O: 36h-fiksinapa

Haussa 36-reikänen ratanapa, fix/fix tai jotain, ei niin tarkkaa.
Laippa mieluiten matala, isokin laippa kelpaa, pinnat kuitenkin ostan vielä.

Ja nyt hakuun vielä tuumaselle, kierteelliselle keulalle ohjainlaakeri, korkeus (stack height, ehkä voin puhua vain korkeudesta) nykyisessä 43 mm joten jotain sitä kokoluokkaa. Paljon korkeampihan tuon ei ole hyvä olla, ja jos matalampi niin se tietää prikkoja sitten?
Juuri vaihdoin vaseliinit mutta ei pyöri yhtään sen paremmin, joko klappaa tai sitten on tahmea, eli kai tuo on parempi vaihtaa. Esimerkiksi mun huonokuntoisessa Kulkurissa on parempi laakeri joten ei ole vain pelkkä käsitys että laakerit on parempia ku tuo.

Kampia saa edelleen tarjoilla, haussa olis tuollainen vanhahko, mielellään tuollaisilla “syvennyksillä” (fluteilla, mitä ne on suomeksi) oleva malli.
Ja 36h-ratatakanapa jos löytyisi olis siistiä.

Katellaan nyt vielä jos löytyisi joltain, kai se on vähitellen tilattava jos ei meinaa löytyä. Höh.

Mitäs jos heittäisit siitä ohjainlaakerista kuulakehät mäkeen, hakisit läjän uusia kuulia ja asentaisit ilman kehiä?

Tuo varmaan kävisi edullisimmaksi.
Ja nuo kupit näyttivät olevan ihan ok-kunnossa, onko niiden vaihtamiseen jotain suositusta, tai siis että kuinka karuun kuntoon saavat kupit mennä ennen kuin vaihto kannattaa? Täytynee käväistä kauppiaalla.

Kampia vailla edelleen.
Navan suhteen varmaan päädyn sijoittamaan On-Oneen tässä lähiaikoina.
Myös tuota kehää hakisin ehkäpä, olisi mukava kasata kiekko suoraan purkamatta tuota vanhaa.

Viimeinen yritys, nolottaa koko ajan nostella tätä.
Tarjotkaa tuollaisia kampia kuin ekassa kuvassa tai 36h-reikäistä ratanapaa, kunhan kierteet kunnossa. Kammet voi postittaakin, jos ei pääkaupunkiseudulta löydy.

edit: Kammet saa olla ISO/JIS-viisteellä, keskiö vaihtuu kuitenkin. BCD 130 mieluiten. 144 kelpaa myös kyllä.

Löydät helpommin ebaystä, googlettamalla ja seuraamalla erinäisiä sivustoja. Noita vanhoja Sugino/Campagnolo/Suntour/Dura Ace kampia ei paljon liiku, ja jos liikkuu niin voit joutua myös maksamaan! Napoja saa paikallisista kaupoistakin ihan parista kympistä ylöspäin, ellei nyt ihan välttämättä pidä kaiken olla trendikkäästi second hand. Tsekkaa nuo hakemiston linkit läpi, varmasti löytyy halvalla kamaa ja kyllähän jengi laittaa koko ajan kimppatilauksia niin postitkaan ei juuri mitään maksa. Ei tarvitse nolona nostella (jos kerran siltä tuntuu) Tsekkaa vaikka alkuun ao. linkki. (Jos jotain tilaat niin kysy tarkat tiedot, mulle tuli taannoin väärä ratas. En tosin jaksanut enää takasin lähettää.)

Joo, totta.
Kuitenkin vastaavanlaisia kampia on täällä pyöriskellyt, niin ajattelin että josko joltain joku vanha maantietupla löytyisi.
Tuon navan tulen varmaan tilaamaan, tai jos löytyisi jostain paikallisesta liikkeestäkin. Pistin sähköpostia muutamiin kauppoihin, jotenkin ollut outo umpikujatilanne, kun paikallisten kauppojen sivuilla on vähäisiä listoja tuotteista eikä ole sen kummemmin ajatellut että valikoimaa olisi enemmänkin mahdollisesti.
Ulkomailta tilaamista taas olen yrittänyt välttää niin pitkään kun mahdollista, vaikkei siinä mitään ongelmaa käytännössä olisi, jotenkin vain mielummin hankkisi lähempää.
Kampien suhteen teen ehkä niin, että pistän jotkut kelvolliset kammet kiinni jotta projekti nyt etenisi siltä osalta, ja metsästelen toisia kampia ja ostan jos tulee vastaan. Ettei huomaa vähän ajan kuluttua että projekti on samassa vaiheessa kuin ennen joulua vaikka lehdet jo puissa.

Kammet tosiaan löytyivät, tota napaa etin vielä, mielummin ostan jonkun nurkista pyörimästä kun ulkomailta.

http://www.kolumbus.fi/tero_penttinen/
Kysy näitä suoraan Terolta…
Dimension ratanapoja 20 eur/kpl.
Kokeiles tuolta :slight_smile:

Kysäisinkin tuossa joku aika sitten, ei 36-reikäisenä löytynyt.

Meni ohi suun tuo just äsken myynnissä ollut napa, eli saa vieläkin tarjota. Värillä tai laippojen koolla ei ole väliä, mieluiten siis matala ja kirkas, mutta tosiaankaan ei välttämätöntä. 120mm haarukalle, fix/fix, fix/free, pelkät yhdet kierteet, miten vain… Kunhan vain löytyisi. Posti kulkee, tai mä haen.

Kyselin navoista+muista osista viikko sitten muttei vielä ole vastausta tullut… Onko tuo sivulta löytyvä spostiosoite (gwp.fi) vielä käytössä? Herra lomalla?

Penttinen vastaili kaupan aktiiviaikoinakin 1-2 viikon viiveellä sähköposteihin. Soita!

Tuonne osoitteeseen mä itse lähetin viestiä, ja tulikin vastaus viisi päivää myöhemmin. En tiiä sitten onko jossain lomailemassa, mutta ei se siis ainakaan mulle saman tien vastannut. Ja tosiaan silloinkin ilmoitti että käy katsomassa, siitä vielä viikko eteenpäin ja kertoi että ei ollut kuin etunapoja.

Pitänee soitella. On vaan tottunut siihen että spostilla saa nykyään asiansa parhaiten hoidettua - kun ulkomaan putiikitkin vastaa yleensä muutaman tunnin viiveellä…

Mä voin myydä sulle käyttämättömän On-onen 36h navan viiteenkymppiin plus postikulut.

On-onen napa on korkealaippainen, Sirkus hakee ensisijassa matalaa. Sitäpaitsi, On-onelta sen saa 15,32 punnalla + pk. Linkki.