Hieno sää, virkeä keho ja fiksi alla. Ei tartte miettiä, että mikä vaihde milloinkin silmässä vaan kuinka kovaa pitää ajaa, että pääsee mäet. Keho on osa konetta ja kaikki aistit nauttii. Fiksit bäst!