Olmo konversio

Projektina palstalta hankittu Olmo vaimolle synttärilahjaksi. Yksinkertainen lähestymistapa, puhdistus, zinkulointi ja kasaan. Uusia osia gummit, noname riseri, satula (aikataulun takia joutui tyytymään luodin BLB:hen), MKS AR-2 polkimet ja jarrukahvat.

Niin ja stemmi sekä kammet saivat nitromors käsittelyn, hionnan ja kiillotuksen. Stemmi huonon kuntonsa ja kammet värinsä takia. Hyvin lähti alumiini kiillotustahnalla kiiltämään…

mä annan 9+

oikein tyylikäs!

Täähän on tajuttoman nätti! Maantierunkoon saatu sopivan kompaktin olonen paketti ja sävyt on buenot!

Olmot on kivoja, eikä tämä ole poikkeus sääntöön. Nätin näköinen on! Mikä Olmo tuo muuten on? San Remo?

Grand Prix ja rungossa olleesta tarrasta päätellen -89

Hieno. Mistä tuo -89 knoppitieto? Eli miun Tuuli on sit vissiin kans -89. Kaikennäköisten teinien kanssa sitä tulee pataroitua…

Oli tosiaan tarra rungossa jossa oli Olmon mainos vuodesta 19xx(en nyt muista mistä lähti)-1989. Kasari on nyt päivän sana, toinen aihio työn alla samalta ajalta…

Siisti on! Annamme kehumme tälle. Droppistongafanipoikana olisin mieluusti nähnyt sellaisenkin, mutta on tuo kyllä pähee noinkin.

Ja arvostan haarukan putkien taakse piilotettuja venttiilejä ja niihin synkattuja gummeja! (Vaikka itse kerettiläisenä tykkään alaspäin sojottavista venttiileistä…)

Tosi hieno kokonaisuus.
Siistiä jälkeä, paikat kiiltää, ihan silmä lepää :slight_smile: !

Jarrut molemmissa kiekoissa - ehdottomasti plussat!

Nätti kuin mikä. Hommasin juuri itsekin samankaltaisissa maaleissa olevan, mutta puna-valkoisen ja selkeästi kookkaamman Olmo Grand Prix’n. Nyt on haussa, mitä tulikaan hankittua. Vaihteita on 12 ja vaihtajat näyttäsivät olevan Campagnoloa. Rungossa kiinni olevat osat muuten lähinnä Ofmegaa ja Sacconia. Netistä ei löytynyt vielä mitään kunnon informaatioita, osaisiko täällä joku ohjata oikeaan suuntaan?

Ilmeisesti jokin nimmari tuossa on stemmiin maalattuna ja vaakaputkessa tarralla. Vähän hankaalaa saada tolkkua tuosta käsialasta. “El uuel 1/1e Oleug” ???

edit: ok, ehkä se olikin Guiseppe Olmo.

Giuseppe Olmo siinä varmaankin lukee :slight_smile:

Etunimen kirjoitusasussa on tapahtunut muillekin hämäännyksiä. Ote katalogista:

Joo en mä tota pientä kijoitusvirhettä tarkoittanut, jos niin luulit. Kirjoitin kommentin ennen kuin editti tuli siihen. Lähinnä se “El uuel 1/1e Oleug” huvitti.

:smiley: Varsinkin nuo p-kirjaimet on helppo tulkita aivan toisin.

Katalogi-linkit ovat edelleen tervetulleita.

Mikä keskiö, kuinka pitkä akseli?

Entä kiekot?

Mun oli tarkoitus vaihtaa keskiö, mutta kun putsasin ja laitoin uudet rasvat vanhaan se pelitti niin hyvin etten vaihtanut. Kyllä mä sen mittasinkin, mutta en kyllä nyt enää muista mitä se oli… ketjulinja asettui aika nätisti, kun laitoin eturattaan sisäpuolle.

Kiekoissa on Campan navat kasattuina noname kehille.