O: valkoinen pyörä

Moi,

Eli täysin / mahdollisimman valkoinen pyörä hakusessa. Saa tarjota! :slight_smile:

Linus

Miten ois, jos kertoisit vaikka pyörän rungon kokotoiveen tai vaikka oman pituutesi, ihan vaaj näin alkuun.

Sitten vois vähän vihjasta budjetista että millasel summal euroopan valuuttaa liikutaan perstaskus.

Näillä pienillä informaation palasilla on helpompi tarjota.

https://www.yksivaihde.net/old/2540/36195
^^
Tuossa yksi.

Ja tervetuloa yksivaihteelle :wink:

More,

Kiitos nopeasta vastauksesta. Uiui, toi on kyl hyvin lähellä mitä on hakusessa! Aika siisti ja pullonavaajakin “löytyy”. Rungon koosta kai voisi sanoa että tämmöselle perusjannulle (175cm). Oon kiinnostunut ihan minkä mallisesta ja kokoisesta tahansa, joten tarjota saa.

Hinta suht koht OK toisaalta jos jollakin löytyy vielä vähän karumpaa niin myös tällainen kiinnostaa. Ja jos nyt ihan suoria ollaan niin jopa pelkkä täysin valkoinen runkokin käy ellei muuta löydy, joten tänne vaan. :slight_smile:

Pitää käydä täällä useammin.

Kiitsa!

Voithan sä ostaa myös eri värisen ja maalata tai maalauttaa valkoiseksi. Kannattaa tsekkailla tuo myydään</a-osio melko usein, kuten myös Muualla myynnissä-thread.

175cm perusjannu saa apua myös sopivankokoisen pyörän etsimiseen ja öö jossai oli toinenki threadi jossa oli paremmin noita juttuja mut en nyt löytänyt…

Kannattanee käydä jossakin testailemassa (tai testata nykyisellä, tai kaverin pyörällä) että minkä kokoinen ois soppeli ja sitten onkin jo paljon iisimpää selailla tarjontaa.

Budjetista riippuen voit myös tilata täysin valkoisen rungon uutena, vaikkapa Bob Jacksonin Vigorellin. Niistä löytyy muutama pahuksen nätti valmis esimerkki tältä foorumilta. Muitakin kannattaa harkita, jos siltä tuntuu.

linus - 7:39, 26.3.2010 » Rungon koosta kai voisi sanoa että tämmöselle perusjannulle (175cm). Oon kiinnostunut ihan minkä mallisesta ja kokoisesta tahansa, joten tarjota saa.
Jos sillä pyörällä on tarkoitus ajaakin, niin et varmasti ole kiinnostunut minkä kokoisesta pyörästä tahansa. 53-55cm vaakaputki on se mikä pitäisi tuon mittaiselle olla. Toki, jos pyörä nojailee vaan terassiin, niin sitten 60cm on OK. Esim. tuo linkitetty SE Lager on sulle AJAMISEEN liian iso. Usko pois.

Otan osaa.

(Oletuksena siis, et joku on kuollut ja nyt on haussa ghost bike)

^eiks ghostbiket tehdä ihan kolikoleilla?

Mut siis, kokovalkoinen pyörä on kyl käytön kannalta melkoinen fail.

noo, valkoisista komponenteista oon sen huomannu, että kesällä kun sateella ajelee niin ne tuntuu hetken aikaa puhtailta :smiley:

Looking good! Kiitos jo kaikista kommenteista.
Joo kyllä sillä olis tarkoitus myös ajaa. Ja maalaus tietty yks vaihtoehto… sitten vaan jonnekkin polttomaalattavaks? Kö?

Tulen ehdottomasti seuraamaan palstaa.

Viikonloppuja!

Joo, vaihtoehdot:

  • hiekkapuhallus/lasikuulapuhallus ja sitten esim. pulverimaalaus (eli polttomaalaus)
  • nitromors tms. maalinpoistoaine ja sitten teräsharja tai porakone+joku harjalaikka, hiomapaperit jne

Voit myös maalata itse kolikolikannulla, jos oot huolellinen ja kärsivällinen. Tai jos sillä ei oo niin välii.

4 pyörän kokemuksella sanon että hiekka/lasikuulapuhallutus on paras tapa maalin poistoon. Pulverimaalaus sitten pinnalle. Ammattilaisella ku teettää niin pelkkä runko + haarukka setti (puhallutus+maalaus) maksaa alle satasen, ite ku hankkii välineet niin siitä tulee äkkiä jo yli 50e lasku.

mmmh… oukei. missä kannattaa em. hiekka- /lasikuulapuhallus + maalaus hoitaa? jotain hyviä paikkoja suositella?

Vähän projektia kevääksi :slight_smile:

Mä voin myydä sulle Valkoisen pyörän :slight_smile:

-Olli