O: Kammet 110/111mm keskiölle ja 17t takaratas

Jees eli tossa rungossa on locktitellä kiinni laitettu kierteetön keskiö koska ei ollut kierteitä ja siinä on siis 111mm keskiö ni siihen sopivat kammet. Tarttis myös 17t fiksitakarattaan.

Fixiin tulee eli jotain mitkä menee edes lähelle 42mm ketjulinjaa

Eiköhän 110mm menevillä kammilla päästä tarpeeksi lähelle.

Ylös!

Neliskanttikeskiö siis. ISO- vai JIS-viiste akselissa? Tsekkaa eka tämä ja ehkä tämäkin ajatuksen kanssa. Mikäli JIS, tuonmittaiselle akselille saattaisivat olla sopivia mm. Andel sekä vanha Shimanon 105, jälkimmäinen edellyttäen että rattaan laittaa sisemmälle paikalle. Mun ymmärryksen mukaan nyrkkisäännöksi käy, että jos bongaat tuolta jotkut maantiekammet, joissa ketjulinja on saatu sopivaksi 107mm akselilla + ratas ulommalla paikalla, samat kammet käy sulle kun laitat rattaan sisemmälle paikalle (4mm ero). Prikoilla voi sitten hoitaa hienosäädöt.

Sitten oli myös joku juttu että ISO-viisteeseen uppoaa JIS-kampi neljä milliä syvemmälle kuin JIS-viisteeseen vai oliksse toisinpäin ja yhteppäin nämä standardit sopii yhteen ja toistepäin menee vehkeet äkkiä paskaks. Mutta oon liian laiska ottamaan tästä selvää.

https://www.yksivaihde.net/old/7255/102023

^liian pitkät kammet.

löytyy EAI 17t ratas myös.

halvemmalla saa kaupasta ku en nyt oo ihan merkintojen ja merkkien perään.

Mulla on Shimanon kampisetti kotona. Muistaakseni 110mm keskiössä ollut kiinni. Tarkastan illalla, kun pääsen himaan.

Crusty - 15:01, 22.3.2011 » halvemmalla saa kaupasta ku en nyt oo ihan merkintojen ja merkkien perään.
Toi EAI:n ratas on helvetin hyvä, suosittelen erittäin lämpimästi.
  • 1 - neljä euroaasialaista aktiivikäytössä eikä minkäänlaisia ongelmia ole ilmennyt, kestävätkin vielä. Hyvään rattaaseen kannattaa (imo) panostaa; hyvin kohtuullisella budjetin lisäyksellä voi saada huomattavankin parannuksen voimansiirtoon ja sitä kautta koko hommaan…

No perkele! Pitäisköhän se sit ostaa pois ja antti pistä viestiä ku tarkastelet tilanteen!

Nyt kun muistelen, niin heitin sen menemään, kun oli niin huonossa kunnossa. Nyt kun ei tarvii vetää kotiin päin, niin komppaan kundeja EAI suuntaan.