O: Miche Primato 107mm ISO ITA

Ei ole pakko olla Miche, mutta ei 107mm italokeskiöitä näytä muilta valmistajilta löytyvän.

Ostaja Tampereella.

Tarpeita päivitetty.

Napa hakusessa

Myykää mulle tankoja

Myykää mulle ratas, niin voin vaihtaa sigua.

Pelastakaa mun ketjulinja

Michen keskiö haussa. Otan ilolla vastaan myös vinkit muista valmistajista, joilta löytyy otsikon speksit täyttävä keskiö.

Campagnolo?
Jos sulla on Miche advanced kammet, niin tarkista, onko ne iso vai jis. Niillä taisi vaihtua jossain vaiheessa se standardi

edit. siis jis tietty

Iso vai jis tarkoittanet? 107 tarve voisi viitata kyllä myös jis keskiönpituuteen kun noi isokeskiöt on yleensä sen 110 milliä.

Kyseessä vanhemmat Primatot (ei Advanced), joiden BCD on 135mm. 107mm jis tuottaa 47-48mm ketjulinjan, joten ISO pitäis olla.

^ei kyllä sitten auta toi isokaan, koska iso->jis muunnos vaatii 4 milliä lyhyemmän akselin eli 2 milliä per puoli. Tällöin saat 107 isolla linjaksi 45-46mm. Esim 110iso → 107 jis on aika normi käsittääkseni. Periaatteessa 103mm jis ja riittävä kiristys olisi hyvä ratkasu sulle, saatavuuskin ehkä parempaa tai en tiiä.

Käsittääkseni riippuu jonkin verran kammista ja keskiöstä. Tuosta on hieman ristiriitaista tietoa (Sheldon vs. muut lähteet).

Sen kuitenkin tiedän, että Miche on noita varten myynyt aikoinaan 107mm iso-keskiötä.

E. Niin ja Michen keskiö mahdollistaa kestjulinjan säätämisen, koska keskiössä ei ole laippoja.

E2. Periaatteessa Campan 102mm vois toimia myös, mutta ovat vähän kalliita ketjulinjan iterointiin. Kammen ja chainstayn välissä 10mm tilaa.

Se on mahdollista, jos kammet ovat vanhemmat ja silloin pyydät ihan oikeaa tuotetta, koska muilla iso viisteillä et välttämättä saa samaa ketjulinjaa. nimimerkki DPstyles oli ostanut muutama kuukausi sitten juurikin tollasen keskiön vahingossa kun BSA oli hakusessa, joten kysy siltä, olisko vielä sillä se ylimääräsenä.

Kiitos vinkistä. Jos ei natsaa, niin kokeilen varmaan 102mm Campaa, kun sellainen pitäis lontoon fixuttelijoiden mukaan toimia.

evans cyclesiltä ite tilailin ton 107mm ita ISO! kandee sieltä tiedustella että löytyisköhä vielä. ainaki 107mm Isoa on, mutta kierteistä ei löytyny tietoa.