Onko varmaa paikkaa, josta saa vanneteippiä? Viimeksi kun etsin, ei löytynyt edes vakavasti otettavasta pyöräliikkeestä, jotka sponsoroi kotimaisia kilpapyöräilijöitä.
Viimeksi ostin Roihuvuoren pyörähuollosta (vai onkos Helsingin pyörähuolto) Roihuvuorentie 30, 09- 755 5393. Teippiä oli tiskillä laatikollinen.
Sähköteipilläkin pärjää.
Mä olen joskus käyttänyt ontelovanteessa onnistuneesti ihan apteekin haavateippiä, elikkä microporetta. Tarttuu kuin tauti vaan, saa siivota myöhemmin vannetta.
(ei mitään)
randomm - 5 hours ago » Sähköteipilläkin pärjää.does the trick
Tohon ratapyörään tekis mieli laittaa jotain, mikä kestää varmasti sen 9+ baaria. Maasturissahan mulla ollut kaksi kierrosta lätkäteippiä ja se on kestänyt 4 barin maksimit ihan hyvin (ei nimittäin ollut eka kerta, kun unohdin tilata vanneteippiä uusiin vanteisiin). Avopuolisolla on nyt maasturissaan jeesusteippiä hätäratkaisuna. Toivotaan, että se kestää niin pitkään, että ehdin unohtaa laittaneeni sen sinne.
Mut silti vanneteippiin pyritään, koska tulee paha mieli aina kun näkee ite tekemiään säätöratkaisuja.
Jos oli kyse ihan perinteisestä vannenauhasta (eikä siis mistään tuubien kiinnitysteipistä) niin Clasulta saa vannenauhaparin à 2.80€ paketti. Täsmälleen sama tuote maksaa eräässäkin tsadin nimeltämainitsemattomassa alan liikkeissä femman.
Vannenauha on eri kamaa. Siinä ei oo liimaa takana ja se lähtee vaeltamaan paljastaen nippelinreijät ja puhkaisten kumin. Näin kävi tuolla avokilla. Ja en oo vielä löytäny vannenauhaa, jonka luvattais kestävän 8 baaria. Niissä on aina max 7 tjsp.
Tällä hetkellä vanteissa on lätkäerkkaa pari kiekkaa ja paineita on 7-8 kiloa. Olen käyttänyt vannenauhoina, milloin sähkäriä ja milloin sitä erkkaa. Kerran oli sisäkumista leikattu suiro ja kerran kun kaikki kaatui päälle ja mitään ei ollut, teippasin teipillä nippareiät umpeen pienillä palasilla.
asb - 1 hour ago » Vannenauha on eri kamaa. Siinä ei oo liimaa takana ja se lähtee vaeltamaan paljastaen nippelinreijät ja puhkaisten kumin. Näin kävi tuolla avokilla. Ja en oo vielä löytäny vannenauhaa, jonka luvattais kestävän 8 baaria. Niissä on aina max 7 tjsp.Ei lähe vaeltamaan, jos on oikean levyistä. Jostain syystä usein myydään helvetin kapeaa jotain sentin levyistä, joka on liian kapeaa about kaikille vanteille. Kapeimmatkin tarttee sen 16-millisen, mieluummin vähän liian leveä kuin liian kapea. Liian leveä toisaalta vaikeuttaa renkaan asennusta.
Schwalben sinistä High Pressure -vannenauhaa oon käyttänyt menestyksekkäästi 9 barin paineilla, sitä saa saksalaisista nettikaupoista ja ainakin Lauttasaaren Pyörästä. Samoin Michelinin keltainen on aika jämäkkää.
Kangasteippiä en tiedä mistä saa stadista. Onhan se Veloxin teippi ehdottomasti hienointa, jossa oikein lukee FOND DE JANTE… Ja se tuoksuu hyvälle.
http://farm4.static.flickr.com/3034/2593156819_dafd4e13b5.jpg
“Its a shame they’re hidden most of the time. Makes one look forward to the next puncture, just to admire their beauty and perfection while the glue dries. They smell o.k.”
“I bought some of this and I can’t believe the difference it has made to my rim. I can ride hard and fast without any fear of any ruptures during my mudding hill rides. I used to have a small rim but after all this hard rides my rim is much bigger - this stuff plugs the hole nicely! Thank You Velox Rim Tape!”
“it sticks 2 hamsters quite well”
-Chainreactioncycles.com
Panaracerin vannenauha on tänne asti vaikuttanut ihan ok:lta. Paineita 8 ja mun ajotyyli huomioiden - kaatuilua, epämääräistä ajamista epämääräisissä paikoissa, kiskoja… - ei ole tapahtunut mitään, mikä vaikeuttaisi uskoa sen kestävyyteen.
Tosiaan, ne 10-milliset nauhat voi unohtaa suosiolla, varsinkin jos vanteessa on yhtään reikä-offsettia. Syvä vee on varsin äärimmäinen esimerkki, mutta se kaipaa vähintään 14-millistä nauhaa, että se on ylipäänsä riittävän leveä peittämään aukot.
Kettukaupasta hai vanneteippiä, löytyy ihan hyllytavarana.
Näytti olevan ihan Biltemassakin myynnissä moista.
Ken Biltema-laatuun luottaa, voi uskoa, että se kyyneleitä tuottaa.
Jos satsu meinaa sitä Bilteman kumista vannenauhaa, niin se ei ole vanneteippiä.
Jees, ehkä muistan väärin, kun sattui vaan silmään siellä.
Minkä levyistä teippiä / nauhaa näille vanteille: Weinmann DP18 ?
pattern - 17:06, 2.2.2011 » Minkä levyistä teippiä / nauhaa näille vanteille: [Weinmann DP18](http://www.weinmanntek.com/Products/RACE/DP18.htm) ?13mm on varmaan varsin sopivaa.
Schwalben teippiä oli ainakin Helsingin urheiluvälinehuollossa Malmilla. Sitä sinistä missä lupaavat 10baria.