NJS EXPORT pikakimppa (closed)

Lähteekö joku jakamaan posteja/mahd. tullimaksuja? Tilaus lähtee tänään illalla klo.18. Yhteydet PM.

Tulleja ei voi välttää koska lähetykset tuolta tulee EMS-paketteina ja tulli blokkaa ne kaikki.

Miten olis stonga-kimppa? Kuka jaksaa laskea paljonko noille tulee kappalehinnaksi?

-=HANDLEBAR SPECIAL: 30% off b123 drop bars in 37 and 38cm.*
*Minimum order TEN (10) sets.

http://njs-keirin.blogspot.com/

ALV tulee ja tullit myös isommalle satsille. Viimeisin tilaus tosin meni ilman veroja ja tulleja=)

tullit ja alvit on mulle sitä samaa rokotusta ja joo, em. syystä noiden myös tankojen kappalehinta taitaa nousta liian korkeaksi että kannattaa alkaa tilaamaan kasaa.

taitaa nousta, mutta on tuolta löytynyt monta osaa hyvään hintaan vaikka niihin alvit/tullit päälle laittaisikin. Joten vielä 2h aikaa ottaa yhteyttä=)

^Mä voisin tulla messiin, laitan pm

Pimped back.

Suurin osa kamoistahan tuolla on käytettyä. Oonks mä ihan ulalla, vai eiks käytetyt saa verottomana/tullittomana?
En löydä searchilla sitä tulli/alvi- keskustelua, viitsiskö joku linkata. Pitäs alkaa lähettelemään pikkuhiljaa tänne kerääntynyttä rojua suomeen…

Edit: tähän vois vielä lisätä, että saapi kertoa, jos tietää miten homma pelaa kun lähetän itelleni sitä postia.

Edit2: eun ulkopuolelta.

Käytetyistäkin menee tulli ja vero, osti sitten yksityiseltä tai firmalta. Itselleen lähettämisestä en tiedä, mut teoriassa voi kai joutua maksamaan siitäkin, koska joutuuhan esim. EU:n ulkopuolelta ostettuja liian kalliita asioita tuodessa maksamaan vaikka toisi itselleen lentskarilla.

Ihan sama onko uutta vai käytettyä.haku toiminnolla TULLI löytyy täältäkin keskustelua/infoa aiheesta.

Tulee muuten nopsaan nuo EMS-paketit, 2 päivässä Suomeen. Siitä tosin kestikin sit jotain 4-5 päivää että Suomen Posti ja Tulli osasivat päättää että joo, tullattava on, tuupa selittelemään…

Itse olen toisinaan reissusta lähettänyt erinäistäkin roipetta kotiin; yksi houkutteleva lähetettävä asia on likapyykki… Pariinkin kertaan likapyykkipakettia olen käynyt tullitädin ja/tai -sedän kanssa yhdessä oikein katselemassa ja antanut oikein haistellakin. Ovat uskoneet lopulta käytetyksi omaksi tavaraksi ja säästäneet tulli/alvmaksuilta. Sekalainen fillariosa jne. sitten ei tietenkään tähän käyttötapaukseen oikein istu; mutta eikös pidempään ulkomailla asuva voi muuttaessaan takaisin tuoda melkein mitä vaan muassaan ?

Jos taas ois offtopicin sijaan aloitettu se tulli-/ALV-keskustelu, niin ensi kerralla se löytyisi. Niin se vaan menee.

Hommahan menee teoriassa niin, että kaikki alle 45e tavara menee tullivapaana ja sitä kalliimmat tullin kautta (paitsi kirjat 125e). Käytännössä kuitenkin omat tavarat menevät tullivapaana vaikka arvoksi olisi merkattu 300e, jos ne selvästi ovat omia ja omaan käyttöön (mikä voi olla tulkinnanvaraista bastin tilanteessa jos paketti on täynnä pyörän osia…). Toisaalta taas esimerkiksi moottoripyörän tai fillarin osat menevat lähes aina tullaukseen, vaikka tullirajat ei ylittyisi, koska osien arvoksi merkataan usein ihan mitä sattuu. Poikkeuksia tietysti löytyy kumpaankin suuntaan, mutta näin tullilla yleensä toimitaan.
Itse olen siis lentokentällä tullipostissa töissä ja käytännöt ovat tulleet aika tutuiksi.

tnts - 6:44, 13.4.2010 » Jos taas ois offtopicin sijaan aloitettu se tulli-/ALV-keskustelu, niin ensi kerralla se löytyisi. Niin se vaan menee.
joo, jatketaan siellä-->

Varsinaista TULLI/ALV säiettä ei taida olla, mutta näistä löytyy tietoa:

https://www.yksivaihde.net/old/584/7212

https://www.yksivaihde.net/old/544/6525

Tämän keskustelupätkän voisi vaikka moderaattorit poistaa, niin saataisiin yksi aihe joka sisältäisi VAIN/AINOASTAAN keskustelua ja infoa TULLI/ALV asioista.