Nörtteily

Itselläni on ollut ajatuksena käyttää raspberry pi:tä, kameraa ja wlan-tikkua (+akkua), ja käyttöliittymää kännykällä. Olen kokeilin softaa alustavasti raspberry pi:llä, hyvin toimi. Jotain pieniä muutoksia piti kirjastoversioista tms. johtuen tehdä, eikä noita muutoksia ole nyt mukana. Lisäksi käyttöliittymää pitäisi ehkä säätää mobiililaiteystävällisemmäksi. Kattoo ny kuin innostusta piisaa.

Kuvittelisin, että Jollalla vois myös mahdollisesti toimia.

Jos joku tuota nyt testaa, niin yks mahdollinen ongelmakohta on kamera – olen testannut vain yhdella veppikameralla, joten jotain ylläreitä voi tulla.

Jos sä haaveilet raspista, ni eikös olisi aika pieni hyppy käyttää jotain tämmöistä kameran kanssa kikkailun sijaan?

Mikä ettei, itse mietin jossain vaiheessa valonsäteen katkaisua. Ihan hyvin liikkeentunnistuskin vaikuttaa toimivan, väärät positiiviset eivät tuntuneet olevan ongelma kun velolla viime syksynä testasin. Vaivaksi tietty jää, että jäljelle jäävät ruudut täytyy perata ajon jälkeen.

en lannistunut ledihommien kanssa, nyt on postissa odottamassa uusi muuntaja. ja nyt kun yksi muuntaja jää yli niin mietin että sen kun pistäisi jonnekin komeron perälle hurisemaan ettei ääni häiritse ja vähän vetelisi piuhoja niin sillähän saisi 12V DC tuotua erinäisiin paikkoihin kotona. just tilasin tommosen kivan PIR-lumenmittaus-releen. mietin tässä just että ois kyllä aika siistiä pimeään aikaan kun portaissa kävellessä lävähtäisi aina siihen portaaseen kohdevalaistus millä kulloinkin seisoo ja kun astuu pois niin valo sammuu. mutta katotaan nyt kun todellisuus on yleensä haaveita karumpaa.

Asensin sit archbangin ja kohtapuoliin oli ongelmia tuon flash playerin kanssa, jatkuvasti kaatuili joka videon alussa eikä vaan suostunu toimimaan. No mäpäs fiksuna poikana poistin sen kokonaan ja huomaisin, että nyt taas toimii youtuubi ja kumppanit (jotain HTML5 hommia?). Ainut vaan että foorumia selatessa alkokin tulemaan youtubevideoiden kohalla taas nillitystä siitä että ei oo tarvittavia plugineja ja tarjoavat jotain epämäärästä kolmannen osapuolen softaa.

Wat do?

nyt tuntuu ledihommat jo ihan 4/5. ei haittaa ees se että näyttäis tulevan taas lunta ja taivas pilvessä kun napsauttaa vaan valot päälle. pitänee vähän räknäillä uusiksi kun oon ollut sitä mieltä että kilowatti (loisteputkilla tai vastaavilla) per 25 neliötä on ihan hyvä. 500W taitaa nimittäin olla jo liioittelua kun nyt on 200+W ja alkaa jo riittää. aika kätevää muuten saada valot kuntoon näin huhtikuun alussa kun hämäryys harmitti tuossa joulukuussa.

totesin että en mä kyllä tahdo mitään nopeasti syttyviä ja sammuvia valoja portaisiin, esim yöllä jos pitää kävellä portaissa niin epilepsiakohtaus on ihan vihoviimeinen juttu mikä kannattaa portaissa kokea. tilasin sit läjän halvimpia PWM-himmentimiä ja päivitin ideaa niin, että kun portaita lähestyy niin valot kirkastuu portaattomasti koko pätkältä. pitänee ottaa pullaa ja yksi purettu säädin mukaan töihin kun tulevat niin voi peukalo suussa itkeä elektroniikkajeesuksilta vinkkejä että mitä kannattais lähteä yrittämään tuon himmentimen potikan paikalle että sais jonkinlaisen prototyypin kasaan.

^ <3

walto - 21:16, 2.4.2015 » Asensin sit archbangin ja kohtapuoliin oli ongelmia tuon flash playerin kanssa
Miltä tilanne näyttää, kun asentaa Adoben uusimman Flash-plugarin käsin? Ainakin Ubuntulle taitaa löytyä valmiit ohjeet, jota voi varmaan soveltaa tähänkin.

Tossa on selostusta tuon 8088MPH-demon taustoista. Aikamoista.

Prkl, mäkki ei vaan aukee ei…jää omppulogoon rullaamaan. Kerran päässyt safemodeen mut päivityksen yhteydessä jumittui taas restarttiin. Missä vika?

nyt ois sähköpostissa iso nippu peedeeäffää PIRreistä ja elektroniikkajeesuksilta tosi hyviä neuvoja taskut täynnä. ehkä mulla vielä joku päivä on sit läheisyyden mukaan himmenevät ja kirkastuvat valot…

walto - 21:16, 2.4.2015 » Asensin sit archbangin ja kohtapuoliin oli ongelmia tuon flash playerin
Pelkkää tavis Archia olen käytellyt ja siitäkin on jo aikaa. Hieman epäelegeanttina yleisratkaisuna flash- ja pdf-asioihin eri distroila olen yksinkertaisesti asentanut Google Chromen, oletan että voisi mennä samaan tapaan tuolla bang-variaatolla?

https://aur.archlinux.org/packages/google-chrome/

tarkoititko: chromium önk tönk gpl öffön föffön

red heat, raw deal, mitä näitä on, kaikki pitäis tsiigata pitkästä aikaa #aah

pieni merenneito - 11:45, 23.4.2015 » tarkoititko: chromium önk tönk gpl öffön föffön
Muuten tietty, koska isoveli. Mutta silloin joskusmuinoin siinä ei ollut tuon flash-tarpeen ratkaisun pihviä, Adobepahan Flashpluginpahaa, vaan se piti sitten kuitenkin jumppailla erikseen ja sitten päivitellä jumppailut iloisimmillaan pari kertaa viikossa. Myymällä sielunsa Googlelle ja CIA:lle sen sijaan sai helpommat ja keskitetymmät päivitykset muita ja alkeellisimpia ihon alle pyrkijöitä vastaan.

Mutta korostan että olen (ainakin) parin vuoden verran pihalla :slight_smile:

Jos ns. tiedostavampaa otetta niin ehkä heti alkuun jotain reilun kaupan Mozillaa? Tai ei kovalevyä lainkaan?

domppa92 - 11:58, 14.5.2015 »
peltsip - 8:06, 14.5.2015 »
asb - 7:42, 14.5.2015 » Instalinkkejä voi sit jakaa muillekin...
tota kautta pitäis tulla junakuvia kun käy aina välillä hakkaamassa f5 http://tagsecond.com/tag/1v7v
Näkee sitä normi instankin kautta kirjautumatta :) ja näyttää myöhemmätkin [https://instagram.com/explore/tags/1v7v/](https://instagram.com/explore/tags/1v7v/)
nyt vähän nolottaa, luulin että ig on mobile app only. häshtäg tietotekniikan _ aallonharjalla.

2 kuukautta. sen verran toi pir + relehommat matkusti mutta tänään kolahti postilaatikkoon ja nyt ois valoisuusanturin speksaaminen ja modaaminen jäljellä plus vähän piirien räknäilyä ja sit saattais olla toimiva prototyyppi lämpimien ruhojen etäisyyden mukaan säätyvästä valohommasta valmis.