O: Crescent 92309, c-c 61 cm

Tuossa 61 sentin (c-c) korkeusmitassa on vaakaputki silloin noin 62 senttinen (c-c). Haen siis aivan nimen omaan tuota erittäin isoa 92309 retkimallia, johon mahtuvat myös lokasuojat. Runko tai koko pyörä, huomioin kaiken kuntoiset. Ainoa ehto on, ettei runkoputkissa saa olla fyysisiä lommoja, siis selviä painaumia, eivätkä runko tai etuhaarukka saa myöskään olla yhtään vääntyneitä.

Tuure

-.-

Siis jotain tämän suuntaista on yhä edelleen hakusessa:

Synnyinsijoilta vaan hankkimaan!

Kiitos tuosta linkistä… liki elukkamaisen kuva-analyysin jälkeen olen kuitenkin yli 98% varma siitä, että kapistus on kuitenkin todellisuudessa 59 c-c ja ja 61 on c-t mitta. Sen näkee ensimmäisenä tuosta emäputkesta, se on aidossa ja oikeassa 61 c-c vehkeessä aina vähän epäsuhtaisen näköinen, ja tekee pyörästä hivenen oudon näköisen kun sitä vertaa matalampiin versioihin. Omistan tuon kuvan sinisen kaunottaren, kiitokset siitä MrHatille, mutta kaipaisin kesämökille toista samanlaista retkimallia. Siellä on ensimmäiset 500 metriä soratietä ja 2 seuraavaa kilometriä öljysora pinnalla. Tuohon runkoon mahtuvat pyörimään ilman lokasuojia 622-47 kumit. Joudun vetämään tuostakin rungosta satulaputken niin ylös, kuin merkkiviiva sallii, ja vaihtamaan paikalle tizumolta ostetun Cinellin pitkän stemmin. Siksi kaksi senttiä matalampi ja kolme senttiä lyhyempi malli ei vain käy. Btw… tuohon runkoon on maalauksen jälkeen tulossa se Sinulta ostamani veistoksellisen kaunis 130 millinen Mutant stemmi. Tuota ei viedä mökille, tuota roikotellaan pannuhuoneen seinällä ja uneksitaan kaukomaista. En ole vain löytänyt sitä sopivaa quill stemmi adapteria 22,2->25,4, niitä 1-1/8 osa malleja kyllä on muttei sitä tasan tuumaista. Samoin putkitelineet ovat liian matalaan runkoon, nyt ne laskevat raskaasti keulaan ja perään päin ja näyttävät oudoilta silmään. Joudun tekemään kokonaan uudet alapäät niihin telineisiin. (ne ovat siis semmoisia tosi vanhoja mummonpyörän putkitelineitä, eli oikeita tavaratelineitä.)

Todellisuudessa vaimo kuitenkin kuolee ennen minua, vetäydyn lappiin asumaan kesämökille, ja käyn tuolla pyörällä kylillä ostamassa kaljaa ja lenkkimakkaraa ja kaurapuuro tarvikkeita. Pukeudun tuulipukuun ja kasvatan itselleni miehekkään poskiparran tyyliin Noddy Holder.

Seuraavaksi joku tietenkin kysyy, että kuka on Noddy Holder…

Ja hyvät biisit kuunnellaan muuten sitten aina loppuun saakka.

Tuure

-.-

'70 -luvun alussa minä kuuntelin näitä radio Luxemburgista vanhalla putkiradiolla, johon tein itse antennin oman huoneen ikkunasta viereisen parvekkeen kaiteeseen ja raahasin fillarin kanssa kitaraa musiikkiopiston kitaratunneille.

Tämä on näitä off-topic päiviä taas… josko bannia ylläpidolta ? Autotalli on siinä kunnossa, että sillä alkaa päästä näihin 4D dokumentteihin jo…

Rock elää. Me vain aikamme.

1982 Slade oli Kuusrockissa Oulusa, broidi salakuljetti pöytäviinapullon imeytettynä ruisleipään näille keskitysleirifestareille. Dave Hillin platformit jalassa ja silinterihattu päässä oli silloin rockkukkojen tunkion ylipäällikkö.