Nishiki Rally Mixte

KIITOS HELSINKI 78-82

heh, jatketaampa aiheesta. katoin nopeaan vanteen leveys 18mm sisältä. taidan tehdä niin, että ostan kuitenkin paremmat navat. vaikka pyörätohtorilta ja kokeilen rakentaa kiekot itse. uusilla navoilla ja noilla bilteman vanteilla yms. bilteman paskoilla voi aivan hyvin harjoitella. eikä tule suurta kikkeliä otsaan jos en saa niistä suoria. tulin kuitenkin siihen tulokseen, että noi navat ei mulle kelpaa.

Huumorin kukka se on kaunis kukka. Pyörätohtori on muuten parhaillaan Argentiinassa. Meilitilailu kyllä toimii.

Kyläsaaresta saa välillä kohtuullisen päteviäkin napoja eurolla. Putsaa vaan huolellisesti tärpätillä ja laittaa uudet vassut. Pinnat kun laskee spocalcilla ni avot. Kiekot sitten kasaan ja haarukkaan pyörimään. Eiköhän se siitä.

Hapettumat oon itse hinkkaillut aina pois autosolilla, mitä saa rautakaupoista kautta maan. Nitromorssi on kyllä sellasta myrkkyä, et oksat pois. Varsinkin tällee talviaikaan jos joutuu sisällä hinkkaan, ni aikamoista sotkemista. Messinkiharja on senkin kans aikein hyvä apuväline.

Taipuisin myös tuon puhalluksen/pulverin kannalle. Taitaa hiekkapuhallus riittä.

hyi

Ajattelin mainostaa, että AgriMarket nimisestä puljusta saa suolahappoa (muistaakseni noin 30%) isoissa tonkissa (25 litraa?) aika edullisesti semmoisella noin 35 euron pinnassa olevalla hinnalla. = Litra maksaa siis vähän yli euron.

Muovipensseli ja kumihanskat ja tekee työn ulkona. Ruoste lähtee suoraan ja kerrasta. Ehjä muovipolymeeri eli tuo pulverimaalaus kyllä sen aineen kestää. Huuhtelu painepesurilla. = Irtoaa se mikä on irrotakseen ja on jo ollutkin irti. Jatkot sitten oman maun mukaan. Hapolla poltettu pinta on suoraan kuivattuna maalauskelpoinen.

Kun väkevää suolahappoa alkaa käyttämään ruosteeseen, niin mikään muu metodi ei oikein ole enää mistään kotoisin. Ruoste häviää koloista ja raoista yhdellä pyyhkäisyllä. Ainetta voi levittää myös putkien sisälle. Lopuksi tietenkin vesihuuhtelu, tenttu huuhtelu, mahdollisesti kylmägalvanointi suihketta (= 90% sinkkimaalia spray purkissa) ja perään joko Dinitrolin tai Tectylin " ML " merkattua kotelosuoja-ainetta edellisen kuivuttua.

Pulverimaali on kuitenkin aika hyvä pohjamaali, kunhan sen hioo mataksi. Käyttörassista joka seisoo esim. ulkona työmatka käytön takia maalausta joutuu aina silloin tällöin korjaamaan, ja aina kaiken vanhan maalin pois ottaminen ei ole välttämättä mielekästä.

Onnittelut hienon rungon löytämisestä.

Tuure

-.-