Nishiki Rally Mixte

Ostin eilen täältä Nishiki Mixte raadon. Kuulemma roskalava antia. Tämä olis tarkoitus kunnostaa ensi kesäksi vaimolle. Ruostetta on rungossa paljon. Onko hyviä ideoita millä lähtis parhaiten? Runko tarvii myös kyllä maalata, se on niin huonossa hapassa.

lisää kuvia täältä

jos/kun ruostetta on paljon ja runko menee joka tapauksessa maalaukseen, niin helpointa/nopeinta/halvinta on ensin poistaa vanhat maalit (nitromors) ja sitten ruosteet veks messinkiharjalla ja/tai paperilaikalla.

…tai sitten puhaltaa hiekalla, mutta se ei varmaan ihan kotona onnistu.

^Jos yks väriseks maalaa niin varmaan iiseintä viedä sinne elekolle tai taximoon. Puhallus ja maalaus alle 80e. Menee noihin maaleihin ja maalinpoistoaineisiin helposti toi summa.

Hommaa nopeuttaaksesi ja jos ruostetta on paljon niin voisi miettiä josko ottaisi alkuun ihan reippaasti jollain rättilaikalla(valitse huolella semmoinen ei liian rouhea) pyyhkäistä isoimmat pois ja sitten nitromorsilla loput paikoista minne tuo laikka ei taivu.

^ tarkoitatko todella rättilaikkaa? Vaiko “neekerintukkaa”?

Rättilaikka

“Neekerintukka”
http://images.toolspot.co.uk/Drill%20Attachments/Paint%20and%20Rust%20Remover%20Wheel%20For%20Drill_f.jpg

http://www.deplicque.net/articles/article_img/racism2008-08-05.jpg

^ Näkee kauhut kaikkialla?
http://www.kvaak.fi/images/articles/31082008174627-2.jpg

Pahoittelut ketjun aloittajalle ot:sta.

Taximolla lasikuulapuhallus ja pulverimaalaus maksoi joulukuussa 60+60 egee. Elekosta ei ole viimeistä tietoa. Nitromorssia joutuu vetämään useampaan otteeseen ja sen jälkeen hiomaan “kikkaratukalla” loput. Säästää siinä sen 60€ ja saa pulverimaalatun rungon. Jälkimmäinen vaihtoehto jättää mahdollisuuden myös ruostesyöpymien korjaamiseen. Tähän ehdotan kemiallista metallia, se kestää pulverimaalauksen uunin lämpötilan.

Kromiosia voi elvyttää rätti/huopalaikalla tai messinkiharjalla, se tosin tahtoo riipaista vähän sitä kromaustakin mukaan. Lisäksi voisi harkita tarakan kiinnitysruuvien sekä lukkolaitteen sahaamista/viilaamista veks. Lokkareiden kiinnityskorvakkeiden jättäminen pitää arvioida myös.

Kiitos kommenteista ja huumorista. Tarakan kiinnitysreiät ja lukkolaite pesineen on kyllä tarkoitus poistaa.

onkos kellään myydä tai ehdottaa kohtuu hinnalla kiekkoja? mulle kelpais taakse jopa pelkkä kierteellinen napa johon saa kiinni bmx-vapaarattaan.

Biltemasta alex rim kehä ja noname kierteellinen napa alle kolmekymppiä. Etukiekon hintaa ei ole tiedossa. Kartiolaakerit pitää säätää ennen ja jälkeen “sisäänajon” mutta ei oo paha hinta uudesta.

eikös ne ole 23+25 euroa pari?

joo, takakiekko tais olla tarkalleen jotain 26 ja rapiat. Olen ostanut muutaman ja pannut projekteissa eteenpäin, rihtaus on priimaa teollisen pinnauskoneen jäljiltä, navat vaati herkistelyä.

Ostin tänään ton “mainostetun” biltema setin. Olis varmaan jäänyt ostamatta jos olisin voinut pyöräyttää kehää. Nimittäin yhtään kehää ei ollut esillä vaan kaikki oli pahvilaatikoissa. Noh avasin heti toisen navat ja lisäsin reilusti rasvaa. Nyt toimii jo paljon paremmin. Tosin se peltilevy jota vastan kuulat pyörivät on erittäin epäilyttävä.

Millainen sisämitta noissa Bilteman kiekkojen vanteissa on? Millaisiin haarukoihin nuo menevät?

^^kun ostin niin pyysin avaamaan laatikon ja totesin jokseenkin saman mutta kuten on todettu niin herkistelemällä niistä saa siedettävät.

oliskos ollu 100 ja 130 tai jotain sinne päin…

kehän sisämitasta ei tietoa

noh mä luotin siihen mitä täälä sanottiin, eli en ihan sokkona ostanut. :smiley:

:slight_smile:

Mä oon ostanut vaan yhen 26" kiekon jossa oli kyl sangen leveä kehä, maastorenkaalle. Mikä on luonnollista, ottaen huomioon että 26" on maastokoko. 28" kiekkojen kehien leveyksistä en tiedä. Joten tämä vastaus oli hyödytyön, sori, oon juonut pullon viiniä ja kuus siideriä. LALALALALALAAA