O: hiljanen hopeinen ratas, 1/8" 17t

Zen vaikuttais hiljaselta mut sen kaverina oleva Surly pitää hirveetä mökää.
Haussa siis joku hiljasempi ratas leveelle ketjulle 17 hampaisena.
Jos nurkissa lojuu joku laadukas, hiljaseks koettu ratas ni myy se mulle.

e: ostetaan siis melkeen mitä tahansa paitsi surlyä. Ja pitää olla hopeinen.

Ei ole hiljaisia rattaita. On hiljaisia yhdistelmiä.

T: kaks Surlya ajossa, en ainakaan kuule niistä mitään ääntä.

RTZ - 10:35, 9.7.2014 » Ei ole hiljaisia rattaita. On hiljaisia yhdistelmiä. T: kaks Surlya ajossa, en ainakaan kuule niistä mitään ääntä.
hijainen yhdistelmä Surlylla kiinnostaa

Skeneketju ja jokumikälie-eturatas. Ehkä Andelien oma. Ketjulinja suora. Voin myös olla kuuro, mutta tarpeeks hiljainen mulle että en oo koskaan mihinkään voimansiirron ääniin kiinnittänyt huomiota. Epäsuhtaisesti kuluneella ketju-ratas-kombolla kyllä kuuluu melua sietämättömissä määrin, eli en mä ainakaan ihan mitä tahansa siedä.

Edit: teräsrungoissa, palpa kai saattaa vahvistaa mahdollisia ääniä vähän enemmän?

Biitterissä oon ihan tykänny surlyistä, kun ne on tuntunut kestävän pidempään kun muut rattaat millä oon ajellu, ihan niinku näin fiilispohjalta. Ja voimansiirto kuitenkin aina niin saastasessa kunnossa et iha sama.

Mut tossa eilen kun pyörittelin tota Zen+Surly komboa hiljakseen, se surly piti nakutusta, mikä sit ajossa kuuluu tietty metelinä. Ja ohan noi surlyjen hampaat aika jytkyt, en tiiä vaikuttaako se tohon. Näytti et ketju vähän niinku “pomppii” siinä asettuessaan rattaalle.

Mikään ratas ei tietenkään oo hiljanen, mutta toi meteli meinaa olla mulle liikaa, haluun ainakin kokeilla et paranisko vaihtamalla.

Edit: ja joo, teräsbiitterissä surlyt ollu välillä ihan suht hiljasiakin, vaikuttaisko toikin sit, kun palpan kanssa rämisee

Onko ratas ja ketju uudet/yhtä kuluneet?

Tuota nakutusta kuulin ite kun heitin kuluneelle rattaalle uuden ketjun.

Joo uuet, ei oo siis kyse siitä ettei ketju asettuis niille hampaille.
Mut aina siinä kun ketjusta uus linkki menee rattaalle, se näytti vähän “pompsahtavan” siinä ja lähti joku ääni, kun pyöritteli hitaasti. Kovaa pyörittäessä sit se kuulu metelinä. Ja zen vaikutti ihan äänettömältä. Eikä toi meteli siis iha hirveä ole, mutta liikaa, kun on tottunut paaaaljon hiljasempaan voimansiirtoon.

Hmm… kuluiskohan tuo äänettömäks pienellä ajolla? Ei luulis sen rattaan noin tiukkaa sovitusta kestävän kovin pitkään kulmien vähän pyöristymättä.

Mikä ketju, muuten?

^^Ite pyöristin viilalla piikkien huippuja surlyssä sekä pituus suunnassa, että leveyssuunnassa, ja heti loppu meteli

KMC K710 Kool Chain. Tääki ollu hiljanen jollain setupilla. Ajoo takana jo useempi sata kilsaa, en tiiä. Mut siis ei oo ennen ollu näin äänekäs kerralla uusittu voimansiirto. Syytän tota surlyn hampaan muotoo, kun en muutakaan keksi.

Mä voin ottaa nimellistä korvausta vastaan huolehdittavakseni kaikkien metelöivien Surlyn rattaiden toimittamisen jätteenkäsittelyyn.

Tähän vaivaan muuten huomattavan usein auttaa viikko-pari ns. kovaa ajoa

^Testattu, ei auttanu. Myykää nyt vaan mulle se ratas!

^^Mulla on läjä loppuunajettuja surlyjä kaapissa, koska tuut hakemaan?

Ah, loppuuajetuista menee valitettavasti ongelmajätemaksu :wink: