O: 135mm fiksitakanapa tai valmis kiekko

Talveks tarvis saada karate apina fiksiks, jos sulla on ylimääräisenä fiksitakanapa tai 29er fiksikiekko niin ostaisin! Mieluiten mustat setit mut ei kai sillä niin väliä lopulta.

Voin noutaa pk-seudulla✌

EDIT: homma hoidossa, kiitti @kappa :hugs:

1 Like

Mites ihan vaan 6-pulttiratas?

Tähän se sit pääty joo! Saan kappalta tommosen boost etunavallisen kiekon 12mm laakereilla, siihen tokmannilta sopiva pätkä 12mm putkee millin seinävahvuudella, sopiva speissaus ja läpiakselilla kii → kovaa ajoo vaan :slight_smile:

5 Likes

Mä haluan sellasen DIY ohjeen, eiks joo. Mun pää on liian tyhmä ymmärtämään miten tää tapahtuu pelkästään lukemalla tämä. Kaikista siisteintä ois tietenkin jos ois sellanen listaus jossa on kaikki tarvittavat osat ja linkit nettikauppaan. :slight_smile:

En tietenkään vaadi että pitäisit kädestä kiinni kun yhdessä käydään Tokmannilla hakemassa osat.

2 Likes

Blockquote

Pahoin pelkään et ite oon tää tyyppi ku Jonne jo kaiveli ton tokmanni-sourcen ja kaikkee :joy: Mut ehdottomasti, jos mun räpellys jeesaa ketään niin voin kirjottaa miten mokailen sen lopulta kasaan ja ajoon!

2 Likes

Odotellasani tätä sun räpellystä niin kävin mittailemassa vähän kuinka paljon tuossa mun fiksinavassani on extraa kierteissä kun sitä kerran selkeästikin on. Kyseessä on siis se Novatecin pulttitakanapa jota ainakin vielä saa täältä:

Niin siinä tosiaan on noin 7.5mm kummallakin puolella joten mun hieman vajaalla aivotoiminnalla mä saan aikaiseksi laskutoimituksen että tuonhan voi myös spacereiden kanssa laittaa 135mm perään. Tämä siis vaan tälläisenä välihuomautuksena jos joku on yhtä peukalo keskellä kämmentä kuin mä ja toivoo jotain nopeahkoa ratkaisua ongelmaan. Itellä tuolla meni 22 päivää kotiovelle tilauksesta mitä pidän ihan nopeahkona.

Michen ratanavoissa on mun mielestä myös tarpeeks pitkät akselit 135mm leveälle perälle.

1 Like

Surlyhän tekee myös tällaista kuriositeettiä

1 Like

Mun on nyt vieläkin vähän vaikea hahmottaa, että mikä estää käyttämästä ihan perinteistä 135 mm 6-pulttilevylle tarkoitettua takakiekkoa 6-pulttirattaan kanssa, tai vaikka centerlockille tarkoitettua takakiekkoa adapterin ja 6-pulttirattaan kanssa.

Jos pelkää että takakiekko lipsuu pikalinkun kanssa, niin vaihtaa sitten mutteriakselin tai käyttää Surlyn tuggnuttia tai muuta vastaavaa.

Luulen et juksaat. Sano suoraan vaan mitä aattelet.

Mäkään en ymmärrä. Että jos joku jaksaa/viitsii kertoa niin olisin hyvin kiitollinen!

Edit: Tämä ei ollut mielipide, vaan kysymys mutta tosiaan kun luin sen itse niin sen voi tulkita kyllä vinoilevaksi mielipiteeksi jos sen vaikka lukee päänsä sisällä sellaisella nettitrollin äänellä. Kiinnitän kuitenkin jatkossa huomiota siihen miten kysymykseni muotoilen.

Luulen et teidän kahden kannattaa sit varmaan laittaa pydeen oma ostoilmoitustopi 135mm takanavalle. Teidän mielipiteitä ei varsinaisesti tarvita täällä.

Ok thanks

Mun mielestä on pikalinkun lisäksi ainakin yks aika ilmiselvä ongelma 135mm levyjarru vaihdenavan ja pulttirattaan käytön kanssa. Ketjulinjasta tulee muistaakseni aika typerän leveä.

Akselin vaihdon tai tugnuttin säädön sijaan ite ainakin mielummin hankkisin vaan jonkun oikeasti sopivan navan.

2 Likes

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.