Menin eilen ohjaustankoa asentaessa tuhertamaan miljoonapihdeillä Raleighin oman stemmin käyttökelvottomaksi ja nyt tarvitaan siis toinen tilalle >> joku perus hyväkuntoinen 22mm, n. 100-120mm pitkä , tuumaiselle ohjaustangolle.
Eilisen räpeltämisen jälkeen otan mielummin varman vaihtoehdon ilman ylimääräistä roppausta. Tohtorilta näyttäis ainakin löytyvän jotain 22mm stemmiä. Yritän päästä käymään ens viikolla.
Tarjotkaa kuitenkin jos löytyy jotain sopivaa sopuhintaan.
Se on hyvä, että on vielä huumorintajua jäljellä. Lohdun sanaksi: Kaikki munaavat alkuun ja jäljestäpäin oma törppöys hirvittää ihan kuolettavasti. Tärkeintä on se, että hommasta älyää ottaa opikseen.
Irrotusöljyt, kynä mallinen kaasutoho ja runsaasti erilaisia pehmike patentteja leukojen väliin on hyvä olla aina varastossa.
Vanhan auton kanssa jopa niin oudon kuuloinen esine kuin iskumeisseli on älykäs ja hyvä työkalu. Sen täräys irrottaa sellaisiakin kohteita, joissa normaali pienempi hylsy voi vaikka haljeta. Minulla on 23,5 vuotias Scorpio pihalla, minulla se on ollut 20 vuotta. Vetoakseleiden laipat piti irrottaa ensimmäisen kerran siitä, molemmista päistään. Ne laipat ovat kiinni Torx-45 pulteilla. Särin alkajaisiksi kolmesta eri sarjasta torx päät, ennen kuin minulle vihjaistiin iskumeisselin siunauksellisuudesta moisessa hommassa. Kymmenen euron iskumeisseli ja kilon moska irrottivat putkeen ja peräjälkeen noin 40 pulttia, ainoakaan ei katkennut eikä vahingoittunut. Olin suoraan sanoen vaikuttunut. Tuota ennen olin vääntänyt niitä torx päitä 50 sentin erikoispitkän vääntövarren kanssa, ja palojen rungot vääntyivät kierteille. Kuumennusta ei voinut käyttää, koska toisen laipan alla oli perävälitys ja toisessa päässä oli se pyörän keskiö laakereineen.
Kai tuo iskumeisseli johonkin pyörän kuusiokolo pulttiinkin tepsii. (järjen käyttö kannattaa aina muistaa)
Tuure
-.-
Joo… pistin väliin alumiinitahnaa, kun kasasin ne laipat. Ovat pysyneet myös kiinni. Kiristin momenttiavaimella pultit oikeaan momenttiin, jonka katsoin huoltomanuaalista. ← tuota ei kannata tehdä sokkona ns. perstuntumalla, jos ne oikeat kiristysarvot vain jostain ovat saatavilla.
Mitä enemmän vanhojen romujen kanssa puslaa, sitä fiksummalta aineelta se alumiinitahna tuntuu.
-.-
Joku ystävällinen huolto, jossa on paineilma vehkeet ja ko. vääntötyökalut, voi myös auttaa pahasti jumineen osan kanssa. Paineilmatyökalun naputus on melko väkivaltaista sekin.
liike on auki enään ensi viikon, sitten osatoimituset siirtyvät itellan hoiviin.
eli talvikaudella jos tulee osatarpeita, tilaus tai kysely sähköpostiin ja osat toimitetaan postin kautta.