O: ratadroppi ja nahkasatula

Ostetaan mukaretro-fiilistelyprojektiin kromattu ratadroppi 25,4 millin kiinnityksellä, sekä nahkainen satula. Käytön jäljet plussaa, eikä tarvii olla mikään brooksi.

Mistä muuten kannattaisi metsästää kiilapulttikampiin uusia kiilapultteja?

Mulla on yks kohtuu laho bruuksi, mut kyl sen araldiitilla käyttökuntoon saa, laitan kuvia huomen ja mietin samal raaskinko luopua siitä. Multa löytyy myös parit ylimääräiset alumiinikiilapultit, ja mahdollisesti yhet teräksisetkin. Niissä on kevyitä kokoeroja, joten jos ei natsaa muualta, niin pistä mitat, niin katon onko mulla oikeeta.

NKOTB - 11:21, 5.3.2009 » Ostetaan mukaretro-fiilistelyprojektiin kromattu ratadroppi 25,4 millin kiinnityksellä, sekä nahkainen satula. Käytön jäljet plussaa, eikä tarvii olla mikään brooksi. Mistä muuten kannattaisi metsästää kiilapulttikampiin uusia kiilapultteja?
Kiilapulttikampien pultteja voi yleensä kysellä esim. pyörätohtorilta tai kalliopyörästä, muta kumpikin on kiinni nyt vielä jonkin aikaa. ...eli en tiedä :P
basti - 11:38, 5.3.2009 » Mulla on yks kohtuu laho bruuksi, mut kyl sen araldiitilla käyttökuntoon saa, laitan kuvia huomen ja mietin samal raaskinko luopua siitä. Multa löytyy myös parit ylimääräiset alumiinikiilapultit, ja mahdollisesti yhet teräksisetkin. Niissä on kevyitä kokoeroja, joten jos ei natsaa muualta, niin pistä mitat, niin katon onko mulla oikeeta.
Kammet on vielä Turussa, joten en pääse vielä hetkeen pultteja mittailemaan. Pistä ihmeessä kuvia satulasta, kun ehdit.

Multa löytyy kromattu teräksinen ratadroppi, keskiosan halkaisija on joku härö, pienempi kun 25.4, mut shimmaamallahan se menee. En tiedä merkistä. Maksaa yhden 0.5L Karhu-oluen.

anttig - 15:24, 5.3.2009 » Multa löytyy kromattu teräksinen ratadroppi, keskiosan halkaisija on joku härö, pienempi kun 25.4, mut shimmaamallahan se menee. En tiedä merkistä. Maksaa yhden 0.5L Karhu-oluen.
Mahtavaa. Sijainnee Helsingissä? Toivottavasti ei ole kova kiire päästä tuosta eroon. Mulla saattaa mennä joku kolme-neljä viikkoa ennen kuin olen seuraavaksi tulossa pääkaupunkiseudulle.

Helsingissä juu, eikä ole kiire. Voin ottaa foton jossain vaiheessa.

http://www.worksofantti.com/stonga.jpg

Pusketaanpa tarpeita pintaan. Dropin haen anttigeeltä, kunhan Helsinkiin ehdin, mutta satulaa kaipaisin edelleen.

Samoin polkusimia voisin kaivata. Mielellään tietysti sellaisia, jotka sopis mun Christophen häkkeihin, joissa kiinnikkeet ovat n. 8 cm etäisyydellä toisistaan… tai sitten valmista teräshäkki-poljin -komboa.

Pumps. Droppi herätti jo porilaisen poliisipartion kiinnostuksen, kun sitä huppu päässä viime yönä kotiin roudasin. Polkimet on toistaiseksi varmistamattomien huhujen mukaan postissa, mutta satula puuttuu edelleen.

Kammen kiiloja voi saada myös mopo tarvikkeita myyvistä
liikkeistä. Ilmeisesti muinoin myös mopoissa olivat jotkut
niistä polkimista kiinni akselissaan kiilalla.

Tunturi mopedin joku ihan varaosanumerolla varustetun
osan pitäisi sopia. Olen lukenut netistä, että joku oli
löytänyt ratkaisun juuri tätä kautta.

Hommassa muuten käytetään AINA messinkituurnaa, jos
kiilaa vasaroi suoraan, niin tottahan se terskottuu piloille.

Tuure

-.-

Vaimoväkeä tuo ihan normaali konepajaslangin sana
huvittaa suuresti.

-.-

Kiilapultteja on Hellbergin tukussa, joten mikä tahansa palveleva pyöräliike pystyy niitä hankkimaan. Esimerkiksi Tikkurilan Ajomies.

Mutta.

Kokemuksesta sanon että jos pyörällä aikoo ajaa, kannattaa laittaa neliskanttikeskiö tai joku muu nykyajan standardi. Kiilapultit löystyvät. Ja jos eivät löysty, niin niitä täytyy koko ajan uusia, koska keskiön laakerit pitää putsata kerran vuodessa…

Tällä ikuisuusprojektilla ajetaan lähinnä sunnuntaisessa auringonpaisteessa lähimpään ulkoilmakahvilaan.

Jos pultteja kerran pystyy tilaamaan, taidankin tosiaan testata löytyykö Porista palveleva pyöräliike.

tle88 Hommassa muuten käytetään AINA messinkituurnaa, -.-
Epäkeskoprässiäpäs. No okei, jos sellasta ei löydy kotoa, niin sitten ehkä tuurnaa..