onko canyon polku pyörä käyttäjä polku pyörä käyttäjien audi kuski? asia topi.

FF - 11:58, 21.9.2018 »
negaatio - 11:52, 21.9.2018 » yks ratkaisu olis myös kasata kolme sibboa (yks maantie, yks gravel ja yksi talvi) niiden neljän stavan lisäks?
hei nyt loppuu se ot canyon topsussa
Sössötys seis.

Tiedän kyllä harmillisen vähän näistä Canyon-polkupyöristä. Ihan jänniä noi Alienin näköiset hybridit ja kaksitasosorapyörä.

Rotkoja on sen verran liikenteessä, että eiköhän kyseessä ole enemmänkin Volkswagen tai ehkäpä Skoda.

Audi on varmaankin BMC tai Cervélo, joo.


Canyon rosterista ottaisin mieluiten tällaisen pyöräkellariin seisomaan.

Riv-topsussahan päästiin jossain vaiheessa keskustelemaan siitä, et bike shaming not cool. Et miettisin nyt vähän, missä satulassa se pruutta onkaan?

tnts - 11:50, 21.9.2018 »

Antsaro, voiisitko sanoa tuon kyseisen canyonin olevan kuin hiilikuituinen sibbo?

En oo valitettavasti ajanut sibboa, joten en osaa sanoa varmaksi. Rengastilan jo mainitsin, ja geometrian osalta endurace rotko näyttäis olevan sentin pidempi ja pari senttiä vastaavan kokoista sibboa matalampi.

Miinuksia:
-1 1/4 emäputki joka tarkottaa että stemmit rajottuu canoynin omiin, ritcheyyn ja zippiin; ja kuitustemmistä lienee turha edes haaveilla pl integroidut stemmitankoyhdistelmät. Eikä tohon taida saada Lauf Grittiä jolla varustettuna endurace olis kunnon lumihiutale pyörä D:
-etupää on pikkasen kovan tuntunen eli jostain syystä 325 g kokokuituinen haarukka tuntuu jäykemmältä kuin mitä maalaisjärki sanoo.
-kompliiteissa on 52/36 eturattaat. jotenkin tuntuu et 50/34 olis leppoisampi. Toisaalta ite joskus mietin että kun takana on 11-32 niin 53/39 vois olla passeli tämäntyyppiseen pyörään - jos mietitte hetken niin ajatus varmaan aukee
-ei edes piilotettuja kiinnikkeitä lokareille, kuten ilmeisesti joidenkin kilpailijoiden endurance tyyppisissä pyörissä on. tästä toki voi olla montaa mieltä
-hiukka sieluton ulkonäkö vaikka STORM GREEN on musta eri ässä väri <3

Plussia:
-rengastila (varauksin): onhan se nyt ihan kiva että tollasta 35 mm lihaa saa laittaa loppupeleissä aika puhdasveriseen maantiepyörään. Itellä siis renkaiden leveys on/oli 33-34 mm ja tilaa:oli.
-ajoasento sopii ainakin itelle. riittävästi kasaa ettei tarvi hirveetä avaruudetinpinoa käyttää ja siitä tuli mieleen et koot ei lopu ihan kesken - isoimman rungon kasa on 644 ja ulotus 417
-etupää on aika jäykkä mut takapää joustaa hyvällä tavalla. Voi tosin johtua mielestäni oivallisesta VCLS tolpasta. Tolppa muuten pysyy integroidulla insinööritaidon ihmeellä mut ite kun kerran kiristin sen 6 nm niin hyvin pysyi paikallaan
-toimii ihan kivasti monilla alustoilla. jos ei nyt nimismiehen kiharoita oteta lukuun niin ihan ilokseen tolla sorateilläkin on ajellut. Ja näreessä on aika kevyt kantaa olalla. Ei sitä koskaan tiedä milloin joutuu maantiepyörällä näreeseen :smiley:
-(voi olla et turha mainita mutta) hintalaatusuhde näyttäis olevan kohdallaan varsinkin nyt kun männävuotisia myydään alessa. jopa karvalakkimalli vois kelvata mulle semminkin kun mulla pyörii yks ergonin vcls tolppanen jouten

kyttyra - 12:29, 21.9.2018 » -etupää on pikkasen kovan tuntunen eli jostain syystä 325 g kokokuituinen haarukka tuntuu jäykemmältä kuin mitä maalaisjärki sanoo. -kompliiteissa on 52/36 eturattaat. jotenkin tuntuu et 50/34 olis leppoisampi. Toisaalta ite joskus mietin että kun takana on 11-32 niin 53/39 vois olla passeli tämäntyyppiseen pyörään - jos mietitte hetken niin ajatus varmaan aukee
Hmm, en tiiä onko näiden vuosimalleissa eroa, vai tuleeko eri keulaputken paksuudesta eroja vai koetaanko asioita vain eritavalla mutta oma alsaisen enduracen keula böijaa ihan silminnähden huonoilla teillä ajellessa ja on ollut kaikin tavoin tosi mukava alla.

Ja alsaisen köyhän mallin etuna myös kompaktiratastus :slight_smile:

(oikeesti vaan kateellisena huutelen kun en ostanut itse kuituista mallia)

E: Ja joo, hinta-laatusuhteeltaanhan nämä on aivan 5/5 ja varmaan suuri osa suosiosta selittyy jo sillä. Esimerkkinä vaikkapa tuo itselläkin oleva alsainen malli: Ei ihan kovin monelta valmistajalta saa (normihinnaltaan) 1800 rahaan täyttä ultegra-settiä nestejarruja myöten, kuitutolppaa ja dtswissin laatukiekkoja joissa päällä gp-nelitonniset, naitettuna varsin hyvin insinööröityyn runkoon.

E2: Ja jos vertaillaan automaailmaan niin varmaan just yleisyydestä johtuen menisin enemmän tuonne vw-osastolle. Mutta se ei haittaa koska olen vag-mies <3

koska perjantai, tulin paikalle hämmentämään soppaa ja olemaan mieltä. en kyllä aio kertoa mitä mieltä olen, saatika argumentoida puolesta tai vastaan.

makko - 12:33, 21.9.2018 »

Hmm, en tiiä onko näiden vuosimalleissa eroa, vai tuleeko eri keulaputken paksuudesta eroja vai koetaanko asioita vain eritavalla mutta oma alsaisen enduracen keula böijaa ihan silminnähden huonoilla teillä ajellessa ja on ollut kaikin tavoin tosi mukava alla.

Jaa-a...mullahan oli ennen alsainen inflite jossa oli 1 1/4 kuitukeula ja mää vannon että se oli mukavamman tuntuinen - ajoin silläkin nimittäin 32 mm sliksuttimilla ja uskaltauduin em sliksuttimilla jopa ajamaan krossia Jaaninojan juurakkohelvettiin.

EDIT eikä toi alsanen ollenkaan pahalta näytä. sen minkä runkomateriaalin hienoudessa? menettää niin hinnassa ja tolkun spekseissä voittaa. ja painoeroa kuituiseen taitaa olla aika vähän.

Oma Inflite AL ollut ajossa vuoden ja oon tykänny.
Osasarja hintaluokassa ihan huippua ja rengastilat riittävät heittämällä 40 mm todellisen leveyden kumille. Mahtuu myös 53 mm lokarit.

Tarakkakiinnikkeitä ei ole.

DanielBraun - 12:02, 21.9.2018 »
FF - 11:58, 21.9.2018 »
negaatio - 11:52, 21.9.2018 » yks ratkaisu olis myös kasata kolme sibboa (yks maantie, yks gravel ja yksi talvi) niiden neljän stavan lisäks?
hei nyt loppuu se ot canyon topsussa
Sössötys seis.
kiitos
uljaa - 13:07, 21.9.2018 » Oma Inflite AL ollut ajossa vuoden ja oon tykänny. Osasarja hintaluokassa ihan huippua ja rengastilat riittävät heittämällä 40 mm todellisen leveyden kumille. Mahtuu myös 53 mm lokarit. Tarakkakiinnikkeitä ei ole.
Jos vanhan mallin inflitestä puhut niin aivan kelpo 50 [i]cyclo[/i] / 50 commuter pyörä. Onnee niille jotka sai viimeiset poistettua rabatista

laitanpa siis kuvan mun entisestä inflitestä tännekin päivältä, jolloin se oli viimeistä kertaa ajossa:

https://img.aijaa.com/b/00808/14438360.jpg

vähä huono kuva kyl ku bussi on tiellä ja valotuski iha perseellää

Kiinnostais kyl nähä muidenkin foorumilaisten rotkoja tässä topissa ku nää mun kuvat on vähän mitä on :wink:

Odie - 12:36, 21.9.2018 » koska perjantai, tulin paikalle hämmentämään soppaa ja olemaan mieltä. en kyllä aio kertoa mitä mieltä olen, saatika argumentoida puolesta tai vastaan.
VOI VITTU!!!!

Sisäinen viikkorytmikello oli hieman sekaisin kun alkuviikko meni saikulla, mutta tämä asetti sen välittömästi aikaan ”perjantai”. Kiitos!

Vertaisin kyllä Audia jopoon koska molemmilla on samanlainen Liikennekulttuuri eli saa ajaa miten itseään huvittaa.

audilla ajelee hyvä veronmaksaja, jopolla huono.

pieni merenneito - 13:50, 21.9.2018 »
Odie - 12:36, 21.9.2018 » koska perjantai, tulin paikalle hämmentämään soppaa ja olemaan mieltä. en kyllä aio kertoa mitä mieltä olen, saatika argumentoida puolesta tai vastaan.
VOI VITTU!!!!
pieni merenneito - 23:29, 16.9.2018 » ideaalitilanteessa täällä on pelkkiä sockpuppetteja tappelemassa keskenään
Vaikka emme olekaan vielä ideaalitilanteessa niin toivotan kuitenkin hyvää perjantaita kaikille tasapuolisesti antoisan polkupyöräilykeskustelun merkeissä :)

Canyonilla ajaa ihmiset ketkä uskoo tilastoihin, numeroihin ja faktoihin. Aeroadin ajoasento karsii möhömahat pois niillä ajamasta. Muut pyörämerkit on sitten niille tunteileville runoilijasieluille ketkä ostelevat spectran pyöränosia kivijalkaliikkeistä.

Oon muuten ostanu yhden Spectran pullotelineen paikallisesta kivijalkaliikkeestä. Se kyl pöllittiin. :frowning:

EDIT: Nyt meni kyllä muuten OT:ksi

Anteeksi:

https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/gqyxvZq9j8G00ITAN7ND1A--~A/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjtzbT0xO3c9NzQ0O2g9NDE3/http://media.zenfs.com/en/homerun/feed_manager_auto_publish_494/436453947ca84d6a656a00a1cdfac4f8

FF - 15:23, 21.9.2018 » audilla ajelee hyvä veronmaksaja, jopolla huono.
Luulisin, että Audilla ajeleva käyttää kaikki keinot verojen minimoimiseksi. Kylläkin osittain mutu tietoa minulla. Jopo kuskien veronmaksukyvystä ei tietoa.