O:Kiilakammet rattaan kera ja muuta.

juuja,mä tarttisin jonkimmoiset käyttökelpoiset,mieluiten ei aivan kauheen ruosteiset/syöpyneet,kiilakammet ja ehkäpä siihen sopivan akselin jne kilkeet,jotka sopis 68mm brittikeskiölle (raleighiin),enkä pahakseni laittas jos messiin löytys ko kampiin passaava 38-47 hampainen rataskin,mutta sopiva vois olla joku 43-45.Luulin jo että Raleraatooni ois ollu tarpeeks osia mutta hankitut menikit favorittiin niin tuli tällanen tarve.Kyseeseen saattaa tulla myös normaalit nelikanttikammet plus ratas plus keskiö,mutta jotenkin dikkailen noita kiilakampia kuitenkin enempi.Ei todellakaan tartte olla mitään harvinaista ja ultrakevyttä hipokamaa.

samaan syssyyn laitetaan hakuun tuumasella kaulaputkella oleva keula,aivan sama onko mitä merkkiä,kunhan on muhveilla eikä ihan mummotsygästä,ratkaisevin pointti on se että siinä ois tota kaulaa melkosesti,koska mun rungossa on etäsyyttä asennetuista laakerikupista,toiseen,20.3cm,eli jos sulla ois keula jossa on kierteet,ja mittaa vaikka 22.5-23.5 senttiä niin se vois olla just mun tarpeisiin passeli.jarrukiinnikkeille en laske arvoa,enkä myös niiden puuttumiselle.

ja viel sellanen,takakiekko,kasettipakalle,tai jollain suht yleisellä kierteellä oleva ( = helppo vaihtaa välityksiä vapaaratasta vaihtamalla).Ei tartte olla mitää racing palikkaa,vaan jotain mikä kestää ajoa vaikka satulalaukkujen kera,ja muutenkin ennemmin järeät kuin kevyet.jarrupintaa en kaipaa,kun eteen jarrun kuitenkin laittanen.ja pitäs olla sopivan levee 35-37 kumille.

ei mulla muuta nytte.

Vanhaa Raleighia rassanneena sanon vakavasti, että vältä kiilapulttikampia viimeiseen asti. Ne eivät kestä ajoa.

Jos Raleighissa on onnettomuudeksesi Raleigh-kierteet, laita kierteetön keskiö. Nekään eivät aina kestä ajoa, mutta ovat helpompia rassata. Jos raadossa on brittikierteet, laita nelikantti- tms. keskiö.

Jos kaikesta huolimatta haluat harjoittaa hermojasi ja metallurgian taitojasi kiilapulttikammilla, minulla on kahdet, rattaineen. Toiset on poistettu Raleighista, toiset jostain toisesta pyörästä. Ne ovat nättejä. Kaupan päälle saat erimuotoisia, ehkä sopivia kiilapultteja. Kaljan hinnalla.

20 eurolla saat erittäin, erittäin laadukkaan ja hyväkuntoisen, aidon, ikivanhan brittikierteisen kiilapulttikeskiön, joka pyörii kuin hyrrä.

Lisäksi olisi 1977 Raleighin takakiekko, eksoottista 27-kokoa vai mitä se oli.

Privaa.

Laitoin privaa.